Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rechttrekken in CS5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Rechttrekken in CS5

    Ik hier weeral iets uitgespookt waardoor ik na het plaatsen van de lijn voor rechttrekken de statusbalk niet meer zie waarop ik kan klikken op "rechttrekken". Een uur gezocht, Scott Kellby opengeslagen, niks, helemaal niks daar over.
    Frustrerend, is er iemand die de oplossing bij de hand heeft ?
    Het zal natuurlijk weeral iets stom zijn....

  • #2
    Re: Rechttrekken in CS5

    Nogmaals (zoals met je crop) in ACR (Adobe Camera Raw) of in Photoshop zelf?
    Kun je een soort van screenshot plaatsen?
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Rechttrekken in CS5

      Het is gewoon een JPegje dat ik open via Bridge die dan Photoshop start. Alle voorgaande keren klikte ik op het lineaal, plaatste het lijntje op de foto en kreeg dan de optie rechttrekken. Klaar.
      Het zal -vermoed ik- ergens weggeklikt zijn als een of andere balk.
      Kellby noemt het een optiebalk en zwijgt er vervolgens over. Als ik kijk in de inhoud bij "optiebalk" staat er ook niks.

      Comment


      • #4
        Re: Rechttrekken in CS5

        Probeer het volgende eens
        Ga naar venster en dan onderaan opties, deze moet aangevinkt zijn
        Groetjes

        Comment


        • #5
          Re: Rechttrekken in CS5

          Uitgezet en weer opgestart en het balkje is er weer.
          De wegen van de computer zijn ondoorgrondelijk.....

          Bedankt voor de reacties.

          Comment


          • #6
            Re: Rechttrekken in CS5

            Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
            Het is gewoon een JPegje dat ik open via Bridge die dan Photoshop start. Alle voorgaande keren klikte ik op het lineaal, plaatste het lijntje op de foto en kreeg dan de optie rechttrekken. Klaar.
            Het zal -vermoed ik- ergens weggeklikt zijn als een of andere balk.
            Kellby noemt het een optiebalk en zwijgt er vervolgens over. Als ik kijk in de inhoud bij "optiebalk" staat er ook niks.
            Ik ben toch niet helemaal mee, maar dat zullen mijn ouwe hersens wel zijn.
            Zie jij bovenaan het scherm dit:

            Dan zit je in ACR (Adobe Camera Raw)

            Of zie jij dit:


            Dan zit je in Photoshop CS5
            Last edited by LesC; 2 maart 2013, 11:52.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Rechttrekken in CS5

              Een JPEG foto kan je in bridge openen in PS Camere RAW, de gewenste foto aanklikken met de rechter muisknop zn openen in Camera RAW selecteren en je foto opent in RAW
              Renée

              Comment

              Working...
              X