Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hypersync

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hypersync

    hypersync van reportage en studioflitsers met goedkope triggers: click
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

  • #2
    Re: Hypersync

    Da's een mooi experiment!

    Een Quadra met PW TT's blijft dure extra.
    I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

    Comment


    • #3
      Re: Hypersync

      ja precies! het kan dus ook heel goedkoop...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: Hypersync

        Het kan nog goedkoper:
        Als je bv een SB800 op een Nikon camera zet en je laat die bij hoge sluitersnelheid FP flitsen, dan kan je de triggeruitgang van de SB800 gebruiken om andere (goedkope) flitsers aan te sturen.
        Die moeten dan wel 1/1 vol vermogen staan anders is hun flitsduur te kort, je kan er ook een studioflitser mee triggeren , daar kan je dan wel de flitssterkte van regelen, omdat bij courante studioflitsers de spanning en niet de flitsduur geregeld wordt, de flits duurt bij de goedkopere studioflitsers +/- altijd even lang bij elke ingestelde flitssterkte .
        Een paar jaar terug heb ik een trigger circuit gemaakt dat bij fp flitsen werd getriggerd door een SB800 en gedurende de sluitertijd werden op 3 opeenvolgende tijdstippen telkens een triggerpuls gegeven voor 3 verschillende flitsers.
        Op die manier had je een perfect belicht High speed foto met goedkope flitsers. Ondertussen heb ik 3 FP flitsers die ik met een PW kan aansturen en hoeft die work-arround niet meer.
        Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

        Comment


        • #5
          Re: Hypersync

          Oorspronkelijk geplaatst door Beertje2 Bekijk bericht
          Het kan nog goedkoper:
          Als je bv een SB800 op een Nikon camera zet
          waar vind je een SB800 voor minder als 40€?
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: Hypersync

            ik ging er van uit dat de meeste mensen wel 1 merkeigen flitser hebben,(een SU800 zou waarschijnlijk ook werken) in het voorbeeld wordt trouwens ook een SB800 gebruikt.
            Als ik het goed begrijp wordt de SB800 hier gebruikt om de trigger af te regelen, en wordt een studioflitser gebruikt voor de belichting vanwege zijn lange flitsduur en is meteen ook de flitssterkte instelbaar.
            De studioflitser is hier wel noodzakelijk (batterij studio flitsers zijn ook niet goedkoop), gebruik je camera flitsers dan moeten die op vol vermogen flitsen anders is de flitsduur te kort, zelfs vol vermogen zal nog kritisch zijn.
            Je moet ongeveer 3 tot 4ms +ingestelde sluitertijd, aan flitsduur kunnen overbruggen

            Als je een SB800 hebt kan je eigenlijk net hetzelfde, door de flits-triggeruitgang van de SB800 te verbinden met de externe (studio) flitser, je hoeft hem ook niet af te regelen, dat doet de SB800 automatisch.

            Ik ben lang op zoek geweest naar een mogelijkheid om ergens op de Nikon camera een pre-trigger signaal te vinden om sequentieel verschillende camera flitsers te kunnen triggeren zodat de flitsen elkaar zouden overlappen. Ik verwachte zoiets op de hotshoe, maar daar heb ik niets gevonden, blijkbaar zit die dus wel op de connector voor de remote-ontspanknop. Als ik de tijd vind wil ik wel eens verder kijken.
            Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

            Comment


            • #7
              Re: Hypersync

              Oorspronkelijk geplaatst door Beertje2 Bekijk bericht
              Als ik het goed begrijp wordt de SB800 hier gebruikt om de trigger af te regelen, en wordt een studioflitser gebruikt voor de belichting vanwege zijn lange flitsduur en is meteen ook de flitssterkte instelbaar.
              neen, je begrijpt het verkeerd... je hebt enkel een setje tirggers en een kabeltje nodig (samen 40€) en een manuele flits (vanaf 35€)
              dat is voldoende... daarmee werkt het...

              die methode die je zelf aanhaalt met de SB800 ken ik ook, maar is erg omslachtig, en ik wil niet met een flits op m'n camera rondlopen, die daarenboven alleen dient om de camera te laten geloven dat hij in auto FP staat...
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment

              Working...
              X