Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eerste foto met dropbox

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • eerste foto met dropbox

    bij deze mijn eerste poging een foto via dropbox plaatsen (werkte eerst met photobucket maar is grotere rompslomp als het lukt)






    update: blijkbaar gelukt, maar als ik de share link knop duw en deze op het forum zet tussen de "[IMG][/IMG]" knop komt de foto niet, open ik de foto, dan rechtermuisknop afbeeldingslocatie kopiëren en deze in tussen de IMG zet is de foto wel zichtbaar... iemand meer uitleg?
    Last edited by johny89; 7 maart 2013, 17:15.

  • #2
    Re: eerste foto met dropbox

    Moderator Note: Als Mod: foto niet zichtbaar.


    Kijk ook 'ns naar mijn pogingen. Nu moet je weten... ik ben al veel langer dan vandaag Dropbox-gebruiker, maar ik begin me meer en meer te ergeren aan recent doorgevoerde veranderingen waarvan de eindgebruiker niet op de hoogte gesteld is. Amerikanen, zeker, je moet ze mij niet leren kennen.
    Forum voor testen en uitproberen in het algemeen, maar wel foto-gerelateerd. Je kan hier proberen of een koppeling naar een foto op uw site goed werkt, je eerste testfoto's met je nieuwe camera bekijken e.d.

    Wordt vervolgd...
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: eerste foto met dropbox

      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Moderator Note: Als Mod: foto niet zichtbaar.


      Kijk ook 'ns naar mijn pogingen. Nu moet je weten... ik ben al veel langer dan vandaag Dropbox-gebruiker, maar ik begin me meer en meer te ergeren aan recent doorgevoerde veranderingen waarvan de eindgebruiker niet op de hoogte gesteld is. Amerikanen, zeker, je moet ze mij niet leren kennen.
      Forum voor testen en uitproberen in het algemeen, maar wel foto-gerelateerd. Je kan hier proberen of een koppeling naar een foto op uw site goed werkt, je eerste testfoto's met je nieuwe camera bekijken e.d.

      Wordt vervolgd...
      deze topic had ik inderdaad ook bekeken, zolang ik er de foto's zo kan opzetten zonder steeds die upload (als in photobucket) te doen zal ik het maar aanvaarden he

      Comment


      • #4
        Re: eerste foto met dropbox

        Oorspronkelijk geplaatst door johny89 Bekijk bericht
        bij deze mijn eerste poging een foto via dropbox plaatsen (werkte eerst met photobucket maar is grotere rompslomp als het lukt)



        Wat een onzin zeg.
        rompslomp?
        werkt erg makkelijk en dat je dan overstapt naar dropbox dat snap ik dan weer niet.
        Ik lees de topics van LesC en idd dropbox is geen rompslomp en lijkt veel beter
        Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6

        Comment


        • #5
          Re: eerste foto met dropbox

          Wat TS (johny89) misschien niet helemaal begrepen heeft is dat BD zelf geen foto's host. Je moet dus uitwijken naar een hosting site, en de beste zijn (volgens mij):
          - die je foto's achteraf ongemoeid laten (we hebben in het verleden al ellende gehad met Photobucket, Tinypic, en misschien nog andere)
          - die de exif's in je foto's laten (Flickr, bv, laat ze niet zien, maar als je het "spoor" van je foto volgt, kun je op de Flickr-site zelf de exif's terugvinden)
          - een gemakkelijke link aanbieden (en kijk, dat doet Photobucket juist wel, en Dropbox vroeger ook, maar Dropbox is het de mensen blijkbaar moeilijker aan het maken)
          - die link ook ongemoeid laten (ik heb onlangs al mijn Dropbox-foto's -die opeens verdwenen waren hier op BD- opnieuw moeten linken. Gelukkig heb ik een "inventaris" van waar mijn foto's overal zitten).
          - die je niet verplichten om terug te linken naar de site (zodat onder je foto nog een paar links naar de host verschijnen; o.a. ImageShack maakt van die techniek gebruik)
          (misschien zijn er nog puntjes waar ik niet meteen aan denk)
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: eerste foto met dropbox

            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            - die je foto's achteraf ongemoeid laten (we hebben in het verleden al ellende gehad met Photobucket, Tinypic, en misschien nog andere)
            Tinypic heb ik wel problemen mee gehad en Photobucket nog nooit.
            De link wordt je aangeboden(en meer handige links) hoe makkelijk wil je het hebben.
            Het moet simpel van johny dus dan had ie zeker niet naar dropbox moeten gaan is mijn idee.
            Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6

            Comment


            • #7
              Re: eerste foto met dropbox

              Oorspronkelijk geplaatst door Sportsterpeke Bekijk bericht
              Tinypic heb ik wel problemen mee gehad en Photobucket nog nooit.
              De link wordt je aangeboden(en meer handige links) hoe makkelijk wil je het hebben.
              Het moet simpel van johny dus dan had ie zeker niet naar dropbox moeten gaan is mijn idee.
              Als je in ChitChat "zoeken in dit forum" kiest en daar "photobucket" ingeeft, krijg je toch heel wat ergernis te lezen. Maar de laatste tijd lijkt een en ander OK.
              Mijn eigen topic over Photobucket dateert al weer van 2009:
              Forum voor alle off-topic postings, postings die dus absoluut NIETS met fotografie te maken hoeven hebben. Lees de specifieke forumregels erop na in de sticky posting.


              Momenteel gebruik ik Photobucket voor mijn (talrijke) screenshots, en Dropbox (maar hoelang nog?) voor mijn foto's.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: eerste foto met dropbox

                en hoe gaat het nu met die screenshots?
                zeker de laatste tijd is photobucket sterk verbeterd is mij mening
                Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6

                Comment


                • #9
                  Re: eerste foto met dropbox

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sportsterpeke Bekijk bericht
                  en hoe gaat het nu met die screenshots?
                  zeker de laatste tijd is photobucket sterk verbeterd is mij mening
                  Weet je, voor screenshots speelt (verlies van) kwaliteit niet zo'n rol. Ik had meer last met de omschakeling van de oude Photobucket naar de nieuwe.
                  Maar eens je dat beet hebt: inderdaad poepsimpel.
                  Je krijgt onmiddellijk de juiste code (met inbegrip van de IMG-tags); het enige waar je dan rekening mee moet houden dat je die codes hier op BD niet moet gaan verdubbelen via het "Voeg beeld toe" icoontje. Gewoon plakken!
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #10
                    Re: eerste foto met dropbox

                    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    Wat TS (johny89) misschien niet helemaal begrepen heeft is dat BD zelf geen foto's host. Je moet dus uitwijken naar een hosting site, en de beste zijn (volgens mij):
                    - die je foto's achteraf ongemoeid laten (we hebben in het verleden al ellende gehad met Photobucket, Tinypic, en misschien nog andere)
                    - die de exif's in je foto's laten (Flickr, bv, laat ze niet zien, maar als je het "spoor" van je foto volgt, kun je op de Flickr-site zelf de exif's terugvinden)
                    - een gemakkelijke link aanbieden (en kijk, dat doet Photobucket juist wel, en Dropbox vroeger ook, maar Dropbox is het de mensen blijkbaar moeilijker aan het maken)
                    - die link ook ongemoeid laten (ik heb onlangs al mijn Dropbox-foto's -die opeens verdwenen waren hier op BD- opnieuw moeten linken. Gelukkig heb ik een "inventaris" van waar mijn foto's overal zitten).
                    - die je niet verplichten om terug te linken naar de site (zodat onder je foto nog een paar links naar de host verschijnen; o.a. ImageShack maakt van die techniek gebruik)
                    (misschien zijn er nog puntjes waar ik niet meteen aan denk)
                    reden dat ik dit een rompslomp vind is:
                    je moet eerst de foto's verkleinen, doe ik met photoshop, maar is dan gelijk zijn exif kwijt, dan opslaan, uploaden, organiseren en dan kan je ze plaatsen.
                    nu heb ik ook al enkele fotos gehad die ik met photobucket opnieuw moeten linken heb en met dropbox, aangezien ik de vroegere werking niet ken kan ik me ook niet aan een aanpassing ergeren, pas ik de foto aan, zet deze direct in de juiste dropboxfolder en zoek de link op.

                    simpel hoeft niet.

                    heb wel begrepen dat bd ze niet zelf host, is ook niet het eerste forum die zo werkt, en zo verklein je de nodige eigen server capaciteit, maar wil ook niet dat ik foto's laat hosten door een bedrijf die zoals fb (geen specifieke site voor fotos maar is eerste vb die in me opkwam) de foto's naar eigen dunk voor hun commerciele doeleinden kan gebruiken zonder respect tav degene die de foto maakt
                    wat ik begrepen heb van de dropbox voorwaarden is dat de foto's en het gebruik ervan nooit door hen word overgenomen en dus altijd van mij blijven
                    Last edited by johny89; 8 maart 2013, 14:25.

                    Comment


                    • #11
                      Re: eerste foto met dropbox

                      Oorspronkelijk geplaatst door johny89 Bekijk bericht
                      ...
                      je moet eerst de foto's verkleinen, doe ik met photoshop, maar is dan gelijk zijn exif kwijt, dan opslaan, uploaden, organiseren en dan kan je ze plaatsen....
                      Door te verkleinen in PS ben je je exif NIET kwijt. Enkel door onder een speciale vorm (save for web of zoiets) verlies je ze. Ik doe alles in PS en als mijn foto's geen exif-data meer hebben, is dat omdat ik dat zelf zo wil.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • #12
                        Re: eerste foto met dropbox

                        opslaan als kiezen.
                        niet voor web.
                        Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6

                        Comment


                        • #13
                          Re: eerste foto met dropbox

                          Dit werkt gewoon niet omdat je map Photos niet publiek toegankelijk is.

                          De foto's die je wil laten zien op een website, moeten in je public map staan. Of je zou je map Photos moeten sharen, maar dat zou ik niet doen. Maak gewoon gebruik van je map Public, en alles zal vlot verlopen.
                          Mvg,
                          Rudy Mas
                          Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                          Comment


                          • #14
                            Re: eerste foto met dropbox

                            hoe maak je die map dan aan: de map Public he

                            update net gekeken en nieuwe accounts hebben geen pub folder meer
                            Last edited by johny89; 9 maart 2013, 11:57.

                            Comment


                            • #15
                              Re: eerste foto met dropbox

                              Oorspronkelijk geplaatst door johny89 Bekijk bericht
                              hoe maak je die map dan aan: de map Public he

                              update net gekeken en nieuwe accounts hebben geen pub folder meer
                              Yep, ik zag het net ook toen ik een dropbox aanmaakte voor een kennis van mij. Blijkbaar hebben ze de Public map verwijderd bij alle nieuwe accounts.

                              Maar... je kan nu wel foto's sharen uit al je mappen, heb ik gemerkt.

                              Op je PC ga je naar de foto, klik je op "Share Link". Er wordt dan een pagina geopend in je browser. Hier klik je op "Get Link".

                              Je klikt dan op het forum op "Voeg beeld toe" en dan druk je ctrl-V. De link die je nu ziet moet je nog even aanpassen. de "www" in de url verander je in "dl" en viola, de foto is zichtbaar op het forum.


                              Het is iets omslachtiger geworden, maar de foto die je hier ziet, die staat niet in mijn public map, maar in de map Photos.
                              Last edited by Rudy Mas; 9 maart 2013, 19:05.
                              Mvg,
                              Rudy Mas
                              Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                              Comment

                              Working...
                              X