Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Langs de Grote Nete

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Langs de Grote Nete

    Gisteren een wandeling gemaakt langs de Grote Nete en een paar foto's geschoten. Geen statief gebruikt.
    Alle kritiek is welkom



    17mm - 1/50s - f8.0 - ISO100



    17 mm - 1/100s - f4.5 - ISO100



    17mm - 1/1250 - f2.8 - ISO100

    Voila, met de gegevens erbij, da's makkelijker
    Last edited by Cyberdennisx; 21 februari 2013, 15:19.
    Canon, the power to see things differently

  • #2
    Re: Langs de Grote Nete

    Ze zien er alle drie best goed uit. Maar één foto plaatsen levert je meer gerichte commentaar op.
    Gebruik van een statief bij landschapsfotografie is volgens mij niet echt nodig als er maar licht genoeg is zodat je een voldoende korte sluitertijd bekomt bij relatief klein diafragma. Het licht was hier duidelijk voldoende aanwezig.
    Anderen zweren bij een statief bij zowat alle soorten fotografie, maar zeul dat eens voortdurend mee......voor mij blijft het een hobby, en geen karwei .
    Ik krijg wel geen exifs uit je foto's, en heb dus het raden naar je instellingen.
    Groetjes

    Comment


    • #3
      Re: Langs de Grote Nete

      Ik volg Djivan hier wel al blijft een statief onmisbaar in vele gevallen
      Alle 3 mooie beelden in ieder geval
      Nikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150

      Comment


      • #4
        Re: Langs de Grote Nete

        Drie foto's die af zijn, zowel van kleur, als van compositie.
        Eerste en derde hebben een mooie dieptewerking.
        Tweede misschien nog een beetje rechtzetten (ietsjes naar links kantelen), maar ook deze heeft mooie lagen en is goed van opbouw.
        Mooie weergave van het landschap zoals het is.

        Naar de instellingen van je camera toe, zou ik toch proberen te werken met een kleiner diafragma, zoals in de eerste,
        om bij een landschap alles scherp te hebben.
        Je werkt, vooral bij de laatste op f2,8. In groothoek valt het zo niet op, maar voor landschappen is een kleiner diafragma (groter getal) aangewezen,
        - voor meer dieptescherpte
        - voor meer detail in je beeld (een lucht bij F16 oogt veel detailrijker dan één bij F2,8).
        Voor de sluitertijd moet je het zeker niet laten, bij de laatste, omdat je daar aan 1/1250ste zit
        wat bij F11, om dezelfde belichting te hebben, 1/80ste geeft. Meer dan genoeg op 17mm.
        Last edited by vedeka; 21 februari 2013, 15:47.

        Comment


        • #5
          Re: Langs de Grote Nete

          foto 1 en 3 genieten mijn voorkeur, vooral foto 1 heeft mooie invoerende lijnen. Bij mij zijn de exif's wel zichtbaar
          D 7500 > 16/85 > 70/300>105
          https://www.behance.net/joscaeymae0afa
          Grt. Jos

          Comment


          • #6
            Re: Langs de Grote Nete

            Alvast bedankt voor de reacties.
            Ik heb alvast de exif-gegevens erbij gezet.
            Wat foto 2 betreft denk ik dat ik die rechtgetrokken had op de oever. Nu bekeken was dat beter op het bruggetje geweest
            Bij foto 3 had ik mijn diafragma nog niet aangepast nadat ik in de bos een poortje gaan schieten was , maar ik vond hem wel meevallen.
            Volgende keer ga ik toch mijn statief gebruiken want ik vind dat er nogal wat (bewegings)onscherpte inzit. Zeker de reeks die ik hier thuis nog heb
            Canon, the power to see things differently

            Comment


            • #7
              Re: Langs de Grote Nete

              Mooi natuurgetrouw!
              vriendelijke groeten, Sien

              Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

              Comment


              • #8
                Re: Langs de Grote Nete

                goeie landschapsfoto's
                ook qua kleur en compo.
                Liever maar 1tje plaatsen
                ik probeer...
                mijn Fijsboecq en mijn flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Langs de Grote Nete

                  Leuke serie. Globaal gezien neigen ze volgens mij naar iets te warm. Maar ik zie (mits de tijd in de exif klopt) dat het licht waarschijnlijk rond dat tijdstip al warm was, dus ik hou een lichte slag om de arm.
                  De verbetertips zijn al gegeven.
                  Groeten,
                  Johan
                  Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                  Vriendelijke groeten, Johan

                  Comment


                  • #10
                    Re: Langs de Grote Nete

                    @ Johan1956: ik heb ze alle drie wel iets kleurverzadiging bijgegeven maar de witbalans stond gewoon op auto . Bij de laatste foto kwam het zonnetje wel efkes piepen
                    Canon, the power to see things differently

                    Comment

                    Working...
                    X