Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

The Maltese Falcon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • The Maltese Falcon

    Soms vind ik het jammer dat ikzelf, als BD-Challenge Mod niet mag meedoen aan de maandelijkse BD-Challenge, die deze maand als thema heeft: een filmtitel.
    Deze foto is wel een archieffoto (volgens de definitie van de Challenge-regels gemaakt vóór het thema officieel bekend gemaakt werd, nl. 1 feb 2013) en zou daarom al niet mogen meedoen, maar overigens zou deze opname toch passen in het thema, niet?
    De foto is niet gemaakt op Malta, maar in een kerk in Exeter, geloof ik.

    Last edited by LesC; 16 februari 2013, 12:48.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: The Maltese Falcon

    Knap.

    Comment


    • #3
      Re: The Maltese Falcon

      een imposant beeld...
      groetjes
      hilde

      Comment


      • #4
        Re: The Maltese Falcon

        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        ........
        De foto is niet gemaakt op Malta, maar in een kerk in Exeter, geloof ik.
        volgens mij in Pisa hoor.
        ----
        vleugel had wat meer detail in gemogen.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: The Maltese Falcon

          Dank voor de (eerste) reacties. Hier kon het moeilijk anders, qua hoek, en volgens mij een geval waar een Dutch angle wel kan.
          Ik ga wel eens kijken of die vleugel lichter kan. Weinig bewerkt, hoor, alleen het licht wat naar het scherpste punt (kop van de vogel) geleid.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: The Maltese Falcon

            Standpunt vind ik heel goed. Ik zou de vleugel niet oplichten. Met de vleugel en het rechter donkere deel in het gebinte van de kerk maak je een mooie omkadering voor de kop.
            Door het licht daarachter ga ik aan de kop voorbij, zie dara nog een goed belicht dakgebinte, maar de scherpte van de kop brengt me terug naar het onderwerp.
            Ik vind het een goeie. Ik zou er niet te veel aan veranderen.

            Comment


            • #7
              Re: The Maltese Falcon

              Een prima cover voor het boek van Dashiell Hammett, dat trouwens veel
              sterker is dan de gelijknamige film.

              Comment


              • #8
                Re: The Maltese Falcon

                Bedankt voor de mooie commentaren, allemaal! Ik heb intussen een paar dingen geprobeerd (zelfs een z/w omzetting ), maar toch besloten het hierbij te laten. De onderkant van de vleugels (maar ook van de bek) blijft donker(der), maar er is zonder flits gewerkt en het duidelijk dat het licht van boven komt. Ik ben hier tevreden mee.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: The Maltese Falcon

                  Een mooi resultaat en goed met de DOF gespeeld. Leuk standpunt gekozen. Knap gedaan Les
                  Canon 5D mark III - EF 17-40mm F4.0 L - EF 24-105mm F4.0 L & Sony SLT A55V - Tamron Macro 90mm F2.8
                  www.myriamvos.jalbum.net of facebook

                  Comment

                  Working...
                  X