Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Maanvissen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Maanvissen

    Geen reacties op mijn foto's in de beoordelingsdelen , een bank achteruit dan maar en terug naar de beginnershoek

    Mijn grote liefde is het aquarium. Deze foto heb ik genomen op de siervishow van pristella Schoten. Vorige zomer.


    Pterophyllum altum by Rat Babysnake, on Flickr
    1/15 ƒ/5 ISO 800 36 mm
    alle exif
    Last edited by babysnake; 7 maart 2013, 23:53.
    http://www.flickr.com/photos/rat_babysnake/

  • #2
    Re: Maanvissen

    mooi van kleur en het juiste moment afgedrukt.
    grt,bouk.
    Last edited by bouk; 15 maart 2013, 07:48. Reden: mo,.,l;
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Maanvissen

      mooie kleuren

      misschien wel nog vlekjes op linkerkant (en strepen rechtsboven) aanpakken?
      - Buying a Nikon doesn't make you a photographer. It makes you a Nikon owner. -
      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Maanvissen

        dank voor de complimenten.
        De vlekjes en strepen zijn opgedroogde waterdruppels (kalksporen) op de ruit van het aquarium. In het echt zie je dat niet maar op een foto valt het steeds op.
        Geen idee hoe ik het kan wegwerken.
        http://www.flickr.com/photos/rat_babysnake/

        Comment


        • #5
          Re: Maanvissen

          Persoonlijk was ik erg trots op deze foto. Stiekem had ik toch op meer reacties gehoopt.
          http://www.flickr.com/photos/rat_babysnake/

          Comment


          • #6
            Re: Maanvissen

            Je mag er wel trots op zijn. Laat je niet ontmoedigen door weinig of geen reacties, daar moeten we allemaal eens doorheen.
            facebook
            Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

            Comment


            • #7
              Re: Maanvissen

              goede belichting, de compo(voor mekaar zwemmen) vind ik minder
              mvg Wilfried

              7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

              Comment


              • #8
                Re: Maanvissen

                Oorspronkelijk geplaatst door babysnake Bekijk bericht
                Persoonlijk was ik erg trots op deze foto. Stiekem had ik toch op meer reacties gehoopt.
                Daar hoop ik (bij sommige foto's) reeds bijna drie jaar op .
                Je moet wel eens bekijken (ik zeg niet dat het bij jou zo is, ik heb het niet nagezien) hoeveel reacties jezelf geeft op foto's die hier geplaatst worden.
                Sommigen vinden het aantal reacties op hun foto soms te weinig, maar geven er zelf heel weinig....... Dus de pot verwijt soms de ketel......enz

                On topic : die vlekjes kan je wegwerken met om het even welk fotobewerkingsprogramma. Bewerkingen zijn trouwens een bijna onlosmakelijk deel geworden van digitale fotografie.
                We kunnen nu zelf onze foto's beter maken, dus waarom zouden we het niet doen ?
                Aquariumfotografie is wel niet de makkelijkste, wegens altijd glas er voor. Ik heb zelf zo'n bak thuis, en heb het reeds lang opgegeven om daar mooie foto's van te maken.
                Groetjes
                Last edited by Guest17; 9 maart 2013, 17:01.

                Comment


                • #9
                  Re: Maanvissen

                  Oorspronkelijk geplaatst door babysnake Bekijk bericht
                  Persoonlijk was ik erg trots op deze foto. Stiekem had ik toch op meer reacties gehoopt.
                  How makker...gisteren was het werkendag hoor

                  Terecht dat je trots bent. Je hebt dat mooi gedaan.
                  Heb het hier al gelezen van de vlekjes en ik weet niet hoever het zit met het bewerken van een foto maar ze zijn simpel weg te "doppen" lees clonen hoor.

                  Groetjes
                  Marc
                  Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Maanvissen

                    Mooi licht, alleen nog het glas kuisen.
                    mvg,
                    Eddy
                    Smaken verschillen

                    Comment


                    • #11
                      Re: Maanvissen

                      Oorspronkelijk geplaatst door babysnake Bekijk bericht
                      Persoonlijk was ik erg trots op deze foto. Stiekem had ik toch op meer reacties gehoopt.
                      Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
                      Je mag er wel trots op zijn. Laat je niet ontmoedigen door weinig of geen reacties, daar moeten we allemaal eens doorheen.
                      Mijn welgemeende excuses voor mijn iets wat kriegelige reactie ik zit al wat weken thuis door ziekte ziekte. Waardoor ik soms meer tijd aan dit beeldscherm doorbreng dan goed zou zijn. Mij topic was al 2 pagina's weg gezakt en dan mag een kick toch wel kunnen. Mijn topic viskop in beoordeling dieren kreeg tot op heden helaas geen enkele reactie(met 150 keer bekeken ), omdat het nog niet al te ver weg gezakt is zag ik ook nog niet de nood om daar te kicken.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
                      goede belichting, de compo(voor mekaar zwemmen) vind ik minder
                      Tja Het zijn nu eenmaal groepsdieren, (scholenvissen gebruiken we eerder voor vissen die uit angst (bescherming) samenleven), Dat is ook deels wat de compositie wil uitbeelden. Ik heb verschillende foto's van de groep (ze zaten met een tiental samen) en het is haast onmogelijk om 1 dier apart op beeld te leggen. Daarbij is dit (zonder veel uitsnijden een compositie waar alle vissen volledig opstaan.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      Daar hoop ik (bij sommige foto's) reeds bijna drie jaar op .
                      Je moet wel eens bekijken (ik zeg niet dat het bij jou zo is, ik heb het niet nagezien) hoeveel reacties jezelf geeft op foto's die hier geplaatst worden.
                      Sommigen vinden het aantal reacties op hun foto soms te weinig, maar geven er zelf heel weinig....... Dus de pot verwijt soms de ketel......enz

                      On topic : die vlekjes kan je wegwerken met om het even welk fotobewerkingsprogramma. Bewerkingen zijn trouwens een bijna onlosmakelijk deel geworden van digitale fotografie.
                      We kunnen nu zelf onze foto's beter maken, dus waarom zouden we het niet doen ?
                      Aquariumfotografie is wel niet de makkelijkste, wegens altijd glas er voor. Ik heb zelf zo'n bak thuis, en heb het reeds lang opgegeven om daar mooie foto's van te maken.
                      Groetjes
                      Complimenten geef ik alleen naar de voor mij mooiste foto's, toegegeven, niet alle onderwerpen bevallen me evenzeer (maar dat zal bij iedereen wel zijn). Tips naar verbetering geef ik alleen als ik een eigen visie over een compositie wil geven of als ik duidelijk merk dat er ergens iets fout gaat. Als totaal beginner kan ik geen technische adviezen geven, omdat ik zelf nauwelijks weet waarover het gaat., ik probeer wel heel veel te lezen, ook uit anderen hun topics leer ik bij

                      Ik heb heus geen probleem met fotobewerking waar het een meerwaarde voor de foto kan betekenen, momenteel probeer ik me echter zo veel mogelijk op de belichtingsdriehoek en de juiste compositie te concentreren, voor nu vind ik dat moeilijk genoeg. Af en toe probeer ik me een beetje in te lezen over GIMP, Ik weet nog niet in hoeverre dat programma me verder gaat kunnen helpen, maar dat zien we dan wel weer.

                      Bedankt voor alle reacties en het bekijken van de foto
                      http://www.flickr.com/photos/rat_babysnake/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Maanvissen

                        Oorspronkelijk geplaatst door babysnake Bekijk bericht
                        .......... Mijn topic viskop in beoordeling dieren kreeg tot op heden helaas geen enkele reactie(met 150 keer bekeken )...
                        die vond ik zo eng, heb hem meteen weggeklikt.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Maanvissen

                          Over aquariumvissen een opname maken zal wel niet simpel zijn maar je doet het toch maar en eerlijk gezegd is je resultaat meer dan behoorlijk. Mooie kleuren en helderheid. Als ik goed lees bouw je uw fotohobby langzaam op en dat kan ik enkel maar aanmoedigen, eerst de basis onder de knie krijgen en dan stap voor stap verder, goede mentaliteit
                          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Maanvissen

                            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            die vond ik zo eng, heb hem meteen weggeklikt.
                            grt,bouk.
                            beestje is pertang totaal ongevaarlijk hoor, en zit nog eens achter een dik glas

                            Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                            Over aquariumvissen een opname maken zal wel niet simpel zijn maar je doet het toch maar en eerlijk gezegd is je resultaat meer dan behoorlijk. Mooie kleuren en helderheid. Als ik goed lees bouw je uw fotohobby langzaam op en dat kan ik enkel maar aanmoedigen, eerst de basis onder de knie krijgen en dan stap voor stap verder, goede mentaliteit
                            dank je wel voor het compliment.
                            http://www.flickr.com/photos/rat_babysnake/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Maanvissen

                              Mooi die kleuren, zal wel niet makkelijk zijn door het glas.
                              Knap gedaan !
                              Mvg.

                              Comment

                              Working...
                              X