Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Achter de duinen ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Achter de duinen ...

    ...vonden we dit mooi tafereel

    Bedankt voor het kijken
    Mvg John


    Zeeland III by John..C, on Flickr

    Exif :

    F11
    1/1000
    iso 400
    50 mm
    - 1 EV
    http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

  • #2
    Re: Achter de duinen ...

    Vind het een beetje jammer dat er geen enkel huisje ten voeten uit op staat.

    Groetjes
    Marc
    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

    Comment


    • #3
      Re: Achter de duinen ...

      Ben dezelfde mening toegedaan als Brombeer. Je had nog de ruimte bovenaan om wat te zakken.
      Ik zie echter links onder reeds wat (riet of andere) sprieten verschijnen, misschien dat er door te zakken teveel van dat in beeld zou komen ?
      Ik dacht op eerste zicht dat de foto naar links helde, maar na controle blijkt alles mooi recht te staan.
      Hoe je soms door het oog bedrogen wordt.
      Groetjes

      Comment


      • #4
        Re: Achter de duinen ...

        Ik meen dat er tussen de duin waar TS op staat en de huisjes in de achtergrond een baantje loopt.
        Zo had TS ook van op de hoek aan het linker huis kunnen fotograferen. Dan hij hij zelfs geen hindernis gehad aan de bomen tussen de huisjes en het baantje.

        Groetjes
        Marc
        Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

        Comment


        • #5
          Re: Achter de duinen ...

          Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
          Ik meen dat er tussen de duin waar TS op staat en de huisjes in de achtergrond een baantje loopt.
          Zo had TS ook van op de hoek aan het linker huis kunnen fotograferen. Dan hij hij zelfs geen hindernis gehad aan de bomen tussen de huisjes en het baantje.

          Groetjes
          Marc
          Maar dan had de horizon in de verte er niet op gestaan, en was het een gans andere foto geweest.
          Groetjes

          Comment


          • #6
            Re: Achter de duinen ...

            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            Maar dan had de horizon in de verte er niet op gestaan, en was het een gans andere foto geweest.
            Groetjes
            Correct

            Groetjes
            Marc
            Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

            Comment


            • #7
              Re: Achter de duinen ...

              Leuke opname maar mag ik vragen waarom je kiest voor iso400 bij een sluitertijd van 1/1000?
              Ik krijg alweer zin in de zomer..
              groetjes

              Comment


              • #8
                Re: Achter de duinen ...

                't lijken wel blokkendozenhuisjes, leuk!
                vriendelijke groeten, Sien

                Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                Comment


                • #9
                  Re: Achter de duinen ...

                  Had ook graag de huisjes er volledig op gezien. Ook wat weinig contrast, misschien eens een laag boven plaatsen, doordrukken.
                  Photography is an art of observation.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Achter de duinen ...

                    Dank jullie voor de reacties

                    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                    Ben dezelfde mening toegedaan als Brombeer. Je had nog de ruimte bovenaan om wat te zakken.
                    Ik zie echter links onder reeds wat (riet of andere) sprieten verschijnen, misschien dat er door te zakken teveel van dat in beeld zou komen ?
                    Ik dacht op eerste zicht dat de foto naar links helde, maar na controle blijkt alles mooi recht te staan.
                    Hoe je soms door het oog bedrogen wordt.
                    Groetjes

                    .
                    Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                    Ik meen dat er tussen de duin waar TS op staat en de huisjes in de achtergrond een baantje loopt.
                    Zo had TS ook van op de hoek aan het linker huis kunnen fotograferen. Dan hij hij zelfs geen hindernis gehad aan de bomen tussen de huisjes en het baantje.

                    Groetjes
                    Marc
                    Links staat inderdaad nog wat riet, ik had al getracht om het weg te shoppen, maar het trok op niets eerlijk gezegd. Met veel geduld zal ik nog eens een poging wagen, al vond ik het zelf niet zoveel storen.
                    Inderdaad brombeer, ik stond op een baantje dat naar beneden afliep, waarom de huizen er niet helemaal opstaan, het riet/gras stond nogal hoog toen en zoals Djivan al aanhaald had ik anders een heel andere compositie. Misschien was het wel wat beter geweest, dat zal ik eens zien, moest ik nog ooit naar zeeland gaan.

                    Oorspronkelijk geplaatst door biebel Bekijk bericht
                    Leuke opname maar mag ik vragen waarom je kiest voor iso400 bij een sluitertijd van 1/1000?
                    Ik krijg alweer zin in de zomer..
                    groetjes
                    iso 400 ( vergeten terug te zetten ) , ben echter wel blij met mijn sluittijd van 1/1000 want er stond nogal veel wind en zo werd alles mooi bevroren. Dit had echter ook wel gekunt met een wat langere sluitertijd misschien

                    Oorspronkelijk geplaatst door Pixxel Bekijk bericht
                    Had ook graag de huisjes er volledig op gezien. Ook wat weinig contrast, misschien eens een laag boven plaatsen, doordrukken.
                    Ik zal eens proberen wat meer contrast toe te voegen, maar het princiepe doordrukken ken ik nog niet zo goed. daar moet ik me eens in verdiepen, bedoel je dit dan over de gehele foto, of enkel op bepaalde delen van de foto ?
                    http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

                    Comment

                    Working...
                    X