Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon Prime

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon Prime

    Beste BD'ers,

    Graag julie advies. Ben zinnens een 50mm 1.4 of 1.8 aan te schaffen.
    Zal vooral moeten dienen om omwille van de grote lichtsterkte binnen te gebruiken op feestjes of bijeenkomsten. Alleen weet ik niet of de meerprijs tussen beide de meerkwaliteit verantwoordt. Volgens mij moet er wel degelijk een verschil zijn. De 1.4 ziet er in elk geval degelijker uit en is ook zwaarder. Zou het glas ook beter zijn ?
    Heb er eentje in occasie zien staan bij Konijnenberg. Heeft iemand trouwens ervaring met de occasiemarkt van dit bedrijf ? Is het bedrijf betrouwbaar en is het occasieaanbod aan te raden ?
    Bij voorbaat dank voor jullie reactie.
    Groetjes,
    Pol.
    Leeft en LAAT LEVEN !

  • #2
    Zie hier
    http://forum.belgiumdigital.com/topic.asp?TOPIC_ID=46853
    .....Dyslexie.......

    Comment


    • #3
      Originally posted by Pol Callens
      Beste BD'ers,

      Graag julie advies. Ben zinnens een 50mm 1.4 of 1.8 aan te schaffen.
      Zal vooral moeten dienen om omwille van de grote lichtsterkte binnen te gebruiken op feestjes of bijeenkomsten. Alleen weet ik niet of de meerprijs tussen beide de meerkwaliteit verantwoordt. Volgens mij moet er wel degelijk een verschil zijn. De 1.4 ziet er in elk geval degelijker uit en is ook zwaarder. Zou het glas ook beter zijn ?
      Heb er eentje in occasie zien staan bij Konijnenberg. Heeft iemand trouwens ervaring met de occasiemarkt van dit bedrijf ? Is het bedrijf betrouwbaar en is het occasieaanbod aan te raden ?
      Bij voorbaat dank voor jullie reactie.
      Groetjes,
      Pol.
      Zie hier ook eens:
      http://www.nikonians.org/cgi-bin/dcforum/dcboard.cgi?az=read_count&om=3855&forum=DCForumID6 &viewmode=threaded

      Marcel
      Nikon body's plus wat Nikkor glas.
      Nieuwe website: http://verschuerensphotos.smugmug.com/

      Comment


      • #4
        Pol,

        die lichtstrekte heeft ook een minder goeie bijklank in bepaalde omstandigheden, nl de scherptediepte..; bij 1.8 en bij 1.4 is dat zooooooooo klein dat je die lens niet zal kunnen gebruiken op bijeenkomsten en zo.... ik gebruik de 1.8 in de studio en bekom daar mooie effecten mee zoals het ene oog scherp en het andere al niet meer...

        Stef

        Comment


        • #5
          Pol,

          Als je er eentje wil proberen moet je maar eens afspreken ik heb de 1.8 !

          groeten marc

          Comment


          • #6
            Pol,als ge de lenzen wilt testen ik heb de 1,4 en 1,8
            alfons

            Comment


            • #7
              Bedankt allen voor de interessante links, adviezen en de uitnodigingen. Uit alles wat ik gelezen heb zal het de 1.8 worden. Voor mijn gebruik, ruimschoots voldoende. En zo hou ik er ook nog een goeie 100 over voor een volgende keuze.

              Groetjes,
              Pol.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #8
                je gaat er geen minuut spijt van krijgen, zo'n goed lensje!

                Comment

                Working...
                X