Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Premiere - hakkelig beeld

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Premiere - hakkelig beeld

    Hallo iedereen

    Ik heb een probleem.
    Voor een groepswerk hebben we met een d90 een filmpje gemaakt. Ik heb alles bewerkt in Premiere Pro CS5.
    Toen heeft een vriend de intro gemaakt, maar die staat helaas in 50 fps (en niet 24 fps van de d90).
    Dat ging dus natuurlijk niet samen.
    Nu, ik probeerde het filmpje gewoon nog maar te openen in premiere (in een nieuwe sequence met dus andere instellingen) en het beeld was heel hakkelig, de frames schoten terug en voort, cirkels op het begin waren niet gevuld, etc.

    Hopelijk kunnen jullie me hier bij helpen.

    Groetjes,
    Mike
    Canon 50D, Sigma 17-50 2.8, canon 70-300 IS, 430EXII, Cactus triggers en wat filters...
    Panasonic GH3 met 14-140

  • #2
    Re: Premiere - hakkelig beeld

    Ik weet uit eigen ervaring dat CS5 nog niet zo super compatibel is met beelden van een DSLR.
    Soms werden ze bvb helemaal groen/negatief, en standaard moest er heel veel kleurcorrectie worden toegevoegd omdat CS5 de kleurinformatie niet juist las.
    Vooral bleef het programma heel vaak hangen wanneer een (zwaar) project werd geopend..
    Soms hielp het door het programma even opnieuw op te starten.

    Premiere CS 5.5 deed dit al iets beter, maar nog altijd wel wat problemen.
    Bij CS6 is dit wonder boven wonder állemaal opgelost! De Warp Stabilizer van After Effects is daar ook standaard ingebouwd, dus hoef je niet telkens te switchen naar AE.
    Dus als je kan upgraden naar CS6 is dit ten sterkste aangeraden ;-).

    Comment


    • #3
      Re: Premiere - hakkelig beeld

      Oh sorry, ik werk met CS6 (trial) en het is niet het filmpje met de DSLR dat misgaat, maar het andere filmpje (de intro) dat een vriend gemaakt heeft.
      Canon 50D, Sigma 17-50 2.8, canon 70-300 IS, 430EXII, Cactus triggers en wat filters...
      Panasonic GH3 met 14-140

      Comment


      • #4
        Re: Premiere - hakkelig beeld

        Misschien is het mosterd na de maaltijd, maar..
        Hou je er rekening mee dat 24fps buiten het beeldformaat van Europa valt en dus waanzinnig kan gaan interliniëren op TV systemen? (DVD spelers e.d.)
        Ik weet niet waarop het te zien moet zijn, maar je kunt misschien middels "Interpret Footage" (Projectverkenner -> rechtsklikken op het verkeerde bestand en bij Video Options kiezen voor "Interpret Footage") en een pulldown wel zorgen dat Adobe het bestand als een 25 fps bestand gaat zien en het ook zo afspeelt.
        Zonder de pulldown (ik weet niet precies of het een 1:2 pulldown moet zijn, of een 2:1, ik vergeet namelijk altijd welke kant op een pulldown werkt) zou je het bestand vertragen (immers, Adobe Premiere heeft plots in plaats van 50 hele frames in 1 seconde (PAL werkt met 25 hele beelden en 50 halve, geïnterliniëerde beelden) een video die plots 2x zo lang is geworden omdat hij er nu maar 25 frames per seconde van afspeelt.)

        Comment

        Working...
        X