Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

rustiek

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • rustiek

    ik probeer...
    mijn Fijsboecq en mijn flickr

  • #2
    Re: rustiek

    Nog geen reacties Michel, tijd om er eentje op te drinken en ondertussen vertel ik dit : De vervallen poort of afsluiting staat nogal flagrant in beeld, maakt geen deel uit van de omgeving wat in deze pose toch de bedoeling zal zijn, denk ik. Ik merk ook wat 'gefoefel' in de foto, lucht en achteraan midden in de bomen, doch dit kunnen vertekeningen zijn van mijn ogen. Michel, doe ze nog eens vol a.u.b.
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

    Comment


    • #3
      Re: rustiek

      Dit is er zo eentje waarvan ik dan denk "naar zw/w omgezet omwille van de uitgebrande lucht"..... maar ik kan verkeerd zijn ook hé, maar het doet er toch aan denken. En die rare luchtfenomenen...... precies of er werd hier en daar met een natte spons op gedrukt. Is misschien in de doka ontwikkeld .
      Anders kan ik het wel smaken als mooi zicht op den boerebuiten.
      Groetjes

      Comment


      • #4
        Re: rustiek

        merci

        Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
        Nog geen reacties Michel, tijd om er eentje op te drinken en ondertussen vertel ik dit : De vervallen poort of afsluiting staat nogal flagrant in beeld, maakt geen deel uit van de omgeving wat in deze pose toch de bedoeling zal zijn, denk ik. Ik merk ook wat 'gefoefel' in de foto, lucht en achteraan midden in de bomen, doch dit kunnen vertekeningen zijn van mijn ogen. Michel, doe ze nog eens vol a.u.b.
        lekkere koffie!
        juist omdat die afsluiting daar blijkbaar geen deel uitmaakte van de omgeving (alhoewel hij toch in een afsluiting van prikkeldraad staat) heb ik hem zo gefotografeerd.
        Het enige gefoefel is dat ik de felheid van de serieus uitgebrande lucht verminderd heb in RAW

        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
        Dit is er zo eentje waarvan ik dan denk "naar zw/w omgezet omwille van de uitgebrande lucht"..... maar ik kan verkeerd zijn ook hé, maar het doet er toch aan denken. En die rare luchtfenomenen...... precies of er werd hier en daar met een natte spons op gedrukt. Is misschien in de doka ontwikkeld .
        Anders kan ik het wel smaken als mooi zicht op den boerebuiten.
        Groetjes
        "naar zw omzetten wegens uitgebrande lucht" of een andere fout, doe ik niet; omdat dit toch opvalt. Ik vond het gewoon mooi.
        zoals ik reeds schreef: enkel in RAW hooglichten verminderd naar -50.
        ik probeer...
        mijn Fijsboecq en mijn flickr

        Comment


        • #5
          Re: rustiek

          Vind dat het het hek daar nu eenmaal staat, en het staat daar schoon, vast gelegd hoe het daar staat/is, dus goed voor mij, over na bewerking zeg ik nog niet te veel, ben zelf nog aan het proberen,

          Comment


          • #6
            Re: rustiek

            Noenkel,
            voor mij is de dot watte waarmee je gedopt hebt er net iets teveel aan.
            Ik denk met de juiste lichtomstandigheden dat hij stukken overtuigender zou zijn.

            Groetjes
            Marc
            Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

            Comment


            • #7
              Re: rustiek

              vind het geheel veel te wollig.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: rustiek

                @ Noenkel Mi : lekkere koffie!
                juist omdat die afsluiting daar blijkbaar geen deel uitmaakte van de omgeving (alhoewel hij toch in een afsluiting van prikkeldraad staat) heb ik hem zo gefotografeerd.
                Het enige gefoefel is dat ik de felheid van de serieus uitgebrande lucht verminderd heb in RAW


                Kritiek geven is gemakkelijk hé Michel ook al is ie eerlijk en goedbedoeld ! Met "in de omgeving" bedoel ik het standpunt. Ik ken collega-fotografen die dergelijke zaken spotten en daar ook de inhoud van inzien en dan worden deze afsluitingen waardevol, dus het kan hoor. Jij hebt dit goed bedoelt duidelijk op te maken uit je antwoordt. De lucht, daar heb je blijkbaar iets verkeerd gedaan en trouwens een uitgebrande (of witte lucht) moet kunnen binnen een zwartwit weergave dus misschien niet foefelen.
                Allée dan, nu een sterke tas met lichte koffie
                Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                Comment


                • #9
                  Re: rustiek

                  Michel, de uitgebrande lucht daar gelaten klopt er iets niet aan de boomkruinen achteraan alsook aan de bomen in het midden boven de afsluiting !
                  Precies of daar 'vervagen' is toegepast.
                  Photography is an art of observation.

                  Comment


                  • #10
                    Re: rustiek

                    Oorspronkelijk geplaatst door Pixxel Bekijk bericht
                    Michel, de uitgebrande lucht daar gelaten klopt er iets niet aan de boomkruinen achteraan alsook aan de bomen in het midden boven de afsluiting !
                    Precies of daar 'vervagen' is toegepast.
                    Net daardoor dacht ik aan die uitgebrande lucht.
                    Je hebt het wel vaker dat bij uitgebrande lucht de bovenste takken/bladeren van bomen heel vaag zijn of bijna verdwijnen.
                    Maar volgens noenkelMi is de lucht niet uitgebrand, dus moet het elders gezocht worden.
                    Groetjes

                    Comment


                    • #11
                      Re: rustiek

                      Dat is heel mooi, mag het heel graag

                      Comment


                      • #12
                        Re: rustiek

                        Ook niet echt mijn ding, en te grijs voor mij.
                        facebook
                        Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                        Comment


                        • #13
                          Re: rustiek

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          Maar volgens noenkelMi is de lucht niet uitgebrand, dus moet het elders gezocht worden.
                          Groetjes
                          huh?
                          waar heb ik dat geschreven?
                          ik heb zelfs het tegenovergestelde geschreven:

                          Het enige gefoefel is dat ik de felheid van de serieus uitgebrande lucht verminderd heb in RAW
                          Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
                          te grijs voor mij.
                          ik zie graag grijze foto's...
                          ik probeer...
                          mijn Fijsboecq en mijn flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: rustiek

                            Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
                            huh?
                            waar heb ik dat geschreven?
                            ik heb zelfs het tegenovergestelde geschreven:
                            Ik dacht hier :

                            "naar zw omzetten wegens uitgebrande lucht" of een andere fout, doe ik niet; omdat dit toch opvalt. Ik vond het gewoon mooi."
                            zoals ik reeds schreef: enkel in RAW hooglichten verminderd naar -50."


                            Je had dat van die serieus uitgebrande lucht geschreven in een reactie op iemand anders zijn reactie hé,.....Ik lees hier niet alles hé. 'k Zou nogal wa te doen hebben zeg.
                            Het is dus niet zo, ik zal het dus verkeerd begrepen hebben, ik zat er compleet naast, ik was fout, ik......... Ik zal het nooit of te nimmer meer doen.

                            PS Koop U zo'n dingske (http://www.benl.ebay.be/itm/ws/eBayI...EOIBSA:BE:1123) voor een paar euro, en je hebt geen uitgebrande lucht(en) meer.
                            Ik heb het ook hier gekocht en ondanks zijn prijs werkt het perfect. Geef je liever meer geld uit, kijk dan naar de gekende merken en je raakt veel makkelijker de euros die je teveel hebt kwijt.
                            Ik heb reeds veel van die prullen gekocht omdat ik dan denk, is het niets, dan gooi ik het in de vuilbak voor die paar euro......maar tot op heden nog niks moeten weggooien.
                            Maar hier in de streek zeggen wij ook 'wie het breed heeft laat het breed hangen'........
                            Last edited by Guest17; 7 maart 2013, 23:54.

                            Comment


                            • #15
                              Re: rustiek

                              Oorspronkelijk geplaatst door Pixxel Bekijk bericht
                              Michel, de uitgebrande lucht daar gelaten klopt er iets niet aan de boomkruinen achteraan alsook aan de bomen in het midden boven de afsluiting !
                              Precies of daar 'vervagen' is toegepast.
                              zie #7.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment

                              Working...
                              X