Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwsgierig

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwsgierig

    Zoals alle babies, is baby krokodil ook erg nieuwsgierig.


    2. verscherpt


    3. bedoeling olieverf van te maken


    4. de nieuwe update van vandaag.

    Last edited by Loeky; 4 maart 2013, 20:51.

  • #2
    Re: Nieuwsgierig

    Ik zie nergens scherpte, is dit bewust gedaan ?
    mvg,
    Eddy
    Smaken verschillen

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwsgierig

      Ja Eddy, ik wou het zacht laten omdat ik het nadien als olieverf bewerkte. Ik heb een verscherpt versie erbij gevoegd en dan zie je dat het tafereel nogal hard overkomt. Ook al is het een babykrokodil, het mag volgens mij zachter overkomen.
      Wat wel aangemerkt zou kunnen worden is dat de scherpte eerder op de sprieten ligt. Vermoed dat mijn scherptepunt van plaats veranderd is, gebeurd bij de D7000 nogal eens gemakkelijk en dat heb je niet steeds in de gaten. Dus de sprieten ernaast hebben het vooral gehad. Maar zo erg vond ik het ook weer niet. De sprieten mochten scherp zijn.
      Ik heb speciaal met mijn kleinste diafragmagetal gewerkt. Dat is mijn bedoeling de laatste tijd. Zo klein mogelijk werken de rest heel onscherp. Vooral voor het effect dat ik wil bekomen.
      Ik heb ondertussen een hele serie kleine krokodillenfoto's gemaakt, dit is de eerste. Maar er volgen er nog. Ook steeds met beoogd effect dat al of niet goed zal overkomen. Ik hoor dat wel. Is meer artistiek bedoeld. Ze zijn allen ofwel olieverf tafereeltjes geworden ofwel poster.

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwsgierig

        Hey Loeky,

        is het de bedoeling je olieverfje te gebruiken als illustratie bij één of ander verhaaltje? Voor mij kan het hoor
        Ik denk dat wij als kijker nu en dan op het verkeerde been gezet worden omdat je uiteindelijke bedoeling primeert en dat niet steeds even duidelijk is.

        Groetjes
        Marc
        Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwsgierig

          slechte opname hoor.
          wat ook je bedoeling was...?
          wat is/was je exif en welke lens.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwsgierig

            ja Brombeer het wordt een verhaal. Soort stripverhaal.
            @ Bouk : vanavond geef ik het je het gevraagde, mijn pc zit boven en alleen 's avonds doe ik alle trappen. Komt er wel aan.

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwsgierig

              Ik vind het idee en de compositie best ok, maar had de krokodil toch ook graag scherp gezien.
              Grt,
              K-T

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwsgierig

                Oorspronkelijk geplaatst door K-T Bekijk bericht
                Ik vind het idee en de compositie best ok, maar had de krokodil toch ook graag scherp gezien.
                Grt,
                Ik ga hiermee ook akkoord. Ook al gebruik je de olieverfversie had ik liever de krokoldil wat scherper gezien. Je hebt het zelf al aangehaald dat waarschijnlijk je scherpstelpunt verschoven is. Is het misschien niet beter om de foto eens te overdoen, indien mogelijk natuurlijk.

                Mvg John
                http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwsgierig

                  Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
                  .......
                  @ Bouk : vanavond geef ik het je het gevraagde, mijn pc zit boven en alleen 's avonds doe ik alle trappen. Komt er wel aan.
                  kalm aan hoor.
                  sterkte.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwsgierig

                    @ Bouk :

                    De gegevens :

                    Niet geflitst
                    FL : 210 mm
                    BT : 1/60
                    F : 5.3
                    iso : 200
                    Camera : nikon D5000

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwsgierig

                      en bedankt.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwsgierig

                        Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
                        @ Bouk :

                        De gegevens :

                        Niet geflitst
                        FL : 210 mm
                        BT : 1/60
                        F : 5.3
                        iso : 200
                        Camera : nikon D5000
                        Je had beter de BT naar 1/200 en de ISO 400 iets hoger gezet.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwsgierig

                          Nou dat zal ik uitproberen met jou gegevens, ik wil best zien wat het geeft. Ik moest de zoom-lens gebruiken omdat ik op een afstand moest gaan staan omdat ik niet dichterbij kon staan. (te klein van gestalte) en het plantje op de achtergrond wou ik erbij. Ondanks de problemen wist ik dat het de uitgelezen plaats was om de foto te nemen.
                          @ JohnCoopmans : ik ga hem nog eens overdoen. Met deze gegevens van Jessey. Misschien ook met mijn ander lens, want nu heb ik een trapje dat ik mee kan nemen om mijn grootte te compenseren.

                          Althans bedankt voor de uitleg en hulp dat ik van jullie verkreeg.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwsgierig

                            Je verscherping is erover Loeky. Ik vind je originele de beste!
                            Touch the Earth...Gently
                            www.passionsenfrance.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuwsgierig

                              dat vond ik eigenlijk ook, ik hield ook meer van de zachtere. Ook al staan het beestje nog niet kei scherp erop. Ik had mijn bedoelingen er ook mee. Voor mijn strip zie je. Maar ik weet nog niet of het aanvaardbaar zal worden. Wel speciaal. Maar als je naar de stripverhalen kijkt zijn er toch ook vele speciale effecten om iets duidelijk te maken.

                              Comment

                              Working...
                              X