Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

naar het park bij de eendjes...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • naar het park bij de eendjes...

    Ben even gaan oefenen in het park op AV stand. Heb wel alleen maar mijn 18-55 lens meegehad in het park waardoor ik de eend op het ijs jammer genoeg niet dichter kon halen dus weet niet of dit zo mooi kan zijn. De 2 eenden zie je die weerspiegeling in het water ik weet niet of dit mag (kan je dit eigenlijk vermijden met een polarisatiefilter die ik nog nooit heb gebruikt)en de boom vond ik gewoon mooi...Ik hoop dat er veel raad komt.






    canon 1100 D canon 18-55 mm 3.5-5.6 en canon 55-250 mm 4-5.6 IS

  • #2
    Re: naar het park bij de eendjes...

    Oorspronkelijk geplaatst door tamarava Bekijk bericht
    Ben even gaan oefenen in het park op AV stand.
    Heb wel alleen maar mijn 18-55 lens meegehad in het park waardoor ik de eend op het ijs jammer genoeg niet dichter kon halen dus weet niet of dit zo mooi kan zijn.
    De 2 eenden zie je die weerspiegeling in het water ik weet niet of dit mag
    (kan je dit eigenlijk vermijden met een polarisatiefilter die ik nog nooit heb gebruikt)
    en de boom vond ik gewoon mooi...Ik hoop dat er veel raad komt.
    Dus een oefening op "diafragma-voorkeuze". Ik vind het niet echt terug in je foto's,
    maar neem aan dat je ze gewoon op die stand gemaakt hebt.
    De belichting in de drie foto's lijkt me in orde, dus je hebt goed je licht gemeten en gecompenseerd.
    Wat ik leuk vind in de eerste foto, is onderaan, het stappende eendje, en bovenaan de zwemmende eendjes. Daartussen zit een natuurlijk kader.
    Het standpunt van de tweede foto is te gewoontjes, te hoog, om er een hele goeie van te maken.
    Met een polarisatiefilter kan je een deel van de spiegeling in het water wegnemen, niet alles.
    De derde foto heb je naar mijn mening iets te traag gemaakt, waardoor er beweging in de takken zit.
    Wel een beetje een krappe, raar aanvoelende uitsnede.

    Comment

    Working...
    X