Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stel dat, als.......... zie s.v.p. inhoud topic!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Stel dat, als.......... zie s.v.p. inhoud topic!

    Misschien een domme vraag,ik weet dat ik nog behoorlijk veel moet leren en weten, maar door jullie antwoorden leer ik heel veel bij!
    Stel dat ik de volgende lenzen heb, een EF 17-40mm f/4L USM + een EF 70-200mm f/4L USM. Dan mis ik dus 30mm om het maar eenvoudig en op mijn manier te zeggen .
    De vraag; Welk soort type foto's kan ik dan NIET maken????? Omdat er 30mm verschil tussen deze 2 lenzen mis!
    Oeps ik hoop dat jullie mijn vraag begrijpen
    Heel graag jullie antwoorden op mijn vraag s.v.p.
    Groet Marijke/Orange


  • #2
    euhm, je moet niet moeilijk doen over 30mm.
    Je mist eigelijk niets, je moet alleen een paar stappen vooruit zetten. 50mm is een "standaard" en je 40mm is op je reflex 64mm. Dus een standaard heb je al. Als je nu een tele en een groothoek hebt, dan mis je een standaardlensje wel. Maar in jou geval is dat denk ik niet zo'n probleem. "Voetenzoom" gebruiken voor die 30mm

    Comment


    • #3
      Originally posted by creXis
      euhm, je moet niet moeilijk doen over 30mm.
      Je mist eigelijk niets, je moet alleen een paar stappen vooruit zetten. 50mm is een "standaard" en je 40mm is op je reflex 64mm. Dus een standaard heb je al. Als je nu een tele en een groothoek hebt, dan mis je een standaardlensje wel. Maar in jou geval is dat denk ik niet zo'n probleem. "Voetenzoom" gebruiken voor die 30mm
      Ga ik volledig mee akkoord...
      http://www.digifotofreak.nl

      Comment


      • #4
        Zolang je je kan verplaatsen ten opzichte van je onderwerp, is er geen enkel probleem. Als je echter niet dichter bij of verder van je onderwerp kan gaan staan, dan zal eventueel de 17-40 op 40mm moeten gebruiken en nadien croppen om de compositie te bekomen die je anders met een lens tussen 40 en 70 meteen had kunnen maken.

        Een probleem is het dus niet, maar het kan af en toe een beetje vervelend zijn.
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

        Comment


        • #5
          Koop nog een goeie lichtsterke 50mm prime bij en we praten er niet meer over

          Comment


          • #6
            Originally posted by Koen_vervoort
            Koop nog een goeie lichtsterke 50mm prime bij en we praten er niet meer over
            Dag Koen,

            Ik zou me voor mijn toekomstige D70 een 50mm prime willen aanschaffen. Twijfel tussen de 1.4 en de 1.8.
            Is de 1.4 met grotere lichtsterkte de meerpijs waard? Ziet er in elk geval degelijker uit en is ook zwaarder volgens de gegevens. Wellicht ook beter glas. Verschil in prijs toch +/- 100 €. Dank bij voorbaat.

            Groetjes,
            Pol.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #7
              Originally posted by Pol Callens
              Originally posted by Koen_vervoort
              Koop nog een goeie lichtsterke 50mm prime bij en we praten er niet meer over
              Dag Koen,

              Ik zou me voor mijn toekomstige D70 een 50mm prime willen aanschaffen. Twijfel tussen de 1.4 en de 1.8.
              Is de 1.4 met grotere lichtsterkte de meerpijs waard? Ziet er in elk geval degelijker uit en is ook zwaarder volgens de gegevens. Wellicht ook beter glas. Verschil in prijs toch +/- 100 €. Dank bij voorbaat.

              Groetjes,
              Pol.
              koop jezelf gewoon de 1.8...die is lichtsterk zat...en wordt zelfs scherper aangeschreven als de 1.4... dus de enige reden waarom je'm zou kunnen kopen is dat extra stopke dat je wint... maar 'k heb zelf nog niet echt veel problemen qua lichtsterkte gekend met mijn 1.8 en deze heeft ookal een lekkere blur...dus da zit wel goed

              Dus je kan jezelf die 100 extra eurokes beter besparen en er bijvoorbeeld een goed filterke voor kopen
              some toys 4 big boys
              http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

              Comment


              • #8
                Originally posted by Huggy
                Originally posted by Pol Callens
                Originally posted by Koen_vervoort
                Koop nog een goeie lichtsterke 50mm prime bij en we praten er niet meer over
                Dag Koen,

                Ik zou me voor mijn toekomstige D70 een 50mm prime willen aanschaffen. Twijfel tussen de 1.4 en de 1.8.
                Is de 1.4 met grotere lichtsterkte de meerpijs waard? Ziet er in elk geval degelijker uit en is ook zwaarder volgens de gegevens. Wellicht ook beter glas. Verschil in prijs toch +/- 100 €. Dank bij voorbaat.

                Groetjes,
                Pol.
                koop jezelf gewoon de 1.8...die is lichtsterk zat...en wordt zelfs scherper aangeschreven als de 1.4... dus de enige reden waarom je'm zou kunnen kopen is dat extra stopke dat je wint... maar 'k heb zelf nog niet echt veel problemen qua lichtsterkte gekend met mijn 1.8 en deze heeft ookal een lekkere blur...dus da zit wel goed

                Dus je kan jezelf die 100 extra eurokes beter besparen en er bijvoorbeeld een goed filterke voor kopen
                Alvast bedankt Huggy voor de reactie. Heb ondertussen, zoals je zult opmerken, een topic hieromtrent gelanceerd.

                Groetjes,
                Pol.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment

                Working...
                X