Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batterijen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Batterijen

    Hallo
    via internet ben ik gemakkelijk op dit forum terecht gekomen en ik moet zeggen het heeft mij al goed geholpen.
    Ik heb nu nog een paar vraagjes:
    1 Ik heb het topic van de "shutterlag" gelezen en vroeg me af of alle Kyocera-camera's zo een korte shutterlag hebben. Want van mijn aangeschafte Sony Dsc-p72 ben ik niet tevreden (toen had ik dit forum nog niet ontdekt )
    Ik ben dus aan het overwegen om een nieuwe te kopen waarvan de shutterlag zo laag mogelijk is en redelijk budgettair.
    en nog een vraagje, moest ik bij de Sony blijven. Deze gebruikt batterijen van 2100mAh maar ik heb in de Fnac batterijen zien staan van 2300mAh. Zouden deze batterijen geschikt zijn voor de Sony? zonder het toestel te beschadigen? Of is er niet zoveel verschil tussen?

    Groetjes
    MiGR8

  • #2
    x mAh is gewoon de capaciteit van de batterij
    voordeel: hoe hoger dat getal hoe langer ze stroom leveren
    nadeel: duurt wel langer om op te laden (een goede en snelle lader is hier aangeraden)
    heeft niks met type of zo te maken
    dus geen probleem

    'k gebruik zelf Sanyo 2300 mAh in mijn flits
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

    Comment


    • #3
      Om echt een korte shutterlag te hebben moet je overstappen op een DSLR, door de constructie kan je hier nooit een preview hebben op de LCD maar gebruik je de optische zoeker die je laat zien de lens. Dus nooit paralax bij gelijk welke brandpuntafstand.
      De sensor is veel groter bij een DSLR wat beelden geeft die ruisvrij zijn bij 100 ISO en een aanvaarbare ruis hebben bij hogere ISO's. Misschien kan je overwegen om een DSLR tweedehands op de kop te tikken om het een beetje budgetvriendelijk te houden.

      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        enige voorbeelde van een DSLR-camera?
        al bedankt voor de batterijen tip!

        groetjes
        MiGR8

        Comment


        • #5
          de goedkoopste/populairste zijn Nikon D70 en Canon 300D
          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

          Comment


          • #6
            DSLR zijn digitale spiegel-reflex cameras. de instapmodellen zijn D70 en 300D (bij respectievelijk Nikon en Canon). Er zijn ook duurdere modellen (10D, D100, S2, ...). Nadelen van een DSLR; het is geen "toeristentoestelletje" meer; de lenzen kosten aardig wat, en alles is ook een pak groter (zeg maar gerust: lomper).

            Mocht een DSLR toch niet je ding zijn (en dat kan ik best begrijpen, want je huidige P-72 is een klein "consumer" toestel), surf dan eens naar De camera reviews op dpreview. Bij de meest recente modellen die op de testbank zijn gelegd staat daar zeker bij vermeld wat de shutterlag is van dat specifieke toestel. Zoek naar de "half- to full-shutter press" of "shutter release lag" (de tijd tussen het focussen en het tijdstip dat de échte shot wordt genomen). Er zijn bvb. al een aantal prosumers (modellen ergens tussen DSLR en consumer in) die zeer goede shutterlag tijden laten neertekenen. Ik noem er enkele:
            - De Canon Powershot Pro1 (0,1s lag)
            - De Canon G5 (<0,1s lag)
            - Nikon Coolpix 8700 of 5700 (0,1s lag)
            - De Nikon Coolpix 5400 (0,1s lag)
            - Olympus C-8080 (0,1s lag)
            - Minolta A2 (0,1s lag)
            - Sony F-828 (0,1s lag)
            - Sony DSC-V1 (<0,1s lag)

            En iets tragere: Fuji S5000 (0,3s), Fuji S700 (0,2s), Minolta A1 (0,2s), enz...

            Natuurlijk zijn er nog veel andere dingen die belangrijk zijn bij een camera (MP, lensbereik, signaal/ruis verhoudingen, prijs, ...). Ik raad je aan de reviews van de cams uitvoerig te lezen, en van ze ook eens in de hand te nemen en te testen.

            Welke je van de bovenstaande ook kiest, het verschil met je huidige cam zal aanzienlijk zijn (ja, de prijs ook jammer genoeg ...nu such thing as a free lunch).
            http://www.theafricabug.com

            Comment


            • #7
              tnx mate
              dit helpt al een heel eind.
              Van de andere belangrijke specificaties ben ik ook op de hoogte!
              Greets
              MiGR8

              Comment

              Working...
              X