Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

spin

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • spin

    Hallo
    Deze spin uit de hand kunnen schieten (geen statief). Alle tips welkom.
    Iso 500
    F2.8
    1/160sec
    105 sigma op Canon 7d

  • #2
    Re: spin

    zal ik je foto eens beoordelen want daarvoor heb je hem hier toch geplaatst
    DoF is met iets te weinig om de spin mooi tot zijn recht te laten komen mocht met een groter F getal zijn hoor, F2.8 is te weinig
    waarom zo een hoge ISO(500) als deze in het zonlicht zat hier kan je gerust een stuk terug.
    welicht omdat je uit de hand getrokken hebt om een snellere sluiterstijd te bekomen.

    ondergrond van de spin vind ik wel mooi, eens iets anders alsook je BG die is mooi soft
    maar door het harde zonlicht krijg je dan weer uitgebrande stukken in je ondergrond

    hoop dat je hier iets mee kan doen voor je verder gaat met macro
    zie dat je ook nog niet zo lang op BD aanwezig bent dus eigenlijk ook welkom toegewenst
    en ja macro kan zeer verslavend zijn
    Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
    Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

    Comment


    • #3
      Re: spin

      Bedankt voor de reactie!
      Snap eigenlijk niet zo goed hoe je een softe achtergrond krijgt met groter F getal.
      Was nog maar het eerste beestje in de tuin. Iso lag inderdaad zo hoog om snelle sluitertijd te bekomen. Ga mij deze lente en zomer is wat bezig houden met macro.

      Comment


      • #4
        Re: spin

        Volg voorgaande, scherptediepte té beperkt...

        Comment


        • #5
          Re: spin

          volgende keer statief mee en f-wat hoger. bedankt voor de reactie

          Comment


          • #6
            Re: spin

            Oorspronkelijk geplaatst door nikolaos Bekijk bericht
            volgende keer statief mee en f-wat hoger. bedankt voor de reactie
            probeer eens aanwezig te zijn op een van de macro SD dagen
            de eerste is het laatste weekend van april denk dat het de zaterdag word voor het uitsluipen van de libellen
            dit zijn dagen waar je veel op leert door naar andere te kijken en ideeënen tips uit te wisselen
            Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
            Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

            Comment


            • #7
              Re: spin

              Waar kan ik de info terugvinden ivm de macro SD dagen? Dit interesseert me ook! En waar vinden die plaats?

              Oorspronkelijk geplaatst door lilybie Bekijk bericht
              probeer eens aanwezig te zijn op een van de macro SD dagen
              de eerste is het laatste weekend van april denk dat het de zaterdag word voor het uitsluipen van de libellen
              dit zijn dagen waar je veel op leert door naar andere te kijken en ideeënen tips uit te wisselen
              D800E - D90 / Nikon 18-105 f3.5-5.6 / Nikon 50 mm f 1.8 / Nikon 24-70 f2.8 / Nikon 24-120 f4 / Nikon 105mm f 2.8 macro Nano VR II / Sigma 70-200 f2.8 / Tamron 28-75 f2.8 / Nikon SB 700

              Comment

              Working...
              X