Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Na bewerking!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Na bewerking!

    Ik weet niet waar ik dit moet plaatsen, maar ik probeer een foto die ik bewerkt heb met photoshop cs6 op het forum te plaatsen. Dit lukt mij niet. Ik weet niet wat ik verkeerd doe of hoe ik dit dan moet doen. Maar ik kan dus geen foto plaatsen. Kan iemand mij dit zo eenvoudig mogelijk uitleggen, of waar ik deze hulp kan vinden? Ik ben geen computer expert..., bij dit is al veel gezegd!!!

  • #2
    Re: Na bewerking!

    Ik kan dus geen foto's die ik bewerkt heb in photobucket enzo plaatsen. Niets kan ik doen met foto's die ik bewerk.

    Comment


    • #3
      Re: Na bewerking!

      Hoe sla je je foto op? Je moet ze als JPG opslaan he. Bij mij slaat hij ze als PS-file op, en dan kan er ook niets mee doen, enkel terug openen in PS.
      facebook
      Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

      Comment


      • #4
        Re: Na bewerking!

        Bij mij staat er ook PS op. Wat moet ik dan doen?

        Comment


        • #5
          Re: Na bewerking!

          Moderator Note: In de Helpdesk vind je dit document: http://home.scarlet.be/webboy/PC-web-BD.pdf
          In het kort:
          1. Foto afwerken voor BD (rekening houden met de normen, nl. maximum 900 pixels langste zijde) en bij voorkeur opslaan als JPG
          2. Opladen naar je hosting site. M.a.w.: foto's die je op BD ziet, staan niet op BD zelf, maar op een andere plaats, bv Photobucket, Dropbox, Flickr... De ene biedt al meer voordelen dan de andere.
          3. Het JUISTE adres kopiëren. Een goed adres begint met http en eindigt op naam+extensie van je foto, bv foto.jpg
          4. Dat adres moet je hier tussen de IMG tags plaatsen. Vooraan is dat dus [IMG] en achteraan is het [/IMG].
          5. Eerst oefenen in het Testforum, tot je het beet hebt. Daar krijg je ook alle hulp die je nodig hebt.

          [/MNote]
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Na bewerking!

            Oorspronkelijk geplaatst door Berendina Bekijk bericht
            Bij mij staat er ook PS op. Wat moet ik dan doen?
            Menu >Opslaan voor web, kies voor jpg

            Eerst de grote aanpassen Afbeelding > afbeelding grote

            zie ook opmerking van LesC

            vet; Verdere info druk op F1, leren
            Never resist temptation or it could go away...
            Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

            Comment


            • #7
              Re: Na bewerking!

              Bedankt, zal het zeker proberen.

              Comment


              • #8
                Re: Na bewerking!

                Oorspronkelijk geplaatst door foto4fun Bekijk bericht
                Menu >Opslaan voor web, kies voor jpg

                Eerst de grote aanpassen Afbeelding > afbeelding grote

                zie ook opmerking van LesC

                vet; Verdere info druk op F1, leren
                opslaan als: dan kun je ook voor jpg kiezen.
                je kunt ook photobucket de grote aan laten passen.
                ik weet alleen niet meer waar dat te vinden is nu het allemaal veranderd is. (wie het weet mag het zeggen)
                Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6

                Comment


                • #9
                  Re: Na bewerking!

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sportsterpeke Bekijk bericht
                  opslaan als: dan kun je ook voor jpg kiezen.
                  je kunt ook photobucket de grootte aan laten passen... (wie het weet mag het zeggen)
                  Niet doen: bepaal ZELF je afmetingen, laat dat niet over aan de software van de hosting site. Kijk maar eens naar de "gedrochten" van bv Flickr.
                  Ik ben zelf niet zo vertrouwd (en daarom ook geen voorstander van dat "opslaan voor web" (verlies je trouwens op die manier ook niet je EXIF-gegevens?).
                  Ik weet dat we (tijdens de cvo-cursus) die optie gebruikten voor bepaalde toepassingen (bv geanimeerde gif).
                  Bij mij is de workflow:
                  1. Van het RAW-beeld via een RAW-converter (Adobe Camera Raw, Lightroom, Aperture...) waar je al een hele reeks aanpassingen doet (vooral qua belichting) naar Photoshop;
                  2. Via verschillende lagen en laagmaskers naar je finaal beeld evolueren;
                  3. Dat veellagig, maar nog steeds niet verkleind beeld opslaan als 16-bits PSD;
                  4. De lagen combineren, verkleinen, verscherpen, eventueel nog zaken als kader & signature toevoegen; eventueel opnieuw lagen samenvoegen.
                  5. Opslaan als JPG; eventueel de compressie iets vergroten (via de Quality, bv ipv "12" eventueel zakken tot 9-10, nooit lager)
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Na bewerking!

                    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    Niet doen: bepaal ZELF je afmetingen, laat dat niet over aan de software van de hosting site. Kijk maar eens naar de "gedrochten" van bv Flickr.
                    Ik ben zelf niet zo vertrouwd (en daarom ook geen voorstander van dat "opslaan voor web" (verlies je trouwens op die manier ook niet je EXIF-gegevens?).
                    Ik weet dat we (tijdens de cvo-cursus) die optie gebruikten voor bepaalde toepassingen (bv geanimeerde gif).
                    Bij mij is de workflow:
                    1. Van het RAW-beeld via een RAW-converter (Adobe Camera Raw, Lightroom, Aperture...) waar je al een hele reeks aanpassingen doet (vooral qua belichting) naar Photoshop;
                    2. Via verschillende lagen en laagmaskers naar je finaal beeld evolueren;
                    3. Dat veellagig, maar nog steeds niet verkleind beeld opslaan als 16-bits PSD;
                    4. De lagen combineren, verkleinen, verscherpen, eventueel nog zaken als kader & signature toevoegen; eventueel opnieuw lagen samenvoegen.
                    5. Opslaan als JPG; eventueel de compressie iets vergroten (via de Quality, bv ipv "12" eventueel zakken tot 9-10, nooit lager)
                    Oke zelf in photoshop formaat kiezen (doe ik nooit trouwens)
                    maar nu weet ik nog niet hoe ik het in photobucket doe nu alles daar veranderd is
                    Hoop dat Berendina er ook wat aan heeft anders zit ik haar topic te vervuilen (sorry)
                    Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6

                    Comment


                    • #11
                      Re: Na bewerking!

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sportsterpeke Bekijk bericht
                      Oke zelf in photoshop formaat kiezen (doe ik nooit trouwens)
                      maar nu weet ik nog niet hoe ik het in photobucket doe nu alles daar veranderd is
                      Hoop dat Berendina er ook wat aan heeft anders zit ik haar topic te vervuilen (sorry)

                      Geen probleem, hoor. Ook jij probeert te helpen (doe je trouwens ook in het Testforum, als ik me niet vergis).
                      Mochten er bepaalde vragen rond Photobucket opduiken, 't is aan TS (topic starter, dus Berendina) om ze te stellen. Ik gebruik Photobucket nu weer vrij regelmatig, weliswaar niet om foto's op te slaan, maar wel om mijn screenshots te herbergen. Ik ben een tijdje "ontrouw" geweest aan Photobucket, omdat zij mijn foto's ongevraagd begonnen te comprimeren; voor foto's maak ik nu gebruik van Dropbox, maar da's ook niet meer 100% zonder problemen, en voor screenshots deed ik beroep op Skitch, tot dat programma door EverNote werd opgekocht en alles naar de kl*** was.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Na bewerking!

                        Weet niet goed hoe het te zeggen, maar wat of waar kan je dan het best gebruiken om foto's op te slaan? De beste dan...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Na bewerking!

                          Oorspronkelijk geplaatst door Berendina Bekijk bericht
                          Weet niet goed hoe het te zeggen, maar wat of waar kan je dan het best gebruiken om foto's op te slaan? De beste dan...
                          bedoel je om foto's te laten zien in bijv. het forum?

                          Photobucket.
                          dropbox
                          Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6

                          Comment


                          • #14
                            Re: Na bewerking!

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sportsterpeke Bekijk bericht
                            bedoel je om foto's te laten zien in bijv. het forum?

                            Photobucket.
                            dropbox
                            En daar ben ik het dan ook volkomen mee eens!
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Na bewerking!

                              Ok, hartelijk bedankt voor de hulp!!

                              Comment

                              Working...
                              X