Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

help

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • help

    Wij hebben onlangs een neuzen camera gekickt, de nikon 5100
    Om binnenkort foto's enzo te nemen van ons eerste kindje... nu wouden we eens de camera testen en hebben we een foto van mij genomen.

    Ik vind totaal niet mooi trekken, staat ingesteld op P en is getrokken met flits
    Iemand idee wat we verkeerd doen?
    canon 500 D /18-55mm IS, tamron 28-75mm

  • #2
    Re: help

    Hoe moet je er een foto bij toevoegen?
    canon 500 D /18-55mm IS, tamron 28-75mm

    Comment


    • #3
      Re: help

      uploaden naar photobucket
      Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6

      Comment


      • #4
        Re: help

        Moderator Note:
        1.Vooral... hier in het Testforum oefenen.
        2.Dit misschien 'ns lezen:

        3.En vooral: veel vragen stellen als het niet lukt. We zullen je allemaal helpen!
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: help

          ik gebruik nu nog maar net dropbox maar deed voorheen ook Photobucket, gewoon account maken en uploaden, dan naar de foto in je gallerij gaan en IMG code kopieren. IMG code kan je dan hier plakken.
          moet wel zeggen als het geboortemoment er is moet je op goed geluk fotograferen, heb enkele foto's kunnen maken tijdens de geboorte van ons kleine en slechts 1 was niet heel wazig en redelijk mooi naar ons denken doch niet zoals een pro zou doen hadden toen de camera ook nog niet lang.

          Comment


          • #6
            Re: help

            Oorspronkelijk geplaatst door Marijkeb Bekijk bericht
            Wij hebben onlangs een neuzen camera gekickt, de nikon 5100?
            ? (Nederlands ?)
            Bijna elke compact trekt geen mooie foto's met flits in donkere situaties. Vergeet ook niet de jpeg kwaliteit op Large en Fine te zetten. Het best gebruik je deze camera's bij wat meer licht.

            Comment


            • #7
              Re: help

              Oorspronkelijk geplaatst door Marijkeb Bekijk bericht
              Wij hebben onlangs een neuzen camera gekickt, de nikon 5100

              Ik vind totaal niet mooi trekken, staat ingesteld op P en is getrokken met flits
              Iemand idee wat we verkeerd doen?
              zet je toestel eens op A-stand.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Wazige foto's ? Controleer ook eens of je toestel of lens wel op automatisch scherpstellen staat en niet per ongeluk op manueel scherpstellen gezet is. Is mij in het begin eens overkomen.
                Fujifilm X-T4, Fuji X-E3

                Comment


                • #9
                  Re: help

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  zet je toestel eens op A-stand.
                  grt,bouk.

                  Niet om te flitsen, Bouk. Eventueel als invulflits wel. In dit geval, zolang de beginnende fotograaf niet in M kan werken (eigenlijk zo goed als verplicht bij het flitsen ) is de P stand het beste alternatief. Enfin, mijn idee.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment

                  Working...
                  X