Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Februari 2013 Challenge: een filmtitel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Februari 2013 Challenge: een filmtitel

    Eindelijk beginnen de foto's met wat grotere regelmaat binnen te komen, maar nog zitten we ver onder het aantal inzendingen van vorige maand.
    Ik geef het toe: het thema is wellicht moeilijker, al heb ik al een aantal zeer mooie bijdrages gezien.

    Denk eraan dat februari slechts 28 dagen telt, en deze Challenge dus afsluit op 21 februari a.s., weliswaar om middernacht. Vroeger dan gewoonlijk, en dus mag je je beginnen haasten.
    Ik begin al na te denken over de keuzes voor maart.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: Februari 2013 Challenge: een filmtitel

    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    Ik geef het toe: het thema is wellicht moeilijker.
    Amaai nog niet. Zelfs 's nachts ervan wakker gelegen. Is mij nog NOOIT overkomen.
    Bedankt daarvoor

    mvg
    Marc
    Foto's = smaak & het moment. Daarom zal ik zelden commentaar geven op foto's. Sorry daarvoor.
    M.v.g. Marc

    Comment


    • #3
      Re: Februari 2013 Challenge: een filmtitel

      Oorspronkelijk geplaatst door MP61 Bekijk bericht
      Amaai nog niet. Zelfs 's nachts ervan wakker gelegen. Is mij nog NOOIT overkomen.
      Bedankt daarvoor

      mvg
      Marc
      Met plezier!
      Momenteel (dinsdagmorgen 19-feb) heb ik al evenveel inzendingen (29) gunstig gevalideerd als in december (thema: chocolade). Daar kunnen uiteraard nog een paar bijkomen!
      Maar de klok tikt.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Februari 2013 Challenge: een filmtitel

        LesC, je had een opperbest idee deze maand!
        Touch the Earth...Gently
        www.passionsenfrance.com

        Comment


        • #5
          Re: Februari 2013 Challenge: een filmtitel

          Is eens heel anders dan alle vorige thema's! Ook leuk dat we hier kunnen raden welke filmtitel de foto uitbeelt....maar...één groot nadeel...knap lastig als er al iemand anders met je idee gaat lopen.
          Wel minder inzendingen dan verleden maand......
          Benieuwd welke thema's je ons binnekort zal voorleggen...'t kriebelt al weer
          Succes nog verder aan iedereen!
          Gr Pascale
          Eerlijkheid duurt het langst!!
          Mijn website: http://www.degrafon.be/

          Comment


          • #6
            Re: Februari 2013 Challenge: een filmtitel

            Vond dit ook een heel leuk thema en zeker origineel
            The quickest way to make money at photography is to sell your camera

            Comment


            • #7
              Re: Februari 2013 Challenge: een filmtitel

              Bedankt, allemaal, maar in feite kiezen jullie zelf welk thema het wordt. Wel... ik verzin een drietal mogelijke thema's, en omdat het de laatste maanden eerder "concreet" was geweest, wilde ik jullie ditmaal aan het visualiseren zetten. Dat is uitstekend gelukt: uiteindelijk hebben we 40 gunstig gevalideerde inzendingen.
              Het feit dat de commentators de titel van de film mochten raden, bracht ook de nodige levendigheid en interactiviteit met zich mee. Ik hoop dat jullie daar evenveel plezier aan gehad hebben als ikzelf.
              Scoren kan nog tot het einde van de maand, en intussen moet je ook bepalen wat het thema voor maart wordt. Dat doe je hier.
              Na afsluiting van de februari Challenge en bekendmaking van de winnaar heb ik ook nog een belangrijke mededeling te doen ivm met die welbepaalde Challenge "Een filmtitel". Dus stay posted zoals ze in het Engels zeggen.
              Last edited by LesC; 22 februari 2013, 10:13. Reden: link nwe Challenge toegevoegd
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: Februari 2013 Challenge: een filmtitel

                Dat raden van titels was wel eens leuk maar van de andere kant kwamen er tot op heden erg weinig reacties op de foto's zelf, misschien is het ene deels een gevolg van het andere ?
                bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                Comment


                • #9
                  Re: Februari 2013 Challenge: een filmtitel

                  Dat klopt, en uiteindelijk is het dat (commentaar op de foto) wat we willen; maar het is eens wat anders.
                  In de beoordeling moet uiteindelijk de kwaliteit van de foto primeren (al kun je uiteraard ook scoren voor een originele invalshoek).
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Februari 2013 Challenge: een filmtitel

                    Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                    Dat raden van titels was wel eens leuk maar van de andere kant kwamen er tot op heden erg weinig reacties op de foto's zelf, misschien is het ene deels een gevolg van het andere ?
                    dit is me ook opgevallen Frans
                    wat wel zeer positief is deze maand is dat iedere foto van een comment voorzien is wat ander niet het geval is
                    dus nu nog hopen dat de foto's ook worden beoordeelt op hun kwaliteit en originaliteit
                    maar deze maand hoef ik niet alle achterblijvers van een comment te voorzien
                    wat ik anders wel doe omdat iedereen die mee doet aan de challenge een comment verdient goed of opbouwende critiek,
                    we zijn hier om iets bij te leren hé
                    Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                    Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Februari 2013 Challenge: een filmtitel

                      Naast "het raden naar" probeer ik ook nog wat reacties te geven. Maar de laatste tijd voel ik mij er wel wat ongemakkelijk bij. Soms geef ik een positieve reactie...soms ook opbouwend kritiek die dan niet altijd gewaardeerd wordt en soms zeg ik gewoon mijn mening...hoe ik het anders gefotografeerd zou hebben.....enz!
                      Maar nog eens ....het is echt niet mijn bedoeling om één of meerdere personen af te breken....integendeel.
                      Bij deze stel ik mij de vraag aan alle deelnemers....vinden jullie dat erg dat er opbouwende kritiek gegeven wordt of zouden jullie dan liever geen reacties krijgen?
                      Misschien wel ne domme vraag maar ik zou daar zeker geen probleem mee hebben...integendeel...leer ik nog wat van!
                      Gr Pascale
                      Eerlijkheid duurt het langst!!
                      Mijn website: http://www.degrafon.be/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Februari 2013 Challenge: een filmtitel

                        Ik vind dat sommigen zich zo vlug op hun lange tenen getrapt voelen. Ik vind jouw kritiek altijd eerlijk en gegrond. Trouwens, als iemand zijn/haar commentaar in de Challenge zou gebruiken om zo een bepaalde foto in een slecht daglicht te stellen (bv om tactische redenen), dan denk ik dat ik als Mod zou ingrijpen.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Februari 2013 Challenge: een filmtitel

                          Oorspronkelijk geplaatst door tantine Bekijk bericht
                          Naast "het raden naar" probeer ik ook nog wat reacties te geven. Maar de laatste tijd voel ik mij er wel wat ongemakkelijk bij. Soms geef ik een positieve reactie...soms ook opbouwend kritiek die dan niet altijd gewaardeerd wordt en soms zeg ik gewoon mijn mening...hoe ik het anders gefotografeerd zou hebben.....enz!
                          Maar nog eens ....het is echt niet mijn bedoeling om één of meerdere personen af te breken....integendeel.
                          Bij deze stel ik mij de vraag aan alle deelnemers....vinden jullie dat erg dat er opbouwende kritiek gegeven wordt of zouden jullie dan liever geen reacties krijgen?
                          Misschien wel ne domme vraag maar ik zou daar zeker geen probleem mee hebben...integendeel...leer ik nog wat van!
                          Gr Pascale
                          Ik krijg zeker graag reactie! Kan je alleen maar uit leren
                          Touch the Earth...Gently
                          www.passionsenfrance.com

                          Comment


                          • #14
                            Re: Februari 2013 Challenge: een filmtitel

                            Misschien de poster een flag laten aanvinken of kritiek al of niet welkom is
                            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Februari 2013 Challenge: een filmtitel

                              Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                              Misschien de poster een flag laten aanvinken of kritiek al of niet welkom is
                              Op zich geen slecht idee; of het softwarematig mogelijk is, is een andere zaak. Dat lijkt trouwens op een van de voorstellen die de Werkgroep Challenge destijds opstelde, maar uiteindelijk niet in de nieuwe software belandde. Het voorstel was om commentaar te laten geven, maar aan de "ontvanger" om die commentaar zichtbaar te maken of niet. Als de "ontvanger" wilde antwoorden, zouden uiteraard ook de gegeven commentaren zichtbaar worden. Onder elke foto zouden trouwens een paar cijfers staan: aantal commentaren (zichtbaar of niet), en ook aantal scores. Jammer eigenlijk dat die piste niet gevolgd is...

                              Ik weet dat er ook mensen zijn die niet voor commentaar zijn (Bouk onder andere, maar die doet zelf niet mee), omdat dat het scoren kan beïnvloeden. Zelf ben ik wel voor commentaar, omdat de Challenge ook een educatieve functie heeft. Nogal wat beginners hebben via de Challenge beter leren fotograferen (ikzelf ook), en het is goed om te weten waarom een foto werkt of niet werkt, of welke, vaak kleine ingrepen een foto flink kunnen verbeteren.
                              Last edited by LesC; 26 februari 2013, 09:39.
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                              Comment

                              Working...
                              X