Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe meerdere blurbboeken tegelijkertijd in LR4 maken?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe meerdere blurbboeken tegelijkertijd in LR4 maken?

    Allen,


    Kan iemand me vertellen hoe ik meerdere blurbboeken tegelijkertijd in LR4 kan maken?

    Je kan pas een nieuw boek beginnen als je het boek steeds opslaat, maar als je het boek opslaat, kan je fotoselectie precies niet meer aanpassen?

    Dus voor de duidelijkheid: ik vertrek steeds vanuit een smart collection en dan ga ik naar het deel boeken maken. Als je het project dan opslaat en je past jouw smart collection aan, dan wijzigt dit niet in het opgeslagen project? Of zie ik iets over het hoofd?

    Alvast bedankt voor de reacties.

    Mono

  • #2
    Re: Hoe meerdere blurbboeken tegelijkertijd in LR4 maken?

    Niemand?

    Comment


    • #3
      Re: Hoe meerdere blurbboeken tegelijkertijd in LR4 maken?

      Een Opgeslagen boek is een soort van (gewone) collection waar de boekinstellingen mee in opgeslagen worden. Er is dus geen link meer tussen de Smart Collection en het Saved Book. Je kan wel nog manueel foto's van de Smart Collection naar het saved book slepen, maar niet automatisch.
      Je kan dus meerdere saved books hebben, elk met hun eigen instellingen en je kan die allemaal apart bewerken.
      Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
      Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
      GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

      Comment


      • #4
        Re: Hoe meerdere blurbboeken tegelijkertijd in LR4 maken?

        Oorspronkelijk geplaatst door MoreThanWords Bekijk bericht
        Een Opgeslagen boek is een soort van (gewone) collection waar de boekinstellingen mee in opgeslagen worden. Er is dus geen link meer tussen de Smart Collection en het Saved Book. Je kan wel nog manueel foto's van de Smart Collection naar het saved book slepen, maar niet automatisch.
        @ MoreThanWords,

        Ik slaag er maar niet in om de filmstrip van een opgeslagen boek aan te passen. Kan je me meer info geven?

        Alvast bedankt voor jouw antwoord.

        Comment


        • #5
          Re: Hoe meerdere blurbboeken tegelijkertijd in LR4 maken?

          Wel, gewoon in rasterweergave gaan staan en de foto die je wil toevoegen aan je Opgeslagen Boek slepen naar het icoontje van dat opgeslagen boek in het Verzamelingen paneel, net zoals je een foto aan een andere verzameling zou toevoegen. Als dat niet lukt kan je ook nog altijd het Opgeslagen boek instellen als doelverzameling (rechterklikken en kies die optie uit het keuzemenu) en dan via de B-toets extra foto's eraan toevoegen.
          Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
          Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
          GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

          Comment


          • #6
            Re: Hoe meerdere blurbboeken tegelijkertijd in LR4 maken?

            Hartelijk bedankt! Het is inderdaad gelukt, weliswaar enkel met boek in te stellen als doelverzameling.

            Comment

            Working...
            X