Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor 24-120 VR: OK of niet?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikkor 24-120 VR: OK of niet?

    Op internet vind ik niet veel tests over de Nikkor VR 24-120 mm VR lens. En als ik iets vind, zijn de resultaten zeer uiteenlopend: van ronduit ontgoochelend tot zeer behoorlijk.

    Heb jij info over en/of ervaring met deze lens?
    Zo ja, laat dan iets weten.

    Colin
    Nikon D70 + F100/Sigma 18-35mm F3.5-4.5D Aspherical + 70-210mm F3.5-4.5D Apo Macro + 18-125mm F 3.5- 5.6/Nikkor AF 35-135mm f3.5-4.5/Nikkor AF-S ED 80-200mm f2.8D/Speedlight SB800/Metz 45 CT-1/Asahi Pentax Spotmatic F + 28,50,135 en 200 mm lenzen

  • #2
    Hier vind je wat info van andere BD'ers en links naar hun fotookes getrokken met deze lens:
    http://forum.belgiumdigital.com/topic.asp?TOPIC_ID=44847&SearchTerms=+24-120+VR

    En je kan het ook eens aan Marcfoto vragen,die heeft een "boekske" waar alles in staat.
    Danny's Photosite

    Comment


    • #3
      BTW, wat vind je van je 24 - 85 mm lens?

      Colin
      Nikon D70 + F100/Sigma 18-35mm F3.5-4.5D Aspherical + 70-210mm F3.5-4.5D Apo Macro + 18-125mm F 3.5- 5.6/Nikkor AF 35-135mm f3.5-4.5/Nikkor AF-S ED 80-200mm f2.8D/Speedlight SB800/Metz 45 CT-1/Asahi Pentax Spotmatic F + 28,50,135 en 200 mm lenzen

      Comment


      • #4
        Da's het verschil tussen jij en ik, hé roadrunner:
        jij moet je altijd verlaten op het internet, ik ben gedocumenteerd.

        Nikon 24-120 VR is optisch vergelijkbaar aan de Canon 28-135 IS met dat verschil dat de Nikon iets meer vertekening heeft (verwaarloosbaar, als je het mij vraagt) en beschikt over de extra 24mm.

        Toen ik een tijdje geleden verkondigde dat de Canon 28-135 IS een zeer goed lenske was, werd ik ook niet geloofd, tot ik de bewijzen op tafel legde:
        http://forum.belgiumdigital.com/topic.asp?TOPIC_ID=46819&whichpage=2
        http://www.digifotofreak.nl

        Comment


        • #5
          Originally posted by ColinD70
          BTW, wat vind je van je 24 - 85 mm lens?

          Colin
          Ik ben er erg tevreden over en heb er eigenlijk nog nooit slecht over gehoord.Voor zijn prijs is deze lens erg goed en in geleverde kwaliteit kan ze eigenlijk bijna mee met de veel duurdere F2.8-versie.
          Danny's Photosite

          Comment


          • #6
            Dank voor de verwijzing naar info van andere BD'ers.

            Zijn er nog nieuwe ervaringen?

            Colin
            Nikon D70 + F100/Sigma 18-35mm F3.5-4.5D Aspherical + 70-210mm F3.5-4.5D Apo Macro + 18-125mm F 3.5- 5.6/Nikkor AF 35-135mm f3.5-4.5/Nikkor AF-S ED 80-200mm f2.8D/Speedlight SB800/Metz 45 CT-1/Asahi Pentax Spotmatic F + 28,50,135 en 200 mm lenzen

            Comment


            • #7
              Originally posted by MarcFoto

              jij moet je altijd verlaten op het internet, ik ben gedocumenteerd.

              Aha,nu heb ik het door.Je werkt in een bibliotheek!!Had dat eens eerder gezegd.Tja,daar kan ik niet tegenop natuurlijk.

              Ik weet inderdaad alles van 't internet.Gij doorziet toch ook alles hé.
              Danny's Photosite

              Comment


              • #8
                Originally posted by roadrunner
                Aha,nu heb ik het door.Je werkt in een bibliotheek!!Had dat eens eerder gezegd.Tja,daar kan ik niet tegenop natuurlijk.

                Ik weet inderdaad alles van 't internet.Gij doorziet toch ook alles hé.
                Nee, ik werk niet in een bibliotheek, maar ik had wel eerst een volledige bibliotheek doornomen (indertijd hadden ze in Mortsel schitterende werken - hebben ze allemaal weggedaan, heb nog spijt dat ik die boel toen niet opgekocht heb ) vóór ik mijn opinie begon te spuien...
                http://www.digifotofreak.nl

                Comment


                • #9
                  Originally posted by ColinD70
                  Heb jij info over en/of ervaring met deze lens?
                  Zo ja, laat dan iets weten.
                  Zeker een goede lens. Zeker voor die prijs. Op groothoek is hij wel iets softer, maar mits een beestje post-processing is dat snel geklaard. De foto's laten zich goed corrigeren.

                  Ik ben er zekerst tevreden over. Enig minpuntje vind ik dat je al op F5 zit op 50mm. Ik doe veel pretparken en dit is m'n basislens. Overdag gebruik ik de 24-120mm.

                  Voor de kermissen en de nachtfoto's (waar ik dichter bij de onderwerpen kan komen) is m'n 17-55 2.8 in bestelling. Spijtig genoeg wilt ze maar niet binnenkomen .

                  Foto's met de 24-120 -> http://www.mirrorshades.be/thumbnails.php?album=43
                  Frank
                  http://www.mirrorshades.be

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by ColinD70
                    Op internet vind ik niet veel tests over de Nikkor VR 24-120 mm VR lens. En als ik iets vind, zijn de resultaten zeer uiteenlopend: van ronduit ontgoochelend tot zeer behoorlijk.

                    Heb jij info over en/of ervaring met deze lens?
                    Zo ja, laat dan iets weten.

                    Colin
                    ben persoonlijk zeer tevreden over deze lens....prima allrounder
                    scherper als laat vermoeden en zeker op f8-11...das hoog ga je zeggen, maar de VR maakt dat goed en nog meer...
                    met je cam op slow sync kan je heel sfeervolle plaatjes schieten door het bestaand licht primair te houden...
                    je trekt er foto's mee die je anders mag vergeten
                    vrijwel altijd keepers op 1/8-1/10sec op 120mm en bij 24mm zelfs op 'n 1/3sec...indrukwekkend, hoe goed die VR werkt...
                    samen met het 5X zoombereik vind ik pers 'n aanrader...

                    Comment


                    • #11
                      Recent iemand van iemand gehoord dat de 24-120 VR niet ideaal is voor digitale foto's en dat het beter is om een DX lens te kopen (of toch een lens die 'geoptimaliseerd' is voor digitale foto's. Klop dat ?

                      Colin
                      Nikon D70 + F100/Sigma 18-35mm F3.5-4.5D Aspherical + 70-210mm F3.5-4.5D Apo Macro + 18-125mm F 3.5- 5.6/Nikkor AF 35-135mm f3.5-4.5/Nikkor AF-S ED 80-200mm f2.8D/Speedlight SB800/Metz 45 CT-1/Asahi Pentax Spotmatic F + 28,50,135 en 200 mm lenzen

                      Comment

                      Working...
                      X