Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eerste avond foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • eerste avond foto's

    1


    2


    3

  • #2
    Re: eerste avond foto's

    vind de laatste de beste.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: eerste avond foto's

      tiens, nog al eens gezien

      ze missen toch wel een beetje scherpte.
      Ook eens kijken om de foto's iets ruimer te nemen, zodat je ze achteraf nog recht kan zetten:
      Dolletorre valt achterover, Het Provinciehof ook en staat schuin
      Op je 3e toren staat de halletoren ook schuin. Die staat in 't echt ook wel schuin, maar zo erg niet.
      Gebruik je een zonnekap? 's Avonds mag dat ook hoor, dan heb je minder kans op flares.


      ik probeer...
      mijn Fijsboecq en mijn flickr

      Comment


      • #4
        Re: eerste avond foto's

        ze zijn alle drie van op een statief genomen

        Comment


        • #5
          Re: eerste avond foto's

          Je laatste is zeker en vast de mooiste
          Nikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150

          Comment


          • #6
            Re: eerste avond foto's

            Ga ook voor de derde grts,Jozef
            Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

            Comment


            • #7
              Re: eerste avond foto's

              ik ga ook voor de derde, leuke reflectie trouwens...
              Canon EOS 550 D - Sigma 18-250mm - Canon 1.4 50mm

              Comment


              • #8
                Re: eerste avond foto's

                Vanop een statief wil niets zeggen... Er zijn meerdere principes voor nachtfotografie.
                Als je op statief werkt, waarom werk je dan op 1600 ISO (bij de eerste) ?
                De meeste principes of tips vind je HIER door Bart uitgelegd.
                Naar de brandpuntsafstand toe : je fotografeert op 18mm. Dit impliceert een serieuze vervorming met lenzen zoals de 18-105. Als je wat achteruit kan, en een tikkeltje inzoomen, wordt het er alleen maar beter op.
                Naar de afwerking van je foto's toe, zou ik zeggen... fotografeer in RAW en leer een RAW-bewerkingsprogramma (ben zelf voorstander van Lightroom, veel cursussen van, en veel over terug te vinden op het internet).
                Leer ook hoe je foto's moet rechtzetten, en perspectief corrigeren.
                Kijk 's nachts goed rond in Brugge. Ik vind het een heerlijke stad voor nachtfotografie, omdat er verschillende kleuren van lichten gebruikt wordt. In Gent vind ik het veel moeilijker.
                Verschillende tinten in een nachtfoto, maken zo'n foto helemaal af.
                Kan je die tinten niet terugvinden, fotografeer dan zeker in het blauwe uurtje (ff googelen zal je wel leren wat het is), omdat geel en blauw nu eenmaal heel goed samen gaan.

                Comment

                Working...
                X