Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lampeke

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lampeke





    Photography is a way to see the world in detail.
    Fotograaf op rust


  • #2
    Re: Lampeke

    Het lege linkse stuk vind ik er teveel aan.
    http://www.photo-patricske.be
    Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

    Comment


    • #3
      Re: Lampeke

      Het gebruik van "negatieve ruimte" vind ik hier juist heel geslaagd. Alleen is het een beetje grijs-grijs allemaal (maar zo zijn de dagen soms ).
      Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
      And why do we fall, Bruce?

      Comment


      • #4
        Re: Lampeke

        Bedankt om te reageren allemaal, over smaken ga ik niet beginnen de ene wil een volgepropte foto de andere niet. Bij deze reeks die ik gemaakt heb was het mistig weer, daarom ook de keuze om z/w omzetting. Voor kleurenversies te maken wacht ik op mooie lucht (waar ik nog wel een tijdje moet moet wachten vermits het weer maar eens sneeuwt). Waarom de keuze van deze compo? Omdat ik graag minimalistische foto's zie in architectuur, ook omdat ik wou dat de lamp terug naar de linkerbovenhoek wees, als ik links een stuk afdoe dan wijs hij naar de kant, als ik links en boven afdoe dan word het beeld te vol. Groeten
        Photography is a way to see the world in detail.
        Fotograaf op rust

        Comment


        • #5
          Re: Lampeke

          deze is veel beter met die winkelhaak, die geeft de tegenbalans die je voorheen miste. ik ben het ermee eens dat de negatieve ruimte weldegelijk een compositorische functie heeft en hem wegsnijden waarschijnlijk de foto uit evenwicht brengt. de foto voelt wat raar aan, maar dat mag daar is niets mis mee (de hersencellen mogen ook eens werken), het vraagt enige opmerkzaamheid om ze te apprecieren, ze betert door er langer en aandachtiger naar te kijken en dat wijst op een zeer goede compo.
          Last edited by Schroniskogórskie; 24 februari 2013, 18:39.
          Schroniskogórskie Photography

          Comment

          Working...
          X