Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera met veel optische zoom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Camera met veel optische zoom

    Ik heb een Canon G3 en ben er bijzonder tevreden mee alleen heeft deze in sommige gevallen te weinig telezoom. Nu overweeg ik de aankoop van een tweede toestel.Nu zijn er heel wat toestellen beschikbaar met een veel groter zoombereik. Welke is volgens jullie de juiste keuze ? Ik ontwikkel de foto's voornamelijk in 10 x 15. Dus die hoge resoluties ( tot 8 Mp ) hoeven echt niet. Bovendien blijken deze toestellen in hogere iso heel wat ruis te veroorzaken. Is de Canon IS een juiste keuze of zijn er nog alternatieven ?

    Alvast bedankt voor jullie hulp !

    Vinnie
    Vinnie

  • #2
    Canon s1 IS bedoel je?

    Wel morgen wordt de mijne normaal gezien geleverd (top-foto), dan zal ik je mijn bevindingen zo snel mogelijk proberen mee te delen.

    Uit een hele boel reviews op internet kan ik opmaken dat de meningen over de S1 IS nogal uit elkaar liggen, ik denk dat het vooral afhangt wat je met het toestel wil gaan doen. Qua beeldkwaliteit denk ik dat het dicht bij de G3 gaat liggen? (maar dan 3Mp).

    greetz
    My Flickr

    Comment


    • #3
      ik twijfel nog tussen de fuji s7000
      en de c765 van olympus

      ik persoonlijk zou eerder voor de c765 gaan dan de s1is
      FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
      Canon EOS600d

      Comment


      • #4
        Originally posted by r.marijnissen
        ik persoonlijk zou eerder voor de c765 gaan dan de s1is
        kan je er ook een uitleg bij geven?

        greetz
        My Flickr

        Comment


        • #5
          waarom hij is compackter
          kost minder
          4mp inplaats van de 3.2 van canon
          zeer mooi strak toestel het is de kleinste 10xzoom 4mp camera.
          de c750 is een groot sux6 geweest net als alle zoom modellen

          kijk verder bij dprevieuw over de revieuws hij komt gewoon heel goed uit de bus hij is zowat gelijk aan de c770.
          ik zal niet beweren dat hij beter is.
          want dat zal wel een eindelose discusie worden.

          maar dat geld voor een 3.2 mp vindt ik erg duur.
          al is mp niet alles maar ok. de lens en dergelijke is echt goed

          ik heb met de c750 geschoten en de pics zijn prachtig en scherp.
          de c765 is nog beter.
          en in dat vol metalen jasje een echte aanrader.

          2 nadeeltjes de c765 heeft geen hotshoe de c770 wel
          maar ik zal nooit een externe flits gebruiken.

          het andere punt is hij gebruikt xd kaartjes.
          nou ja nadeel het zijn de beste geheugen kaarten die er zijn en de kleinste.

          maar wel zon 3/4 duurder

          ik zelf twijfel nog tussen de c765 en de s7000 van fuji

          groetjes r.m


          FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
          Canon EOS600d

          Comment


          • #6
            Ik heb een Canon Powershot S40: zeer compact en goed. Vermits ik ook een camera wou met een groter zoombereik heb ik heel wat types bekeken en heb ik mij uiteindelijk een Nikon Coolpix CP5700 aangeschaft. Groot zoombereik: 35-280 mm en bovendien kan ik de Compactflash kaartjes verder gebruiken. En vermits hij reeds een opvolger heeft (de CP8700) is hij voordelig te bekomen. Nadeel: hij is niet zo compact.
            home page: http://cage.ugent.be/~hs
            reisblog: http://herser.wordpress.com
            foto montages: http://www.photodex.com/share/hermans

            Comment


            • #7
              Ik heb nog een 2 maanden oude C750 UZ te koop staan met Xd kaartje... ;-)

              Comment


              • #8
                Originally posted by Daniel1975
                Ik heb nog een 2 maanden oude C750 UZ te koop staan met Xd kaartje... ;-)

                Als gebruiker van een C750 ben ik nieuwsgierig waarom je de jouwe nu al in de aanbieding hebt.
                Groets, Gerhard
                Panasonic FZ1000 - Metz 45 - Nikon S3500

                Comment


                • #9
                  Ja kunt er heel lang over praten maar er is maar 1 camera met én een hele lap optische zoom (10x), én een héél beste prijs ( op het web al ergens gezien voor 289,- euro) namelijk de FUJI S5000....absoluut de winnaar als het aankomt op prijs/prestatie verhouding!
                  Een dag niet geschoten is altijd mis...zeker op een scooter!!!!

                  Comment


                  • #10
                    de s5000 is goed maar als je 400€ bescikbaar hebt dan is een c765 weer een stuk beter dan de s5000.

                    FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
                    Canon EOS600d

                    Comment


                    • #11
                      @Vinnie: waarom niet gewoon een teleconverter op je G3 plaatsen? Ben je voor 200 euro klaar(incl. adapter) en kan je gewoon je - kwalitatief zeer goede - G3 houden...
                      www.lowspark.nl

                      Comment


                      • #12
                        Omdat ik hier ergens heb gelezen dat de winst in tele niet zo groot is. Welk zoombereik haal je dan ?











                        Vinnie

                        Comment


                        • #13
                          er zijn nu al 2.2x converters op de markt, dus dat zou dan 2.2x 140 = 308mm opleveren.... niet vergeten dat je ook wat lichtsterkte moet inleveren (1 a 2 stops), maar als je het niet zo vaak gebruikt (en je hebt het zelf over "sommige gevallen" dus dan ga ik daarvanuit) zou het een redelijk alternatief kunnen zijn...
                          www.lowspark.nl

                          Comment

                          Working...
                          X