Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

rittz DGS 150

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • rittz DGS 150

    hey,

    ik liep onlangs in de mediamarkt en ik zag daar een flitserset staan van rittz, de QIHE DGS 150. dit is een standaard flitserset (2 studio flitsers, 2 statieven, een paraplu en softbox) en dit voor 200 euro!!

    moest ik deze set kopen zou dat zijn voor af en toe te gebruiken in mijn kamer voor portretten en productfoto's. zou dit voor zo simpel en totaal onprofesioneel gebruik een goede set zijn? (ik ben 16 jaar ;p dus is niet voor professioneel gebruik)

  • #2
    Re: rittz DGS 150

    deze set? click
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: rittz DGS 150

      neen, er is een verschil tussen de BJ 150 en de dgs 150.
      https://www.rittz.com/alles-voor-de-...s-compact.html

      Comment


      • #4
        Re: rittz DGS 150

        gevonden... click

        Compacte studioflitser voor produktfotografie en portretstudies, ideaal voor invulverlichting.
        Voorzien van standaard aansluiting van toebehoren aan de voorzijde 9,5 cm opsteek.
        Bij mijn weten bestaat er niet zoiets als een standaard aansluiting... dus hier word je in de maling genomen...
        Hierdoor veel toebehoren leverbaar.
        Welke?

        Lichtopbrengst 150 watt/sec ( richtgetal 38)
        lijkt me voldoende voor een kleine studio of thuisgebruik
        Compacte fraaie flitser in zeer degelijke zwarte lichtmetalen behuizing met zware verstelbare neigkop.
        metaal is een goed punt, maar mankeert vermoedelijk koeling
        Trappenloze lichtopbrengst instelbaar van 1/8 tot vol
        4 stops, dat is niet zo veel... beter meer 6 stops of meer... (tot 1/32)
        Halogeen instellamp 75 watt met standaard E-14 inschroefvatting.
        Ingebouwde slave unit.
        Iedere flitser wordt compleet geleverd met 2 instellampen, netkabel en flitskabel.
        Alle bedieningselementen overzichtelijk op de achterzijde van de flitser.
        Flitsvolgtijd 0.5-3 seconden
        ik vermoed dat dit de laattijd is? 3 seconden is best lang
        Flitsduur 1/500- 1/800s
        Flitsduur is lang! hiermee kan je een beweging van snelle objecten niet bevriezen (bv. water druppels of andere elementen)
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: rittz DGS 150

          oke, bedankt voor de hulp.
          ik heb de indruk dat er niet veel goeds is aan deze set
          is dan bijvoorbeeld de jinbei delicacy D-180 een betere set?

          hier zittten drie flitsers in, octa softbox, softbox, honey comb, statieven en een draagkoffer.
          de prijs is wel iets hoger €350

          Comment


          • #6
            Re: rittz DGS 150

            jinbei heeft zeker geen slecht materiaal, doch met die delacy-reeks zit je ook weer heel beperkt qua materiaal / modifiers dan vooral omdat die hun eigen koppeling gebruiken.
            alle andere van jinbei maken gebruik van de veelgebruikte bowens s-mount koppeling.

            ik heb mss eerst een andere raad voor jou. leer eerst het licht te begrijpen en te kennen.
            ga bij d_oracle een strobist-workshop volgen of bij de mannen van strobistworkshops. zo krijg je een mooie theorie-uitleg om die dan achteraf onmiddellijk te kunnen omzetten in de praktijk.

            je kan al heel veel bereiken met 1 reportageflits of meerdere en dat hoeven daarom geen dure TTL-flitsen te zijn maar kunnen evengoed manuele goedkope flitsen zijn als je off-camera / strobist gaat werken
            Website: http://www.svisimaging.be

            Comment


            • #7
              Re: rittz DGS 150

              ik weet het. ik ben niet direct van plan om me een ganse set aan te schaffen. ik heb nu een metz 44 af-1 en ben van plan om binnenkort eens wireless triggers en een statief met paraplu aan te schaffen.

              zo een workshop is misschien ook geen slecht idee. bedankt voor de tip

              Comment


              • #8
                Re: rittz DGS 150

                Oorspronkelijk geplaatst door igno Bekijk bericht
                ik weet het. ik ben niet direct van plan om me een ganse set aan te schaffen. ik heb nu een metz 44 af-1 en ben van plan om binnenkort eens wireless triggers en een statief met paraplu aan te schaffen.

                zo een workshop is misschien ook geen slecht idee. bedankt voor de tip
                begin daar al mee en je zal al merken dat je met dat beetje materiaal heel veel kan bekomen, zeker als je weet hoe je alles moet interpreteren.
                ik maak veel van mijn beelden, net zoals d_oracle met 1 flits en light-modifier, toch de locatie-beelden.
                Website: http://www.svisimaging.be

                Comment

                Working...
                X