Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 300 D of Nikon D 70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 300 D of Nikon D 70

    Hi,
    Ik zou langzamerhand willen overschakelen naar een dslr-camera.
    Ik heb hierover al verschillende searchen gedaan en topics gelezen, maar hoe meer ik hierover lees hoe moeilijker het wordt.
    Ik heb wel al geleerd dat het niet zozeer de camera die belangrijk is maar vooral de lenzen. Daarom een vraag of iemand ervaring heeft met deze combinatie : Canon EOS 300D / Canon EF 28-135/3.5-5.6 IS USM ø 72mm als eerste allround lens?



  • #2
    er zijn al heel wat topics gestart over 300D vs D70
    Misschien even een search toepassen ?

    of je topicnaam veranderen naar 300D met 28-135mm IS ?

    groeten

    Anders wordt het hier weer een overompeling van nutteloze posts
    visit my website : http://www.freewallpapersite.com

    Comment


    • #3
      Originally posted by BONZAI
      Hi,
      Ik zou langzamerhand willen overschakelen naar een dslr-camera.
      Ik heb hierover al verschillende searchen gedaan en topics gelezen, maar hoe meer ik hierover lees hoe moeilijker het wordt.
      Ik heb wel al geleerd dat het niet zozeer de camera die belangrijk is maar vooral de lenzen. Daarom een vraag of iemand ervaring heeft met deze combinatie : Canon EOS 300D / Canon EF 28-135/3.5-5.6 IS USM ø 72mm als eerste allround lens?


      D70 natuurlijk!
      Lid: BD 0249BE
      D70 / AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70 f/3.5~4,5G IF ED*SIGMA AF 55-200 F/4-5.6 DC*CF 1G Transcend*SIGMA EF-500 DG SUPER iTTL*CP5700*HITI 730 PS*Canon Pixma iP8500*Minolta Scan Elite 5400*Lowepro Minitrekker*Lowepro Nova 5 AW

      Comment


      • #4
        Als de lenzen belangrijk zijn:

        Start met een 300D en een Canon EF 24-70L.

        Jan.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Jan_10D
          Als de lenzen belangrijk zijn:

          Start met een 300D en een Canon EF 24-70L.

          Jan.
          Ik ben het voor 100% eens met deze uitspraak, een super lens die 24-70 F2,8 L USM.
          Kan je héél veel mee doen en je koopt kwaliteit, met het oog op de toekomst.
          Zoomlenzen zijn steeds een compromis, maar met een bereik van MAX 3X zoom ben je
          beter en gemakkelijker af met een zoom. Dit is de lens die het meest op de camera gaat zitten.

          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #6
            ... of de 28-135, als het niet zoveel mag kosten hee jongens!

            Om eerlijk te zijn; ik kan je maar één raad geven: nemen beide toestellen ter hand en TEST. En met testen wil ik niet zeggen: schiet 3 plaatjes in de winkel hee! Je zakt mss. beter eens af naar een SD (een "shooting day" van BelgiumDigital). De mijne mag je gerust eens testen hoor. Zorg voor je eigen CF, zodat je de plaatjes thuis kan bekijken.

            Er valt voor beide toestellen wat te zeggen, en elk heeft zijn voor- en nadelen. Het hangt van je geliefkoosd onderwerp af, en van je schiet-stijl af welke je de beste zal vinden.

            Los daarvan; staar je ook niet blind op de body alleen. Je body zal slechts 2 tot 5 jaar meegaan, en zal dan verouderd zijn. Bekijk dus ook eens het lensaanbod. Dit laatste is wat mij (op dit moment, want op het moment dat ik de mijne kocht was de D70 er nog niet) naar Canon doet overhellen.
            http://www.theafricabug.com

            Comment

            Working...
            X