Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cinque terre

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Cinque terre

    Iemand hier al geweest en tips ivm logies, belangrijke zaken te bekijken, ...?

  • #2
    Re: Cinque terre

    Ik ben er vorig jaar in Mei geweest. Mooie wandeling, maar toch al wat druk. Dus best niet in Augustus, de wandelpaden zijn echt niet gechikt voor verkeer langs beide kanten.

    Misschien al es effe kijken: http://www.cinqueterre.it/info.php

    Groetjes,
    Rudi
    Ex Oriente Lux
    www.soefisinjoor.be

    Comment


    • #3
      Re: Cinque terre

      We gaan dit jaar op terugreis van marche naar la spezia. Hebben hier via booking.com een appartement gereserveerd met zicht op zee. Je vindt een heleboel info op het net. Kijk eens op http://www.cinqueterre-wandelen.be/.
      Zij hebben een pdf voor 3 eur. Bij mij werkte de link niet, maar na een mailtje met de webmaster frank de saedeleer kreeg ik de link doorgestuurd waar ik de pdf kon downloaden.

      Veel pret.

      Peter

      Comment


      • #4
        Re: Cinque terre

        Peter

        hoe heb je het parkeer probleem opgelost? Wij waren zinnens dit jaar te boeken maar het parkeerprobleem heeft ons een beetje doen twijfelen.
        Sony RX10 Mark IV
        nog een fijne dag verder!
        Guido

        Comment


        • #5
          Re: Cinque terre

          Dag Guido,

          Dit zegt booking.com voor miramare
          Parkeren
          Gratis! Openbaar parkeren is gratis. U kunt parkeren in de buurt van de accommodatie . Reserveren is niet noodzakelijk.

          Groetjes

          Peter

          Comment


          • #6
            Re: Cinque terre

            We zijn er drie zomers terug geweest, op bezoek per boot vanuit Pietrasanta. Zeer mooi om te bezoeken, maar sorry, ik zou er geen vakantie willen logeren ter plaatse; véél te druk..
            Nikon D90, Sigma 24-70 2.8 HSM, Sigma 70-200 2.8, Sb600

            Comment


            • #7
              Re: Cinque terre

              Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
              Dag Guido,

              Dit zegt booking.com voor miramare
              Parkeren
              Gratis! Openbaar parkeren is gratis. U kunt parkeren in de buurt van de accommodatie . Reserveren is niet noodzakelijk.

              Groetjes

              Peter

              Peter,

              Ik zou toch maar even checken hoor. zie :


              Cinque Terre - Wandelen in Ligurie tijdens uw vakantie.

              Waar zijn de Cinque Terre, Hoe bereik ik de Cinque Terre


              goeie reis!
              Sony RX10 Mark IV
              nog een fijne dag verder!
              Guido

              Comment


              • #8
                Re: Cinque terre

                Verleden jaar in juni die regio bezocht. Drukte viel nogal mee. De vijf dorpen van Cinque Terre waren wel het drukst maar nog OK. Ik zou in die dorpen ook niet meteen een hotel willen zoeken.
                Wij logeerden rond Portofino. Zeer rustig in het groen. Eén keer de wagen genomen daarna alles met de trein. De parkings zijn op de meeste plaatsen gemaakt voor kleine Fiats. De wegen langs de kust zijn smal. En in veel dorpen heb je "traffico limitato". De trein rijdt langs de kust en in alle dorpen van Cinque Terre kan je afstappen. Portovenere is ook aan te raden. La Spezia is de moeite niet (is een "moderne" stad vooral bekend omdat er een grote militaire haven is). Met de trein kan je ook Genua bezoeken. Het is een drukke stad maar met speciale liften (op verschillende plaatsen) kan je de helling op waar het veel rustiger is en je mooie zichten over de stad hebt.
                Last edited by timefreezer; 15 februari 2013, 10:40.

                Comment


                • #9
                  Re: Cinque terre

                  Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                  Dag Guido,

                  Dit zegt booking.com voor miramare
                  Parkeren
                  Gratis! Openbaar parkeren is gratis. U kunt parkeren in de buurt van de accommodatie . Reserveren is niet noodzakelijk.

                  Groetjes

                  Peter
                  Peter, je mag me na afloop altijd jou ervaringen en de booking gegevens doorgeven. Mijn madam is een klein beetje jaloers en wil er absoluut naar toe.
                  prettige vakantie alvast!
                  Sony RX10 Mark IV
                  nog een fijne dag verder!
                  Guido

                  Comment


                  • #10
                    Re: Cinque terre

                    Hoi,

                    wij zijn er ook al enkele malen geweest en logeerden toen in Lerici in Hotel Florida. De beide kan ik jullie aanraden, Lerici is boeiend maar niet overdruk, met zeer goeie restaurants en een zeer leuke haven. Mooie fotolocaties ook hier.

                    Van hieruit namen we de expressboot naar Cinque Terre, naar Portovenere. Echt de moeite al.

                    Het hotel is goed en ligt vlak aan zee en aan de straatkant, maar daar is het s'avonds wel rustig. Parkeerplaats was er voor de deur van het hotel.

                    Ik zal niet vaak iets aanraden, maar hier ben ikzelf al drie keer geweest, dus ik ben wel gerust.

                    Op Cinque Terre zelf zou ik inderdaad ook niet willen logeren.

                    Succes als je nog meer wil weten, stuur een pm.


                    Oh ja; Fotografisch is Cinque terre zeer goed, hier blijf je fotograferen.
                    Last edited by Droopie007; 18 februari 2013, 17:51.
                    BD1766BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Cinque terre

                      Goedemiddag,

                      We gaan nu al bijna 8 jaar naar de buurt van de Cinque Terre, heerlijk gebied.

                      Wat wij eigenlijk altijd doen is slapen in een plaats in de buurt (Levanto, Bonasola,...) en dan daar een brommer huren (auto, fiets, whatever) en dan een dag of 2 de Cinque Terre doen.
                      Ook een aanrader is met de trein naar t verste dorpje en dan te voet terug (als je een wandelaar bent.)

                      Veel plezier daar en misschien komen we elkaar nog tegen !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Cinque terre

                        Hallo,
                        Zeker de moeite waard! Ik ben er vorig jaar begin juli geweest en het viel goed mee qua drukte. Een plaats waar elke fotograaf geweest zou moeten zijn
                        - Photography made me look at things differently -

                        Comment

                        Working...
                        X