Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

En toen werd het stil...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • En toen werd het stil...

    Ik amuseer me te pletter met de Sony 828!! Eigenlijk is de tevredenheidsindex ver gestegen ten opzicht van de nooit aflatende honger naar nieuwe lenzen, bodys, convertors (wellens niet discussies)
    Het ding werk altijd en zeer snel, autofocus gaat bliksemsnel, zoomlens is lichtsterk en manueel, heeft mega veel pixels (geloof me, je ziet het verschil, een 200mm is met gemak door de crop een 400mm of meer!), is redelijk kompakt, ligt super in de hand, en is lekker betaalbaar (met dank aan Jaja, die hem al mist denk ik)
    Door zijn afmetingen en gewicht neem ik hem veel meer mee dan de hele zooi lenzen , batterygrips en flitsen.
    Het lcd scherm en viewfinder werken zeer goed, (zelfs de evf begint me te bekoren, de lichtopbrengst ligt boven de meeste slr zoekers)
    De nadelen neem je er dan maar bij, zoals je met elk systeem moet doen, iso 64 en iso 100 zijn goed, bij een dslr ga je verder, maar deze lens is dan weer meer dan een stop lichtsterker dan de meeste consumerlenzen. En die purpere randjes, voor de keer dat ze zichtbaar zijn, tover je ze met een ps aktie snel ff weg.
    Enfin, het was maar om me weer eens te laten horen hier.
    Zo, en vanaf maandag begin ik bij Sony Europe (graptje!!!)


  • #2
    Inderdaad, de Sony werd door velen afgeschoten, maar is toch wel een keigoed toestel ! De ergonomie, focussnelheid, manuele zoom, etc maken dit echt wel een aanrader. Heb ook met een Powershot Pro 1 en Minolta A2 gespeeld, maar de Sony wist me toch meer te bekoren.
    D7000 en wat glas

    Comment


    • #3
      Hallo,

      En zeggen dat niemand mij aanvankelijk geloofde toen ik dit ook al zei ...

      Jaja
      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

      Comment


      • #4
        Originally posted by jaja
        Hallo,

        En zeggen dat niemand mij aanvankelijk geloofde toen ik dit ook al zei ...

        Jaja
        Hoi Jaja,
        Ook ik aanvankelijk niet. Maar dit is nu eens een toestel dat me boeit, en plezier geeft bij het fotograferen.
        Thanks
        Rudy

        Comment


        • #5
          Euuuhh .... neen, laat maar ... (grapje hee Rudy )

          Comment


          • #6
            Even ter aanvulling : ik heb afgelopen vrijdag ff met die van wim gespeeld (zijne Oly 8080 hee mannen) en ik moet eerlijk toegeven dat dat ding mij heel aangenaam verrast heeft.

            Het is geen DSLR qua snelheid (is geen enkele prosumer), maar dit toestel heeft sterke kanten hoor, evenals de sony van Rudy waar ik ook al eens een halfuurke met heb "gespeeld". De Canon Pro 1 daarentegen vond ik tegenvallen (ik persoonlijk hee, iemand anders kan er een andere mening over hebben).

            Comment


            • #7
              ook heel tevreden.... camera wordt soms ten onrechte afgebroken...
              als je z'n mogelijkheden kent (zoals bij elke camera) dan haal je daar prachtige foto's uit....
              daVinci
              www.pbase.com/davinci/ die spijtig genoeg niet meer ge-update wordt (tijd ....)

              Comment


              • #8
                Originally posted by jaja
                Hallo,

                En zeggen dat niemand mij aanvankelijk geloofde toen ik dit ook al zei ...

                Jaja
                ik wel...
                daVinci
                www.pbase.com/davinci/ die spijtig genoeg niet meer ge-update wordt (tijd ....)

                Comment


                • #9
                  Ik ben van een prosumer (Minolta A1) naar een D70 gegaan en ik heb nog altijd geen spijt dat ik die A1 heb bijgehouden! Natuurlijk niet te vergelijken met de D70 qua focussnelheid ALS je goede lenzen hebt (die bij mij nog grotendeels ontbreken ).
                  Wat de Sony 828 betreft, nog niet mee gewerkt. Enkel met zijn voorganger en die kon mij tov de Minolta serie helemaal niet bekoren. De stabilisator in de A1 (ik had een 7i ervoor) doet daarentegen wonderen. Ik denk dat de A1/A2 de enige prosumer cams zijn die beelden kunnen maken in zeer lage lichtomstandigheden (natuurlijk ook een D70 met 50 mm 1.8 of 70-200 2.8 VR ... dromen! ;-)

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by jk
                    Ik ben van een prosumer (Minolta A1) naar een D70 gegaan en ik heb nog altijd geen spijt dat ik die A1 heb bijgehouden! Natuurlijk niet te vergelijken met de D70 qua focussnelheid ALS je goede lenzen hebt (die bij mij nog grotendeels ontbreken ).
                    Wat de Sony 828 betreft, nog niet mee gewerkt. Enkel met zijn voorganger en die kon mij tov de Minolta serie helemaal niet bekoren. De stabilisator in de A1 (ik had een 7i ervoor) doet daarentegen wonderen. Ik denk dat de A1/A2 de enige prosumer cams zijn die beelden kunnen maken in zeer lage lichtomstandigheden (natuurlijk ook een D70 met 50 mm 1.8 of 70-200 2.8 VR ... dromen! ;-)
                    De focussnelheid van de 828 is mega!! (zijn voorgangers konden mij absoluut ook niet bekoren) maar zoals je zegt, je zult een goede snelle lens moeten zetten op de d70 om dat te verbeteren.

                    Kijk hier maar eens:
                    http://www.dpreview.com/reviews/sonydscf828/page10.asp
                    vergelijk dat dan met de A2:
                    http://www.dpreview.com/reviews/konicaminoltaa2/page11.asp

                    Dan zie je dat de 828 bijna over de ganse lijn echt wel sneller is dan de A2, en ik durf zelfs beweren, dat als je een consumer superzoom (sigma, tamron..) op een dslr zet, die trager gaat zijn dan deze toestellen.
                    Bij deze pagina zie je dat zelfs de Nikon d70 nauwelijks sneller in af is dan de 828 in low light met de kitlens, en dan nog op 70mm ipv 200!!! kan tellen...
                    http://www.dpreview.com/reviews/nikond70/page10.asp
                    Spijtig vind ik geen goeie cijfers over de focusspeed in daglaicht van de d70 met kitlens.
                    Ik wil hier gewoon mee aantonen, dat er echt niet veel verschil meer is tussen de top consumers en de instap dslr's.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Rudy
                      Ik amuseer me te pletter met de Sony 828!!
                      Dan is dat meer dan ik kan zeggen over mijne EOS 300D...
                      Tjuu, mss. toch eens overwegen...
                      http://www.digifotofreak.nl

                      Comment


                      • #12
                        Rudy,

                        Ik heb gisteren voor een nieuw forum lid effe de enkele shutterlags van prosumers vergeleken. Blijkt dat de meeste prosumer toestellen er inderdaad enorm op vooruit gegaan zijn op dit vlak.

                        Ik pen effe over:

                        - De Canon Powershot Pro1 (0,1s lag)
                        - De Canon G5 (<0,1s lag)
                        - Nikon Coolpix 8700 of 5700 (0,1s lag)
                        - De Nikon Coolpix 5400 (0,1s lag)
                        - Olympus C-8080 (0,1s lag)
                        - Minolta A2 (0,1s lag)
                        - Sony F-828 (0,1s lag)
                        - Sony DSC-V1 (<0,1s lag)

                        En iets tragere: Fuji S5000 (0,3s), Fuji S700 (0,2s), Minolta A1 (0,2s), enz...

                        Niet slecht!
                        http://www.theafricabug.com

                        Comment


                        • #13
                          Ik heb gister even mogen spelen met een A1 (helaas alleen binnen) en dat was zeker niet onprettig. Heeft alle mogelijkheden die ik zou wensen en ook als bonus een op het gezicht prima werkende stabilizer.

                          Ik overweeg serieus om over te stappen van mijn D60 naar een dergelijke camera, omwille van het feit dat ik precies hetzelfde zie gebeuren als wat Rudy zegt, nl. dat ik heel vaak de D60 thuis laat vanwege het gesleep, en dan toch mijn Oly C40 meeneem.

                          Als ik straks op vakantie door de bergen in Corsica ga trekken, breekt het zweet me nu al uit bij de gedachte dat ik dan ook een tas met de camera en lenzen mee moet gaan sjouwen.

                          Natuurlijk wist ik dit van te voren en had ik beter moeten weten, in de praktijk merk ik eigenlijk dat ik nu al veel geld heb uitgegeven aan camera en lenzen en eigenlijk nog wel wat wil veranderen. En dan ga ik dus weer meer geld uitgeven, terwijl ik nu al vind dat de hobby uit de hand loopt.
                          Vandaar ook mijn overweging om de boel te verkopen en een goede prosumer (A1/A2, Oly 8080, Pro1, Sony 828, G5 + converters, mis ik er nog een paar?) aan te schaffen...

                          Ik zou het wel leuk vinden om eens een minimeet te hebben met verschillende camera's uit deze categorie, om eens rustig te vergelijken en ervaringen uit te wisselen. Ideetje?
                          Ergens in Noord-Belgique, met 1 of 2 dslrs en een paar prosumers van diverse pluimage...
                          www.lowspark.nl

                          Comment


                          • #14
                            De focussnelheid van de 828 is mega!! (zijn voorgangers konden mij absoluut ook niet bekoren) maar zoals je zegt, je zult een goede snelle lens moeten zetten op de d70 om dat te verbeteren.

                            Dan zie je dat de 828 bijna over de ganse lijn echt wel sneller is dan de A2, en ik durf zelfs beweren, dat als je een consumer superzoom (sigma, tamron..) op een dslr zet, die trager gaat zijn dan deze toestellen.
                            Bij deze pagina zie je dat zelfs de Nikon d70 nauwelijks sneller in af is dan de 828 in low light met de kitlens, en dan nog op 70mm ipv 200!!! kan tellen...
                            http://www.dpreview.com/reviews/nikond70/page10.asp
                            Spijtig vind ik geen goeie cijfers over de focusspeed in daglaicht van de d70 met kitlens.
                            Ik wil hier gewoon mee aantonen, dat er echt niet veel verschil meer is tussen de top consumers en de instap dslr's.
                            Ha, maar ik had het dan ook niet over de autofocussnelheid hé. Die zal bij de Sony mss wel sneller zijn dan de Minolta A1/2, maar de stabilisator die erin zit doet wonderen. Ik zou echt graag eens met de F828 werken in dezelfde omstandigheden waarbij ik met de Minolta nog steeds scherpe beelden maak: in casu oa het aquarium van de Zoo van Antwerpen, op 200 mm macro!!! Dit heb ik vandaag toevallig ook eens geprobeerd met de Nikon D70 en een 50 mm 1.8 prime. Hoewel ik daar op iso1600 toch ook heel goede beeldjes heb geschoten, miste ik vooral de 200 mm van de Minolta. En ik heb (nog) geen 70-200 2.8 VR (dat moet volgens mij de hemel op aarde zijn ;-).

                            Wat de vergelijking met de digitale reflexen betreft kan ik enkel uit eigen ervaring spreken: A1 vs D70 met bv. kitlens of 50mm 1.8: ze zullen elkaar mss niet zo enorm veel meer ontlopen, dat is waar. Al zijn er toch nog wel degelijk verschillen. Maar je punt dat er nog weinig verschil is ts een prosumer en een D70/300D met weinig lichtsterke lens, vind ik terecht! Je koopt een dslr ook om andere redenen natuurlijk! De autofocus van mijn D70 met kitlens voelt in ieder geval sneller aan dan mijn A1 (nog geen echte vergelijking gemaakt!)

                            Comment


                            • #15
                              Nu ik wat ouder ben (40!), moet ik vaststellen dat het gezeul met al die lenzen ed inderdaad slechts af en toe voordelen oplevert voor net die betere voorwaarden. Maar dat geldt slechts voor statische beelden. Als je point en shoot moet doen zal die lag (0.1s) van een prosumer weinig betekenen tov tijd om een lens te wisslen.

                              Volgens mij mis je met een DSLR ook heel wat beelden, veroorzaakt door het uitpakken en ineenschroeven van je materiaal. Bovendien neem ik de A2 nu veel meer mee, terwijl ik met een reflex-bepakking soms twijfelde of dan slecht de kitlens mee had.
                              Een Minolta A2 is echt wel leuk om mee te werken. Af en toe mis je wel een 300 of 400mm, maar met 8Mp kan je wat inzoomen digitaal bij de fotobewerking. (je mist dan wel de compositie en scherptedieptewerking van optisch inzoomen, maar dit kan ook een voordeel zijn soms)

                              Voila, Rudy wordt slimmer.

                              Comment

                              Working...
                              X