Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sequentie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sequentie

    hallo,

    Ik heb een vraagje voor jullie...

    Voor mijn opleiding fotografie heb ik een opdracht sequentie/kortverhaal gekregen.

    Op internet vind je heel wat voorbeelden van grote fotografen maar ik vroeg mij af of er iemand een leuk idee heeft voor deze opdracht en of tips om hieraan te beginnen.

    De bedoeling is dat ik een verhaal maak (in 3 foto's) en dit met een grappige noot erin.

    Een grote fotograaf die hier sterk in is, is Duane Michals (hele speciale dingen)

    tips zeer welkom!!!

    grts Chrystle

  • #2
    Re: sequentie

    Sequensen zijn standaard in elke vlotte reportage, van trouw tot evenement. Hou je omgeving in het oog, vooral dan op de aandachtstrekkers/ambiancemakers/kortom haantjes, in de sociale omgeving. Eenmaal een omstaander op zo'n haantje reageert, neem dan maar je 1ste shot. De interpersoonlijke reacties volgen zich dan snel op. Probeer vooral hetzelfde standpunt en cadrage aan te houden in de serie opnames, anders lijkt het alsof je losse shots na elkaar zet. Schiet niet te snel na elkaar; wees zeker dat je focus bij open f telkens correct zit, en niet door de bewegende onderwerpen in beeld plots in de achtergrond verdwijnt (doe desnoods MF). De wederkerende cadrage is de lijm tussen de shots die het verhaal maken. Of je kan 't moeilijker uitproberen en omgekeerd tewerk gaan: hetzelfde beeld maar dan in sequens door steeds een ander camerapunt te gaan gebruiken (à la Wachowski-matrix ). Maar dat lijkt me niet evident .

    Veel succes.
    F.

    Comment


    • #3
      Re: sequentie

      Ik vind Eliott Erwitt zijn reeksen geweldig: http://www.elliotterwitt.com/lang/en/index.html -> Portfolios -> flicks.
      Misschien zit daar wat tussen dat je kan inspireren.

      Gr
      Jelle
      Flickr

      Comment

      Working...
      X