Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bevestiging reflector voor beauty dish

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bevestiging reflector voor beauty dish

    Ik werk momenteel met 1 studiolicht ( met accu voor op locatie ) in combinatie met een 22" beauty dish. Ik ben ontzettend tevreden van deze combo en ben nog volop aan het leren hoe met 1 licht te werken vooraleer ik overstap naar 3 lichten. Nu ervaar ik wat problemen met lelijke schaduwen en zou dit heel graag willen tegengaan met een reflector ( die ik overigens al besteld heb ). Nu vraag ik me gewoon af, plaats ik die reflector dan gewoon op een tafeltje voor het model zodat deze erop kan leunen met de ellebogen? Of bestaan er systemen waarbij ik flexibeler kan omgaan met deze reflector en deze kan vastmaken via een systeem aan een statief en zo kan richten hoe ik wil ( onder het gezicht )

    iets in deze aard:

    http://farm7.staticflickr.com/6203/6...eabe2f24_z.jpg

    Dit zou ik willen bekomen qua constructie met mijn reflector.
    UnicornPictures on Facebook & Flickr

  • #2
    Re: Bevestiging reflector voor beauty dish



    Zoiets?
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Bevestiging reflector voor beauty dish

      ja zoiets maar zou wel moeten gaan op mijn reflector, voorlopig ga ik een tafeltje gebruiken om deze erop te plaatsen, voor later wil ik deze toch handig kunnen bevestigen dank je avlast, ik zat op de verkeerde zoektermen te zoeken xD
      UnicornPictures on Facebook & Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Bevestiging reflector voor beauty dish

        Een sunbounce is wat gemakkelijker (strak) op statief te bevestigen :-)
        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

        Comment


        • #5
          Re: Bevestiging reflector voor beauty dish

          Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
          Een sunbounce is wat gemakkelijker (strak) op statief te bevestigen :-)
          ja maar toch serieus prijzig, ik geloof best wel dat ze steviger zijn etc maar echt buiten mijn budget, ik heb nu al voor een 107cmx107cm reflector 80euro betaald.
          UnicornPictures on Facebook & Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Bevestiging reflector voor beauty dish

            Welke reflector heb je gekocht? Een "bottletop" ? (ronde) of een Trigrip reflector van Lastolite? Bestaan houders voor de bottletop reflectors, alhoewel in mijn ervaring zijn die moeilijk om goed vast te maken en te richten. Zie hier: http://goo.gl/zSRV4
            Een Trigrip is veel handiger. Die kan je makkelijk aan de handel vastmaken met een superclamp.
            "I'm my own art director, not somebody else's photographer"
            Blog: www.gerardmaas.net
            Port: www.gerardmaas.com

            Comment


            • #7
              Re: Bevestiging reflector voor beauty dish

              Oorspronkelijk geplaatst door maasg Bekijk bericht
              Welke reflector heb je gekocht? Een "bottletop" ? (ronde) of een Trigrip reflector van Lastolite? Bestaan houders voor de bottletop reflectors, alhoewel in mijn ervaring zijn die moeilijk om goed vast te maken en te richten. Zie hier: http://goo.gl/zSRV4
              Een Trigrip is veel handiger. Die kan je makkelijk aan de handel vastmaken met een superclamp.
              107cmx107cm reflector. ik ga er een apart statief en dergelijke voor kopen want is groter dan voorzien

              Ik zou eigenlijk eentje van 50cm op 50cm kunnen gebruiken maar kon ik niet zo heel gemakkelijk vinden aan iets lagere prijs maar het moet wel goeie kwaliteit zijn.
              UnicornPictures on Facebook & Flickr

              Comment

              Working...
              X