Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Boomkikker !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Boomkikker !

    Hoi allemaal ! In september boomkikkers gaan fotograferen , best lastig om die beestjes op plaat vast te leggen... Je ziet ze niet goed zitten en springen rap weg
    Dit was mijn beste foto uit mijn reeks ! Tips en kritiek is altijd welkom.
    (ik heb geen speciale macro lens , foto's geschoten met mijn standaard 18-55)

  • #2
    Re: Boomkikker !

    Niet makkelijk om dit te fotograferen met een 18-55. Het beestje staat er te klein op.
    Het licht is veel te hard met een lelijke schaduw onder de kikker en een overbelichting boven op de kikker.
    Gebruik eventueel een licht doorlaatbaar reflectiescherm om het harde licht te verzachten. Het zonlicht staat te hoog en pal bovenop het beestje.
    mvg,
    Eddy
    Smaken verschillen

    Comment


    • #3
      Re: Boomkikker !

      Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
      Niet makkelijk om dit te fotograferen met een 18-55. Het beestje staat er te klein op.
      Het licht is veel te hard met een lelijke schaduw onder de kikker en een overbelichting boven op de kikker.
      Gebruik eventueel een licht doorlaatbaar reflectiescherm om het harde licht te verzachten. Het zonlicht staat te hoog en pal bovenop het beestje.
      mvg,
      Eddy
      Bedankt Eddy , in deze tak van fotografie heb ik nog veel te leren ! Macro zegt me eigenlijk niet zoveel

      Comment


      • #4
        Re: Boomkikker !

        links en onder snijden, boven de tak, en je hebt al een andere foto
        mvg Wilfried

        7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

        Comment


        • #5
          Re: Boomkikker !

          Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
          links en onder snijden, boven de tak, en je hebt al een andere foto
          Rechts zal je bedoelen.
          Van waardering geniet ik.
          Van kritiek leer ik.

          Comment


          • #6
            Re: Boomkikker !

            Niet aan snijden...
            foto is gewoon op het foute moment, zonder hulpmiddelen, bij hard licht, dat van de verkeerde kant komt genomen, en hij wordt niet beter met snijden.
            Volgende keer dus :
            - moment goed kiezen
            - hulpmiddelen (reflector (kan je ook zelf maken met karton en zilverpapier, of terugvinden in de bodem van een pralinedoos)
            - aan de juiste kant gaan staan
            - en misschien zelfs een macrolens kopen, om dichterbij te kunnen fotograferen, alhoewel dit met een zoomlens ook lukt.
            Maar... als je zegt dat macro je niet ligt, investeren in wat je denkt dat je wel ligt.

            Comment


            • #7
              Re: Boomkikker !

              nee, links tot de punt vaan het blad
              mvg Wilfried

              7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

              Comment

              Working...
              X