Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BP-511

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • BP-511

    Een nieuwe originele batterij BP-511 voor Canon 10D volledig geladen gaat maar +/-80 opname mee en is dan totaal leeg. Normaal zou deze 400 tot 600 opname moeten aankunnen.
    Opname zijn gemaakt met sluitertijdvoorkeuze en zonder flash.

    Heeft hier nog iemand problemen mee, of hoe kan ik dit oplossen?
    http://www.torekefoto.be

  • #2
    Hallo NOD?

    Mijn BP-511 op mijn EOS 10D gaat inderdaad vééééél langer mee.
    IS jou batterij voldoende lanng opgeladen geweest???
    Best eerst een nachtje laten in de lader zitten. Dan nogmaals proberen. Indien dan nog problemen, terug binnen zou ik zeggen.
    Canon EOS30 + EOS20D + EF 17-40 USM + EF 28-135 IS USM + EF 75-300 IS USM + Speedlite 420EX

    Comment


    • #3
      Originally posted by luc meurisse
      Hallo NOD?

      Mijn BP-511 op mijn EOS 10D gaat inderdaad vééééél langer mee.
      IS jou batterij voldoende lanng opgeladen geweest???
      Best eerst een nachtje laten in de lader zitten. Dan nogmaals proberen. Indien dan nog problemen, terug binnen zou ik zeggen.
      Heb ze reeds verschillende malen volledig leeg gewerkt en daarna volledig opgeladen, Canon geeft een oplaadtijd van 1,5 uur op, ik heb ze zeker meer dan voldoende lang opgeladen.
      http://www.torekefoto.be

      Comment


      • #4
        Is dat met gebruik van de IS lens, want die heeft veel meer stroom nodig.
        Maar 80 foto's is wel erg weinig. Op het auto-en motorsalon was de eerste akku pas na zo'n 200 foto's leeg (+/- 50% van de foto's met de ingebouwde flits, en allemaal met de 28-135 IS).
        Gebruik je het schermpje veel, om de foto's te bekijken, want dat heeft veel stroom nodig. Hoe lang heb je de kijktijd ingesteld, want als die te lang is, kan je ook niet zoveel foto's trekken met 1 akku.
        Heb je nog een andere akku om te vergelijken, want er kan ook nog iets mis zijn met die akku zelf.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Ik heb er vandaag 285 gemaakt met een zware IS lens, en de batterij was nog niet leeg. De indicator stond wel op "bijna leeg", maar ik kon gerust verder fotograferen.

          Ik controleer wel zeer weinig via het scherm.


          80 opnames is zeker abnormaal...
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #6
            Ik heb de voorbije dagen met twee batterijen (grip) ongeveer 450 foto's gemaakt en het toestel tussen de foto's door niet afgezet (ongeveer 6 uur). De indicator staat nog steeds op "vol".
            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

            Comment


            • #7
              Originally posted by Pieter G.
              Ik heb de voorbije dagen met twee batterijen (grip) ongeveer 450 foto's gemaakt en het toestel tussen de foto's door niet afgezet (ongeveer 6 uur). De indicator staat nog steeds op "vol".
              Ik steek slechts 1 batterij in de grip; kwestie van nog een reserve te hebben - maar dat is natuurlijk een subjectief veiligheidsgevoel...
              Moet eerlijkheidshalve bekennen dat ik een vers opgeladen batterij nog nooit leeg heb gekregen.

              Dzjeezes, Pieter, 450 foto's...da's wel veel hé....
              Als je die allemaal moet P-Ssen...

              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #8
                Dan vrees ik ervoor dat je batterij defect is. Met de D60 doe ik minstens 300 opnames met één batterij en die is dan nog ni echt leeg maar ik vervang steeds bij lage indicatie nooit bij knipperende indicatie.
                Probeer eens met de winkelier te overleggen want normaal is er nooit garantie op batterijen.

                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Mar©
                  Dzjeezes, Pieter, 450 foto's...da's wel veel hé....
                  Als je die allemaal moet P-Ssen...
                  Ah, maar ik heb daar een speciale knop voor hé: "Delete".
                  Ik heb twee reeksen gemaakt: wielrennen en portretten. In beide gevallen moet je gewoon veel schieten (continuous) om genoeg goed materiaal te hebben. Wielrenners rijden nogal snel (bewegingsonscherpte dus) en communicantjes zijn ook vrij beweeglijk en trekken niet altijd het juiste gezichtje. Tussen 1/3 en 1/2 van die 450 zullen effectief bewaard en dus ge-PS-t worden.
                  Pieter
                  --
                  Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Pieter G.
                    Ik heb de voorbije dagen met twee batterijen (grip) ongeveer 450 foto's gemaakt en het toestel tussen de foto's door niet afgezet (ongeveer 6 uur). De indicator staat nog steeds op "vol".
                    Same here. 350 pics met grip & twee batterijen. Nog steeds "boemvol"...
                    http://www.theafricabug.com

                    Comment


                    • #11
                      Het hangt er wel een beetje vanaf welke soort foto's gemaakt worden. Als ik het kleinste formaat kies met de hoogste kwaliteit dan lukt 200 foto's wel (mijn display staat bijna continu aan). Maak ik RAW-bestanden dan komt het voor dat na 50 foto's de batterij leeg is. Ik heb overigens drie originele batterijen. En als de lege batterij direct in de lader gaat, is hij wel weer vol als de volgende leeg is. Ik zou dus eventueel aan twee batterijen voldoende hebben.

                      Ton H.
                      Ton H.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by ahjh
                        Het hangt er wel een beetje vanaf welke soort foto's gemaakt worden. Als ik het kleinste formaat kies met de hoogste kwaliteit dan lukt 200 foto's wel (mijn display staat bijna continu aan). Maak ik RAW-bestanden dan komt het voor dat na 50 foto's de batterij leeg is. Ik heb overigens drie originele batterijen. En als de lege batterij direct in de lader gaat, is hij wel weer vol als de volgende leeg is. Ik zou dus eventueel aan twee batterijen voldoende hebben.

                        Ton H.
                        Dat is toch wel heel weinig!! Ik neem al mijn foto's in RAW (andere instellingen kent mijn 10D niet ), en mijn timeout voor de cam staat op 4 minuten. Met de grip kan ik daarmee probleemloos 900 à 1000 foto's maken, en dat is inclusief "regelmatig" gebruik van een IS-lens (28-135)... Dan is 50 toch wel veel te weinig, zelfs al gaat het dan over een con-/prosumer...
                        Canon 10D, glass, flashes & extra's
                        Fuji S602Z & extra's
                        www.CooMa.be BD0176BE

                        Comment


                        • #13
                          Ik maak gemakkelijk 440 foto's (2x cf 512MB vol), met de 100-400L IS met maar 1 akku (was op het circuit in Zolder, en toen heeft de camera ook niet veel uit gestaan). Dan staat het teken van de akku op de display nog op "vol". De volgende dag heb ik nog zo'n 100 foto's gemaakt met de 28-135IS, en toen was de akku pas leeg. Met de ingebouwde flitser is de akku veel sneller leeg, die heeft erg veel stroom nodig.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #14
                            De 28-135 IS USM is de lens die ik het meest gebruik en met mijn EOS 300D maak ik gemakkelijk 300 foto's rond (en dan nog heel veel kijken op het LCD - histogram en zo.)
                            Volgens mij heb je een defecte batterij. Ik zou hem binnenbrengen...
                            http://www.digifotofreak.nl

                            Comment

                            Working...
                            X