Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sekonic L 358 + flitsers + triggers.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sekonic L 358 + flitsers + triggers.

    Ik heb al een tijdje deze deze Sekonic samen met de RT 32 transmitter module erin. Ik zou wat willen gaan experimenteren met ambient light + flash light. Met mijn lichtmeter zou dus mijn flitsen (Nikon sb800's) moeten kunnen aansturen om de metingente doen. Aangezien ik qua strobisme nog in mijn kinderschoenen sta wil ik graag weten welke triggers ik best aanschaf. Ik dacht in eerste instantie aan PocketWizard. Maar wat moet ik dan eigenlijk juist hebben? Op camera, voor de flitsers ??
    Leeft en LAAT LEVEN !

  • #2
    Re: Sekonic L 358 + flitsers + triggers.

    ik stuur m'n flits gewoon aan met een setje RF602 triggers van 17€... daarvoor connecteer ik gewoon een kabeltje van m'n transmitter naar m'n sekonic lichtmeter door middel van een PC-sync kabeltje dat meegeleverd was... Ik druk hiervoor gewoon op de knop van de lichtmeter en de flits gaat af...
    Last edited by d_oracle; 26 februari 2013, 09:41.
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Sekonic L 358 + flitsers + triggers.

      Ik zie niet goed in waarom ik de sekonic zou aansturen met een trigger, hij kan ook zelf een flits herkennen en meten.
      Ik heb nog geen toepassingen tegengekomen waar ik hem extern zou willen triggeren.
      Omgekeerd zou wel leuk zijn moest je bij het afdrukken van de sekonic ook de flitsen kunnen triggeren.
      Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

      Comment


      • #4
        Re: Sekonic L 358 + flitsers + triggers.

        Oorspronkelijk geplaatst door Beertje2 Bekijk bericht
        Ik zie niet goed in waarom ik de sekonic zou aansturen met een trigger, hij kan ook zelf een flits herkennen en meten.
        +1

        gewoon de knop induwen om de meting te starten en dan je flits laten afgaan.
        in de juiste stand wordt je percentage tussen flitslicht & ambient light weergegeven.
        soms kan het wel zijn dat je buiten met flitslicht en veel aanwezig licht je sensor moet 'afdekken' door de witte bol in de 'bescherming' te plaatsen.
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #5
          Re: Sekonic L 358 + flitsers + triggers.

          +1 voor d_oracle.

          Je moet toch test flitsen om de flits intensiteit in te stellen? Dan is het handig dat als je een testflits stuurt de sekonic weet wat hij moet doen.
          Als je de functionaliteit van de RT32 wilt behouden, zal je een PW Plus of MultiMax moeten aankopen.
          I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

          Comment


          • #6
            Re: Sekonic L 358 + flitsers + triggers.

            Oorspronkelijk geplaatst door kpas Bekijk bericht
            +1 voor d_oracle.

            Je moet toch test flitsen om de flits intensiteit in te stellen? Dan is het handig dat als je een testflits stuurt de sekonic weet wat hij moet doen.
            Als je de functionaliteit van de RT32 wilt behouden, zal je een PW Plus of MultiMax moeten aankopen.
            Ik vermoed dat het met PW's, en ik weet niet of het ook zou gaan met andere triggers, ook moet mogelijk zijn met de Sekonic zelfs je camera te laten afgaan via een kabeltje van de trigger op je camera. Kunnen jullie dit beamen?
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #7
              Re: Sekonic L 358 + flitsers + triggers.

              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
              Ik vermoed dat het met PW's, en ik weet niet of het ook zou gaan met andere triggers, ook moet mogelijk zijn met de Sekonic zelfs je camera te laten afgaan via een kabeltje van de trigger op je camera. Kunnen jullie dit beamen?
              met een RF602 kan dat alvast wel... maar je hebt dan twee setjes van 17€ nodig... bij pocketwizard € X 10
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment


              • #8
                Re: Sekonic L 358 + flitsers + triggers.

                @d_oracle : Ik wil absoluut jouw opstelling niet afbreken noch als minderwaardig beschouwen aangezien ik het niet ken. Maar ik heb in het verleden ooit eens een goedkoop chinees trigger systeempje aangekocht en dat functioneerde toch niet naar believen. Vandaar dat ik een beetje het vertrouwen in deze alternatieven heb verloren en meer denk aan het PW-systeem al is dit stukken duurder.
                Ik hou in elk geval van goede en gemakkelijke manier van werken. Als het te veel tijd in beslag neemt haak ik meestal af na verloop van tijd. Dus ik had gedacht aan het volgende :
                1 PW Mini TT1 + 1 PW FlexTT5
                of misschien beter 2x FlexTT5. De meest complete oplossing aangezien de Mini TT1 geen aansluiting heeft om de camera ermee te verbinden om die vanop afstand te kunnen doen afgaan.
                Bedoeling is dus zowel met mijn Sekonic kunnen triggeren voor zowel flitslicht meting als voor het aansturen van flits en camera samen.
                Tevens wil ik een flitser kunnen gebruiken als master controler op mijn camera om één andere of 2 andere flitsers te kunnen regelen. Een Nikon SU800 commander zou ook gaan, maar dan heb ik geen on-camera flits. Aangezien een SB800 dit volgens mij niet kan zou misschien een bijkomende SB910 de oplossing kunnen bieden aangezien die ook als commander kan dienen van waarop ik de andere flitsers kan instellen. Kwestie van alles vanop dezelfde flitser te kunnen doen.
                Is deze redenering goed volgens jullie ?
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #9
                  Re: Sekonic L 358 + flitsers + triggers.

                  begrijp ik wel, heb ook de onbetrouwbaarheid van de cactus V2 triggers en gelijken meegemaakt... maar wat kan je nu verliezen door even een RF602 te testen (17€), die misschien wel hetzelfde resultaat geeft als een setje PW's (400€), vermits je van jezelf weet dat je misschien wel afhaakt als 't veel tijd in beslag neemt... want licht begrijpen en leren controleren neemt veel tijd in beslag!

                  mochten die goedkope (en vandaag erg betrouwbare) triggers niet voldoen, dan ga je gewoon voor iets anders...

                  wat het gebruiken van master slave opstelling betreft, wens je dan in TTL (CLS) te werken? click
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sekonic L 358 + flitsers + triggers.

                    Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                    begrijp ik wel, heb ook de onbetrouwbaarheid van de cactus V2 triggers en gelijken meegemaakt... maar wat kan je nu verliezen door even een RF602 te testen (17€), die misschien wel hetzelfde resultaat geeft als een setje PW's (400€), vermits je van jezelf weet dat je misschien wel afhaakt als 't veel tijd in beslag neemt... want licht begrijpen en leren controleren neemt veel tijd in beslag!

                    mochten die goedkope (en vandaag erg betrouwbare) triggers niet voldoen, dan ga je gewoon voor iets anders...

                    wat het gebruiken van master slave opstelling betreft, wens je dan in TTL (CLS) te werken? click
                    Ik zou dus de beide willen combineren indien nodig, en dat zal wel het beste resultaat geven zeker. Elke flits kunnen besturen vanuit een commander op de camera zelf (SB910?), hetzij TTL met of zonder EV compensatie of nog manueel al naargelang de hoeveelheid licht je van je opstelling wil laten vertrekken.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sekonic L 358 + flitsers + triggers.

                      Ik heb de cactus V4 en pocket wizard+zonecontroler
                      In de studio gebruik ik enkel de cactus triggers V4 , pocket wizard heeft volgens mij geen nut tenzij je (dure) studio flitsers hebt die draadloos instelbaar zijn, maar je hebt er dan wel een aantal nodig, voor iedere flitser 1.
                      Voor strobist flitsen gebruik ik de pocket wizards in combinatie met 2x SB800, het grote voordeel van de PW in combinatie met zonecontroler is dat je TTL kan flitsen (incl supersnelle flitssync) of manueel waarbij je de flitststerkte vanaf uw camera kan instellen.
                      De 2x SB800 kan je ook met de popup in commander mode sturen , maar geen supersnelle flitssynchronisatie, daarvoor moet er een SU800 of een SB800 op de camera staan, maar je bent in Infrarood aan het werken met de nadelen vandien: korte afstanden , camera en flitsers moeten elkaar zien, interferentie van de zon...., met PW heb je die problemen niet.
                      Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sekonic L 358 + flitsers + triggers.

                        Kan je met een SB800 als mastercontroler met een FlexTT5 vanop de camera de andere flits(en) aansturen en dus hun sterkte regelen van op die on-camera SB800 ? Ik vermoed dat dit enkel kan met een SB900 en SB910 ??
                        Last edited by enero; 27 februari 2013, 06:42.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sekonic L 358 + flitsers + triggers.

                          Deze eens bekijken : http://www.pocketwizard.com/inspirat...torials/sb900/
                          Hoe je de SB900 (910) gebruikt als mastercontroler.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sekonic L 358 + flitsers + triggers.

                            Als je budget hebt voor een SB910 en een set PW's kan je misschien overwegen om over te stappen naar een Elinchrom Quadra.

                            Tenslotte is een SB910 + MiniTT toch al een kleine 600euro per kop + nog eens een dikke 200 euro voor de TT5.
                            De quadra gaat je veel mooier licht geven en veel meer power. Da's handig als je buiten wilt werken.

                            Maar al te vaak wordt strobist bekeken als compact en goedkoop, maar als je met systeem eigen flitsers gaat werken en PW.... is dat goedkoop al ver weg. Een quadra is overigens ook erg compact en draadloos (van op je camera) in te stellen via skyport. Aan TTL moet je dan wel inboeten, maar da's toch niet mijn keuze.
                            I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sekonic L 358 + flitsers + triggers.

                              De SB800 kan je niet als mastercontroler gebruiken, voor het aansturen van de flitsers gebruik je de AC3 pocket Wizard zonecontroler (+/-80€) hiermee kan je 3 zones aansturen in TTL of manueel.
                              Ik vind het sterk overdone om hiervoor een SB910 te gebruiken.
                              Je kan ook een SU800 gebruiken, enkel en alleen om andere flitsers aan te sturen, wil ik liever geen dure en zware flitser als een SB910 op mijn camera.
                              Heb je een fotoshoot met een D800 met een 70-200VRII lens erop en een PW met een SB910, ik vraag mij af hoe lang je daarmee rondlopen, handig is het zeker niet.
                              Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

                              Comment

                              Working...
                              X