Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Fish-eye of Sigma Fish-eye??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon Fish-eye of Sigma Fish-eye??

    Bijde zijn ze 15mm en f2.8, voor gebruik op nen 10D. Of later indien mijne portomonee het toelaat nen MKII....

    Ze hebben beide ook geen USM of HSM dacht ik he?

    Heeft er iemand ervaring met deze lenzen? Of is het gewoon een kwestie van goesting.

    Merci voor de hulp...
    Groetjes,
    Bartolomoio

    Canon stuff, BD0258BE

  • #2
    Originally posted by bartolomoio
    Bijde zijn ze 15mm en f2.8, voor gebruik op nen 10D. Of later indien mijne portomonee het toelaat nen MKII....

    Ze hebben beide ook geen USM of HSM dacht ik he?

    Heeft er iemand ervaring met deze lenzen? Of is het gewoon een kwestie van goesting.

    Merci voor de hulp...
    Beide goed, beeldkwaliteit vergelijkbaar. Af een tik sneller op de canon, beide geen usm of hsm.
    Nog geen defekt bij canon gehoord, bij Sigma daarentegen, degene die ik had, moet terug naar Sigma wegens af probs.
    Persoonlijk heb ik zeker de voorkeur voor de Canon, vanwege de afwerking, geen dubbele af/mf constructie, compatibliteit (oudere 15mmfe van sigma doen (weer!!) het niet op 10d's), en wederverkoopwaarde.
    ps, ik heb ze beide gehad, een nieuwe Sigma en een gebruikte Canon.

    Comment


    • #3
      ja, een beetje opletten met oudere Sigma FE kan geen kwaad - gisteren weer een ERROR 84 gehad waardoor m'n toestel blokkeerde.
      Optisch en qua bouw is het wel een super-lens, en zeker zo goed als de Canon versie.
      http://www.razziphoto.com/

      Comment

      Working...
      X