Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kwaliteitsverlies bij omschakelen van Lightroom naar Photoshop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kwaliteitsverlies bij omschakelen van Lightroom naar Photoshop

    Ik bewerk mijn beelden met LR om ze nadien verder af te werken in PS. Ik verspring van LR => PS via Photo > Edit in > Photoshop (5.1). De LR-instellingen in Preferences > External Editing heb ik al op verschillende manieren ingesteld. Toch is hetgeen wat ik in LR te zien krijg, niet hetzelfde als wat ik nadien in PS op mijn scherm zie!? Weet iemand raad???
    Dank!!!
    Sven

  • #2
    Re: Kwaliteitsverlies bij omschakelen van Lightroom naar Photoshop

    Als je dit doet, welke Color Space heb je dan ingesteld?

    Ik hou het altijd op ProPhoto RGB, omdat dit het profiel is dat Lightroom gebruikt, en ik geloof dat photoshop daar ook kan in werken. Ik heb wel Elements, dus de echte photoshop ken ik niet zo goed.

    Als je naar sRGB of AdobeRGB gaat, dan zul je inderdaad een verschil opmerken. Alhoewel bij AdobeRGB zou dat toch iets minder moeten zijn vermoed ik.
    Mvg,
    Rudy Mas
    Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

    Comment


    • #3
      Re: Kwaliteitsverlies bij omschakelen van Lightroom naar Photoshop

      Werk je met LR4? Normaal krijg je dan een dialoogvenster waarin je kan kiezen tussen "Render using Lightroom" en "Open Anyway". Dat laatste staat in het blauw (wat betekent dat dat is wat LR zelf suggereert dat je moet doen) maar je kiest eigenlijk beter voor het eerste: Render using LR. Het tweede zal namelijk de file vanuit LR overgeven aan Adobe Camera Raw van jouw Photoshop, die niet even recent is als de raw converter in LR4. Dat betekent dat bepaalde instellingen "vertaald" moeten worden naar de oude Camera Raw en je kan daardoor verschillen zien.
      Een tweede reden kan zijn dat je sRGB kiest ipv Adobe RGB of ProPhoto RGB: die laatste twee zijn betere opties...
      Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
      Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
      GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

      Comment


      • #4
        Re: Kwaliteitsverlies bij omschakelen van Lightroom naar Photoshop

        Dank je voor de reacties!!! Ik ga het gauw uittesten en mocht het niet lukken... dan kom ik hier nog even binnenwippen. Als het lukt, hoor je me ook wel! Bedankt alvast.

        Comment


        • #5
          Re: Kwaliteitsverlies bij omschakelen van Lightroom naar Photoshop

          Help, het lukt me niet... Kunnen jullie me zeggen hoe ik mijn instelling best instel in zowel in PS en in LR. In PS open ik de beelden normaliter niet meer in de RAW-convertor Bridge.
          Voor het switchen van LR naar PS, werk ik via Photo > Edit in > Edit in Adobe Photoshop CS 5.1.

          Vreemd genoeg: mail ik het bestand door naar mezelf en ga ik het uit mijn mailbox downloaden (als jpg-bestand), dan krijg ik wel de correcte kleuren, zoals in LR opgemaakt.

          Bijkomend vraagje. Als ik mijn foto's doorstuur naar een labo die de kleuren niet meer corrigeert, zou ik dan een identieke (relatief) moeten krijgen. Of dien ik in PS tevens nog een instelling te wijzigen hiervoor? Mijn scherm kalibreer ik met een Eye One (dus dat zou ok moeten zijn).

          Bedankt alvast!

          Hartelijke groet!
          Sven
          Last edited by Sven Mees; 18 februari 2013, 19:21.

          Comment


          • #6
            Re: Kwaliteitsverlies bij omschakelen van Lightroom naar Photoshop

            Er zit geen schermafdruk bij :-)
            Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
            Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
            GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

            Comment

            Working...
            X