Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Internationale Testdag Circuit Zolder (07/03/2013) - Close Up + Update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Internationale Testdag Circuit Zolder (07/03/2013) - Close Up + Update



    UPDATE


    Niet helemaal dezelfde foto, maar nu zie je de auto wel helemaal.
    De eerste foto was een beetje een test, ik vond die wel leuk, maar blijkbaar zien de mensen liever geen Close Up van de inzittenden, maar liever de hele auto. Zodoende...
    Last edited by Rudy Mas; 7 maart 2013, 22:13.
    Mvg,
    Rudy Mas
    Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

  • #2
    Re: Internationale Testdag Circuit Zolder (07/03/2013) - Close Up

    Hoi Rudy !

    Spijtig dat hij er niet volledig op stond ! Mooi shot en lekker scherp
    www.wndrlnd.be
    A world full of graphic and webdesign

    Comment


    • #3
      Re: Internationale Testdag Circuit Zolder (07/03/2013) - Close Up

      Scherp ?
      Persoonlijk vindt ik het jammer dat hij er niet helemaal op staat.
      Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
      Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

      Comment


      • #4
        Re: Internationale Testdag Circuit Zolder (07/03/2013) - Close Up

        ga ook voor de update.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Internationale Testdag Circuit Zolder (07/03/2013) - Close Up

          up is veel beter, maar is geen up maar een andere foto
          mvg Wilfried

          7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

          Comment


          • #6
            Re: Internationale Testdag Circuit Zolder (07/03/2013) - Close Up + Update

            Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
            [

            blijkbaar zien de mensen liever geen Close Up van de inzittenden, maar liever de hele auto. Zodoende... [/center]
            dat vind ik geen close up hoor.

            en iets pannen (fiets, auto, loper of wat dan ook) met letters erop...
            ik heb ondervonden dat je letters ook scherp moeten zijn
            (of ben ik verkeerd? Ik hoop van niet , want ik heb zo een heeeeeeeeleboel cyclocrossers weggesmeten - met onscherpe letters tijdens het pannen)
            ik probeer...
            mijn Fijsboecq en mijn flickr

            Comment


            • #7
              Re: Internationale Testdag Circuit Zolder (07/03/2013) - Close Up + Update

              Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
              dat vind ik geen close up hoor.

              en iets pannen (fiets, auto, loper of wat dan ook) met letters erop...
              ik heb ondervonden dat je letters ook scherp moeten zijn
              (of ben ik verkeerd? Ik hoop van niet , want ik heb zo een heeeeeeeeleboel cyclocrossers weggesmeten - met onscherpe letters tijdens het pannen)
              Hangt er vanaf hoe je daar zelf over oordeelt. De foto's van deze auto zijn inderdaad niet al te scherp, daarom dat ik ze ook hier poste. Het was mij meer te doen om de feedback ivm de uitsnede van de foto. Ik zie namelijk in tijdschriften geregeld foto's staan waar ze de auto niet helemaal laten zien, maar meer een close up van de auto laten zien. Het is echt niet nodig om de auto altijd helemaal te laten zien, maar is natuurlijk wel de meest gangbare foto. (Ik heb trouwens maar twee zo een foto's gemaakt op een reeks van +200. Gewoon om eens te testen. En van die +200 foto's heb ik er ook maar een 60 gehouden.)

              In de sectie 'Fotobeoordeling Sport', heb ik de foto's geplaatst die ik veel beter vond dan die ik hier heb geplaatst. Persoonlijk vind ik de Audi 'Red Bull' het beste geslaagd. Omdat ik hier op een sluitertijd van 1/60 ben gegaan en de auto toch nog steeds scherp is terwijl de achtergrond dan echt helemaal is vervaagd.

              En, veel oefenen, natuurlijk. Het was voor mij ondertussen ook al weer bijna een jaar geleden dat ik auto's ben gaan fotograferen. In het begin moest ik zelfs terug een sluitertijd van 1/200 gebruiken om iets bruikbaars te hebben. En dan langzaam afglijden naar de 1/125 sluitertijd. De foto's met een sluitertijd van 1/60 was een experiment, en ik verwachte eigenlijk geen enkele goede foto op die snelheid te hebben, dus ik was zeker verwonderd dat ik er toch enkele heel bruikbare had nadien.

              Eén van de professionele fotografen daar, rade mij ook aan om een monopod te gebruiken. Zelfs met het materiaal dat ik had. De meeste onscherpte ontstaat namelijk doordat je bij het horizontaal meebewegen, soms ook een verticale beweging maakt. Niet dat de monopod een wondermiddel is, want je moet daar ook mee leren werken, maar eens je dat onder de knie hebt, zou je veel mee geslaagde foto's moeten hebben. Althans, toch volgens hem, en ik mag een professionele fotograaf toch wel geloven, hoop ik.

              Maar ja, zij lopen dan ook rond met toestellen en lenzen die meer dan het dubbele wegen dan wat ik mee heb. Zo een monopod is dan zeker een verademing voor hun.
              Mvg,
              Rudy Mas
              Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

              Comment

              Working...
              X