Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

alternatief voor softbox

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • alternatief voor softbox

    hey,

    ik ben op zoek naar een alternatief voor een softbox. iets dat ik zelf in elkaar kan steken met dingen die de meeste mensen in hun huis hebben liggen of dat niet te duur zijn en je makkelijk kan vinden.

    ik dacht eventueel aan een wit bedovertrek?

  • #2
    Re: alternatief voor softbox

    en waarom zou je zelf iets in elkaar willen steken?

    er zijn toch naar een softbox andere modifier mogelijkheden.

    Paraplu's (wit/ zilver / goud), beautydish, reflectors, barndoors, ...

    Een wit dekbedovertrek zoals jij vermoedelijk in gedachten zal hebben, zal zo goed als geen licht doorlaten.
    Er zijn wel mensen die een wit laken of douchegordijn durven gebruiken om hun licht te verzachten en te verspreiden maar persoonlijk zal ik die niet snel gebruiken wegens te weinig controle.
    Indien ik dan toch al minder controle wil en veel spreiding, dan zal ik opteren voor een witte of zilveren paraplu, afhankelijk van de outcome die ik wens
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: alternatief voor softbox

      Je kan ook het flitslicht reflecteren door op een reflectiescherm te flitsen, eventueel een isomo plaat
      Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

      Comment


      • #4
        Re: alternatief voor softbox

        als je weet dat je vanaf 20€ een softbox kan kopen (ebay), ga je dan echt nog iets zelf fabriceren die te zwaar en lomp zal zijn? click
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: alternatief voor softbox

          Waarom zou je die moeite doen als je een "umbrella softbox" kan kopen voor amper 20 Euro. Opgevouwen neemt dat geen plaats in, en je krijgt er zelfs een beschermhoes bij.
          Klik hier.
          David Leemans
          Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

          Comment


          • #6
            Re: alternatief voor softbox

            ok... bedankt voor deze goedkope alternatieven had er nog niet aan gedacht om op ebay te kijken.
            ik vraag mij één iets af: als je weet dat een softbox in een winkel al rap 100 euro kost, zijn die ebay softboxen wel te vertrouwen?

            Comment


            • #7
              Re: alternatief voor softbox

              Oorspronkelijk geplaatst door igno Bekijk bericht
              ok... bedankt voor deze goedkope alternatieven had er nog niet aan gedacht om op ebay te kijken.
              ik vraag mij één iets af: als je weet dat een softbox in een winkel al rap 100 euro kost, zijn die ebay softboxen wel te vertrouwen?
              softboxen 100 euro? dat is dan toch praktisch alleen bij westscott hoor.

              de phottix softboxen in strobist/umbrella-uitvoering komen ook maar op een 60 euro ofzo uit en daar zitten dan een grid bijgeleverd.
              heel toevallig kort nadien is westscott ook begonnen met de grid's te produceren en te verkopen, weliswaar apart.
              en ook heel toevallig zijn de strobist/umbrella softboxen kort nadien beginnen boomen op ebay aan nog goedkopere prijzen
              Website: http://www.svisimaging.be

              Comment


              • #8
                Re: alternatief voor softbox

                Oorspronkelijk geplaatst door igno Bekijk bericht
                ok... bedankt voor deze goedkope alternatieven had er nog niet aan gedacht om op ebay te kijken.
                ik vraag mij één iets af: als je weet dat een softbox in een winkel al rap 100 euro kost, zijn die ebay softboxen wel te vertrouwen?
                waar wil je die softbox op zetten? op je reportage flitser? of op een studio flitser?
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment

                Working...
                X