Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Test broer en zus

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Test broer en zus

    Even proberen of de links naar flickr correct werken.

  • #2
    Re: Test broer en zus

    Zijn er bepaalde regels rond de exif gegevens ? Kan je deze uit bovenstaande foto aflezen op het forum (en hoe), of moeten deze apart in het bericht geplaatst worden ?

    Comment


    • #3
      Re: Test broer en zus

      Test geslaagd: zichtbare foto van reglementaire afmetingen. Geen exif aanwezig in de foto. EXIF-data zijn niet verplicht, maar worden wel door velen op prijs gesteld, en zeker als je een foto voorlegt ter beoordeling, of om een bepaald probleem aan te kaarten. Als je ze niet in de foto laat zitten (of als ze door bepaalde software gestript worden; met een gratis account van Flickr zul je geen exif-waarden kunnen tonen), dan kun je ze altijd bijvoegen als tekst; of op vraag vermelden.
      Dit is al wat ik kan vinden in jouw foto:

      Op Mac gebruik ik daar Exif Everywhere voor, en volstaat het met de muis over de foto te gaan, met de CTRL-toets ingedrukt. Daarnaast heb ik nog enkele andere "exif-viewers".
      Voor Windows hoor ik vaak "Opanda" vernoemen, maar ook daar zullen er nog andere zijn.
      Een en ander hangt ook af van de gebruikte browser (bij mij is dat doorgaans Safari op Mac).
      Nu, met Flickr kun je ook teruglinken naar de locatie op de hosting site, en daar kun je de exifs vaak wel bekijken. Dat heb jij hier niet gedaan, en ik zou ook niet weten hoe dat moet, omdat ik Flickr niet gebruik als hosting site.
      Last edited by LesC; 21 februari 2013, 08:53.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Test broer en zus

        Geen Exif.
        gebruik add ons van firefox
        Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          Test geslaagd: zichtbare foto van reglementaire afmetingen. Geen exif aanwezig in de foto. EXIF-data zijn niet verplicht, maar worden wel door velen op prijs gesteld, en zeker als je een foto voorlegt ter beoordeling, of om een bepaald probleem aan te kaarten. Als je ze niet in de foto laat zitten (of als ze door bepaalde software gestript worden; met een gratis account van Flickr zul je geen exif-waarden kunnen tonen), dan kun je ze altijd bijvoegen als tekst; of op vraag vermelden.
          Dit is al wat ik kan vinden in jouw foto:

          Op Mac gebruik ik daar Exif Everywhere voor, en volstaat het met de muis over de foto te gaan, met de CTRL-toets ingedrukt. Daarnaast heb ik nog enkele andere "exif-viewers".
          Voor Windows hoor ik vaak "Opanda" vernoemen, maar ook daar zullen er nog andere zijn.
          Een en ander hangt ook af van de gebruikte browser (bij mij is dat doorgaans Safari op Mac).
          Nu, met Flickr kun je ook teruglinken naar de locatie op de hosting site, en daar kun je de exifs vaak wel bekijken. Dat heb jij hier niet gedaan, en ik zou ook niet weten hoe dat moet, omdat ik Flickr niet gebruik als hosting site.
          Test via photobucket. Laten zij exif gegevens toe?

          Comment


          • #6
            Re: Test broer en zus

            EXIF Sub IFD

            Exposure Time (1 / Shutter Speed) = 1/800 second ===> 0.00125 second
            Lens F-Number / F-Stop = 16/5 ===> ƒ/3.2
            Exposure Program = aperture priority (3)
            ISO Speed Ratings = 400
            EXIF Version = 0230
            Original Date/Time = 2012:03:03 16:14:39
            Digitization Date/Time = 2012:03:03 16:14:39
            Components Configuration = 0x01,0x02,0x03,0x00 / YCbCr
            Shutter Speed Value (APEX) = 19307/2002
            Shutter Speed (Exposure Time) = 1/800 second
            Aperture Value (APEX) = 35753/10653
            Aperture = ƒ/3.2
            Exposure Bias (EV) = -1/3 ===> -0.33
            Max Aperture Value (APEX) = 8747/5713 ===> 1.53
            Max Aperture = ƒ/1.7
            Distance to Subject = 141/100 m
            Metering Mode = pattern / multi-segment (5)
            Light Source / White Balance = unknown (0)
            Flash = Flash did not fire
            Focal Length = 35/1 mm ===> 35 mm
            Original Subsecond Time = 40
            Digitized Subsecond Time = 40
            FlashPix Version = 0100
            Colour Space = uncalibrated (65535)
            Image Sensing Method = one-chip color area sensor (2)
            Image Source = 0x03,0x00,0x00,0x00
            Scene Type = directly photographed image
            Colour Filter Array (CFA) Geometric Pattern = 0x02,0x00,0x02,0x00,0x02,0x01,0x01,0x00
            Custom Rendered = normal process (0)
            Exposure Mode = auto exposure (0)
            White Balance = auto (0)
            Digital Zoom Ratio = 1/1 ===> 1
            Focal Length in 35mm Film = 52
            Scene Capture Type = standard (0)
            Gain Control = low gain up (1)
            Contrast = normal (0)
            Saturation = normal (0)
            Sharpness = normal (0)
            Subject Distance Range = unknown (0)
            Body Serial Number = 6349483
            Lens Specification = 35-35mm F1.8-1.8
            Lens Model = 35.0 mm f/1.8
            Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6

            Comment


            • #7
              Re: Test broer en zus

              Moderator Note: Zoals mijn voorganger uitvoerig meldt: alle EXIF aanwezig! Deze topic wordt later gesloten. Voor commentaar verwijs ik je graag naar onze Fotohoek. Dank om in het Testforum te oefenen.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                Moderator Note: Zoals mijn voorganger uitvoerig meldt: alle EXIF aanwezig! Deze topic wordt later gesloten. Voor commentaar verwijs ik je graag naar onze Fotohoek. Dank om in het Testforum te oefenen.
                Dankjewel boor de snelle feedback, super service!

                Comment

                Working...
                X