Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma SD 10 iemand ervaring ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma SD 10 iemand ervaring ?

    Ik gebruik nu een analoge reflex en een Minolta Dimage S414 .
    Bij het vergelijken van de resultaten van digitale reflexen kom ik steeds tot de vaststelling dat de foto's van de Sigma SD10 meer op analoge foto's trekken ( scherper zijn en natuurlijker overkomen ) dan die van een D70 of 300D.
    Ik vind echter niets over de Sigma SD10 op dit forum.
    Iemand ervaring met dit toestel ? Ik heb de reviews op de gekende sites gelezen en ik ken de beperkingen van het toestel maar de resultaten doen mij toch sterk twijfelen tussen 3 x 3,4 Meg of 1 x 6,3 Meg.

  • #2
    ik denk dat niemand deze camera hier heeft,

    Heb er ook verschillende reviews van gelezen en denk dat de camera echt wel goed is maar houdt wel rekening met

    - je kan alleen en alleen maar sigma lenzen gebruiken
    - tweedehands vind je niets voor dit toestel (canon en nikon hebben beiden een heel grote tweedehandsmarkt)
    - heeft meer last van ruis dan canon en nikon
    - je kan geen gebruikerervaringen uitwisselen (tips en truuks)

    wat ik er weleens van gehoord heb is dat die camera af en toe schijnt vast te lopen, je moet hem dan eens uit en aanzetten, op zich niet echt een probleem maar aan de andere kant nu ook niet echt de bedoeling
    visit my website : http://www.freewallpapersite.com

    Comment


    • #3
      Heb er ook al eens naar gekeken, en vond ook dat de voorbeeldfoto's er geweldig uitzien.
      http://www.dpreview.com/reviews/sigmasd10/ staat een revieuw, maar die zul je wel al gezien hebben.

      Groot nadeel voor gewoon gebruik lijkt mij wel dat de camera geen JPEG beelden kan aanmaken zoadat je altijd nog de RAW beelden moet bewerken.

      Koen
      Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

      Comment


      • #4
        Hallo -erik-,

        We hebben met een paar mensen van de crew de SD10 héél even ( ) kunnen uittesten, maar dus niet lang genoeg om er fatsoenlijke conclusies aan te koppelen.
        We waren het in elk geval over eens dat de kleuren van de allerbeste zijn momenteel - maar je hebt heel wat werk om de originele RAW-files perfect te krijgen zoals ze moeten zijn ...
        De lenzen die we hadden om te testen waren nu ook niet "het van het" - en dat legt alweer een meer subjectieve kijk op de zaak.
        Zo ging het focussen op bewegende onderwerpen moeizaam (maar kan dus ook aan de lenzen liggen).
        De SD10 meldde ook heel snel dat de batterijen leeg waren (4xAA's van 1800mAH) maar de camera uit-en aanzetten leverde weer "full power" op ...
        Persoonlijk denk ik dat de SD10 heel goede foto's aflevert maar gebukt gaat onder een aantal negatieve kwaliteiten die het erg moeilijk maken om deze camera te verkiezen boven bv. een Nikon of Canon.

        Jaja
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

        Comment


        • #5
          Re: Sigma SD 10 iemand ervaring ?

          Ik bezit sinds januari 2004 de Sigma SD-10.

          Levert zeeeer kleurgetrouwe beelden op en doet zijn werk meer dan fantastisch.
          Hiervoor de SD-9 gehad, met de nodige kinderziektes.
          De SD-10 is zondermeer een aanrader.

          Comment


          • #6
            Re: Sigma SD 10 iemand ervaring ?

            Lees net de vorige post omtrent batterij verbruik.
            Gebruik liever geen AA batterijen, maar de CR-2 (of cr3 .)batterijen...heb er laatst een set ingedaan...ben 500 foto´s verder en nog steeds power.

            Wat betreft de focus op onderwerpen licht dat voornamelijk aan de gebruikte lens. Ik heb een 70-300 die het mij wel eens lastig maakt...een 18-50 die perfect en snel scherpstelt.

            Comment


            • #7
              Re: Sigma SD 10 iemand ervaring ?

              Ja, had eerst de SD 9 en gebruik nu al bijna een jaar de SD 10. Gebruik het voor maken van portetfoto's en om vogels te fotograferen. Trekt inderdaad prachtige en scherpe foto's.

              En het eens wat anders
              Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

              Comment


              • #8
                Re: Sigma SD 10 iemand ervaring ?

                martinmuis,

                welke kinderziektjes heeft de SD9 en wat kan je
                aanraden aan iemand die die tweedehands wenst te kopen?
                == Handstrap, lenskap en een hele hoop rekkertjes met toebehoren. ==

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma SD 10 iemand ervaring ?

                  Wat ik kan aanraden aan iemand die hem 2e hand wil kopen ?

                  Probeer het voor elkaar te krijgen dat je eerst wat proef opnamen mag/kan maken bij de verkoper, en zo doende het resultaat in ieder geval op het scherm te zien.

                  Het stroom verbruik bij de SD9 is nogal bijzonder groot, zelf zou ik daarom liever een SD10 2e hand kopen, hoewel de SD9 toch ook een zeer goede camera blijft !

                  Als je al Sigma objectieven bezit is het een zeer goede en voordelige keuze !

                  Succes, mail mij als je meer wilt weten !

                  Martin

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma SD 10 iemand ervaring ?

                    Nog even over de RAW beelden, de sigma photosoftware die te downloaden is (versie 2) maakt zeer correcte JPEG beelden van de RAW data !

                    Dit kan automatisch en gaat vrij vlot !!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma SD 10 iemand ervaring ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door martinmuis
                      Nog even over de RAW beelden, de sigma photosoftware die te downloaden is (versie 2) maakt zeer correcte JPEG beelden van de RAW data !

                      Dit kan automatisch en gaat vrij vlot !!
                      en waar is die te downloaden?
                      heb een sd 9 die trouwens te koop staat moest er iemand intresse hebben kijk eens op he verkoop pagina.
                      is deze sigma photosoftware ook voor sd9 bruikbaar?

                      groetjes

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma SD 10 iemand ervaring ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door -erik-
                        Ik gebruik nu een analoge reflex en een Minolta Dimage S414 .
                        Bij het vergelijken van de resultaten van digitale reflexen kom ik steeds tot de vaststelling dat de foto's van de Sigma SD10 meer op analoge foto's trekken ( scherper zijn en natuurlijker overkomen ) dan die van een D70 of 300D.
                        Ik vind echter niets over de Sigma SD10 op dit forum.
                        Iemand ervaring met dit toestel ? Ik heb de reviews op de gekende sites gelezen en ik ken de beperkingen van het toestel maar de resultaten doen mij toch sterk twijfelen tussen 3 x 3,4 Meg of 1 x 6,3 Meg.
                        (Reply=Giorgio) Als vakfotograaf werk ik sinds een jaar met de SD10 en ben daar zeer tevreden over, wat voor beperkingen zou dzee camera voor jou dan wel hebben?
                        En wat betreft het aantal pixels bestaat er nog veel verwarring en misverstand rond deopzienbarende sonsor met Foveo techniek die, simpel gezegd, uit 3 lagen (rood, groen en blauw) bestaat en die ELK 3,4 miljoen pixels bevat dus is het totaal 3x 3,4 = 10,2 pixels want je kunt tenslotte geen foto maken met b.v. alleen maar de laag voor het rode licht, nietwaar?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sigma SD 10 iemand ervaring ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door fredericrom
                          ik denk dat niemand deze camera hier heeft,

                          Heb er ook verschillende reviews van gelezen en denk dat de camera echt wel goed is maar houdt wel rekening met

                          - je kan alleen en alleen maar sigma lenzen gebruiken
                          - tweedehands vind je niets voor dit toestel (canon en nikon hebben beiden een heel grote tweedehandsmarkt)
                          - heeft meer last van ruis dan canon en nikon
                          - je kan geen gebruikerervaringen uitwisselen (tips en truuks)

                          wat ik er weleens van gehoord heb is dat die camera af en toe schijnt vast te lopen, je moet hem dan eens uit en aanzetten, op zich niet echt een probleem maar aan de andere kant nu ook niet echt de bedoeling
                          (Reply= Giorgio)
                          Nou IK heb (als vakfotograaf) wèl een SD10 en werk daar sinds 1 jaar met veel plezier mee en aangezien deze camera, niet erg bekend is omdat er wenig reclame voor wordt gemaakt, is er inderdaad niet veel 2e hands van te kopen en dat wordt mede veroorzaakt door het feit dat als je eenmaal een SD10 hebt, je geen andere camera (in dezelfde prijsklasse) meer wilt
                          hebben.
                          En dat je alleen maar Sigma lenmzen kan gebruiken vind ik geen enkel probleem omdat met name de EX objectieven (geen lenzen!) van een uitmuntende kwaliteit zijn!
                          En wat betreft ruis heb ik geen vergelijking met andere camera's maar ik heb daar geen last van zolang ik maar geen opnamen met 800 Asa maak maar ik ben er zeker van dat bij die gevoeligheid ook bij andere vergelijkbare camera's min of meer ruis optreedt.

                          Heb je nog vragen, laat mij dat dan even weten.

                          Met groet,

                          Giorgio

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sigma SD 10 iemand ervaring ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door martinmuis
                            Ik bezit sinds januari 2004 de Sigma SD-10.

                            Levert zeeeer kleurgetrouwe beelden op en doet zijn werk meer dan fantastisch.
                            Hiervoor de SD-9 gehad, met de nodige kinderziektes.
                            De SD-10 is zondermeer een aanrader.
                            (Reply= giorgio)

                            Als vakfotograaf werk ik sinds 1 jaar met de SD10 die inderdaad zeer mooie, kleurrijke en scherpe beelden maakt!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sigma SD 10 iemand ervaring ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Giorgio
                              (Reply=Giorgio) Als vakfotograaf werk ik sinds een jaar met de SD10 en ben daar zeer tevreden over, wat voor beperkingen zou dzee camera voor jou dan wel hebben?
                              En wat betreft het aantal pixels bestaat er nog veel verwarring en misverstand rond deopzienbarende sonsor met Foveo techniek die, simpel gezegd, uit 3 lagen (rood, groen en blauw) bestaat en die ELK 3,4 miljoen pixels bevat dus is het totaal 3x 3,4 = 10,2 pixels want je kunt tenslotte geen foto maken met b.v. alleen maar de laag voor het rode licht, nietwaar?
                              Zonder de hetze weer te willen opstarten, maar de "10.2" MP Foveon-sensor is niet te vergelijken met een 10 MP CCD of CMOS, net zoals een 12MP super-CCD niet overeenkomt met een 12MP CCD.
                              Ik doe daarmee geen afbraak aan de technieken (heb zelf een 602 met superCCD en die 6MP mogen gerust naast een 4 of zelfs 5 MP ccd staan, maar niet meer...), maar die 10.2 is en blijft een marketing-truuk... En dat heeft Sigma zelf bewezen door de SD-9 als een 3MP te verkopen en de SD-10 als een 10.2MP terwijl het gewoon dezelfde sensor is die erin zit. Tegenwoordig kijken veel mensen gewoon naar het aantal MP en die 5MP GSM-camerakes zijn zeker beter dan een 3MP compact of zelfs een 4MP DSLR...
                              Last edited by CooMa; 24 februari 2005, 20:19.
                              Canon 10D, glass, flashes & extra's
                              Fuji S602Z & extra's
                              www.CooMa.be BD0176BE

                              Comment

                              Working...
                              X