Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

UV-Filter en schroefdraad.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • UV-Filter en schroefdraad.

    Dag allemaal,

    Graag nog eens jullie advies. Het gaat em om een UV-filter voor op een 50mm Nikon lens. Boven op de filter zou ik de mogelijkheid moeten hebben om nog een zonnekap te schroeven. Ben ik goed ingelicht dat er op de B+W-filters aan de voorkant geen draad meer zit om nog een zonnekap op te draaien ? Indien ja, welke zijn dan de kwaliteitsvolle alternatieven.

    Groetjes,
    Pol.
    Leeft en LAAT LEVEN !

  • #2
    Die hebben wel schroefdraad volgens mij ... maar niet op de slim-line (extra dun)
    Ik heb in ieder geval een pol-filter van B+W waar ik soms nog de voorzet-tele bovenop schroef!

    Hoya zou ook van een soortgelijke kwaliteit zijn heb ik me laten vertellen (op BD )

    Comment


    • #3
      daar zit evengoed schroefdraad op dan bij eender welke filter.

      zoals eerder gezegd, juist niet bij de slim line
      visit my website : http://www.freewallpapersite.com

      Comment


      • #4
        Originally posted by Tony smeT
        Die hebben wel schroefdraad volgens mij ... maar niet op de slim-line (extra dun)
        Ik heb in ieder geval een pol-filter van B+W waar ik soms nog de voorzet-tele bovenop schroef!

        Hoya zou ook van een soortgelijke kwaliteit zijn heb ik me laten vertellen (op BD )

        Bedankt Tony voor de reactie. Had bij mijn cp5700 inderdaad de SLIM versie en daar was toch geen buitendraad op.

        Groetjes,
        Pol.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #5
          Originally posted by fredericrom
          daar zit evengoed schroefdraad op dan bij eender welke filter.

          zoals eerder gezegd, juist niet bij de slim line
          Ook bedankt Frederic.

          Pol.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #6
            En voor een 50mm-lens heb je zeker geen slim-versie nodig hoor.

            Comment


            • #7
              Ik heb pas nog een gewone 58mm UV-filter van B+W gekocht en daar zit effectief een schroefdraad op. Ik had overigens nog nooit gehoord van zonnekappen die met een schroefdraad werken, raar volkje die Nikonisten

              Groeten,

              Jeroen
              http://www.jvermeulen.be

              Comment


              • #8
                Originally posted by vermeulen
                Ik heb pas nog een gewone 58mm UV-filter van B+W gekocht en daar zit effectief een schroefdraad op. Ik had overigens nog nooit gehoord van zonnekappen die met een schroefdraad werken, raar volkje die Nikonisten

                Groeten,

                Jeroen
                En t'is dan nog toevallig een oude 52mm Canon-zonnekap van in de jaren 70. Wat een verbroedering zeg!! Als de stukken van Canon al op Nikon-lenzen passen. Waar gaan we nou naartoe !!!

                Pol.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Pol Callens
                  En t'is dan nog toevallig een oude 52mm Canon-zonnekap van in de jaren 70. Wat een verbroedering zeg!! Als de stukken van Canon al op Nikon-lenzen passen. Waar gaan we nou naartoe !!!
                  ohoh, daar start weer zo'n Canon-Nikon-discussie
                  Canon 10D, glass, flashes & extra's
                  Fuji S602Z & extra's
                  www.CooMa.be BD0176BE

                  Comment

                  Working...
                  X