Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

britt

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • britt

    [CENTER]


    update

    bedankt om te kijken
    groetjes jeffret

    of
    Last edited by lumos; 10 februari 2013, 20:26.
    www.facebook.com/jeffreynatuurfotograafnikon D7000 met nikon 16-85 / nikon AF-S 55-300 / sigma 105 macro / tamron 150-600 / nikon 35

  • #2
    Re: britt

    Bij de eerste foto is onvoldoende Exif in de foto achtergebleven. Ik geef mijn commentaar daarom of foto 2.

    Technisch: Onvoldoende scherp.
    Dat heeft te maken met jouw keuze voor sluitertijd en brandpuntsafstand.
    Om eigen bewegingsonscherpte te voorkomen dient de sluitertijd het
    omgekeerde te zijn van de brandpuntsafstand. In dit geval dus 1/300s
    ipv 1/125s. Wanneer het een crop-camera is zal je de brandpuntsafstand
    mogen herrekenen naar de klassieke 35mm camera's en dan zal je gaan
    vermenigvuldigen met (ongeveer) 1,6 en kom je op 300x1,6=480 mm.
    Dan moet de sluitertijd gaan naar 1/500s.

    Als je zelf nog eens kijkt naar het histogram zie je ook zelf wel dat deze foto onvoldoende is belicht.
    Google eens op het begrip 'histogram' (interessant gegeven).

    Compositie:
    Niet slecht, maar kan beter. Hondepootjes afgesneden door het terrein is jammer.
    Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

    Comment


    • #3
      Re: britt

      En als je besluit om aan de belichting te knutselen, zou ik er tevens de lichte bruine kleurzweem uithalen. Hierdoor zal, naar mijn mening, het beestje er nog mooier uitkomen.

      Comment


      • #4
        Re: britt

        hier is werk aan, volg de tips en hij wordt beter
        mvg Wilfried

        7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

        Comment


        • #5
          Re: britt

          een update geplaats
          bedankt voor de tips en hopelijk beval het jullie
          anders tips nog altijd welkom. zoo leer ik er van
          www.facebook.com/jeffreynatuurfotograafnikon D7000 met nikon 16-85 / nikon AF-S 55-300 / sigma 105 macro / tamron 150-600 / nikon 35

          Comment


          • #6
            Re: britt

            De update is slechter.
            Ik heb de foto even binnengehaald om je te helpen maar helaas is je bestand maar 48kb groot.
            Dat is praktisch niet meer bewerkbaar omdat het dan een pixelbrij wordt.
            Groetjes,
            Dominic

            Comment


            • #7
              Re: britt

              hoe kan je bestand groter maken voor je post . ik post hier wat je mag 900 /900 foto grote max
              de foto is geen probleem die kan ik weer veranderen het is een raw bestand ik kan weer van nul beginnen
              www.facebook.com/jeffreynatuurfotograafnikon D7000 met nikon 16-85 / nikon AF-S 55-300 / sigma 105 macro / tamron 150-600 / nikon 35

              Comment


              • #8
                Re: britt

                Oorspronkelijk geplaatst door lumos Bekijk bericht
                een update geplaats
                bedankt voor de tips en hopelijk beval het jullie
                anders tips nog altijd welkom. zoo leer ik er van
                Vind je de update zelf beter ?
                Of probeer je alleen ons een plezier te doen ?

                De update is niet goed
                (en je doet er beter aan om in de url het /s800 te wijzigen in /s900).

                Aan het histogram heb je nog niet erg hard gestudeerd, lijkt mij.
                Van waardering geniet ik.
                Van kritiek leer ik.

                Comment


                • #9
                  Re: britt

                  Oorspronkelijk geplaatst door lumos Bekijk bericht
                  hoe kan je bestand groter maken voor je post . ik post hier wat je mag 900 /900 foto grote max
                  de foto is geen probleem die kan ik weer veranderen het is een raw bestand ik kan weer van nul beginnen
                  Ik weet niet welk fotobewerkingsprogramma je gebruikt, maar bij de meeste programma's kan je tijdens het saven de bestandsgrootte of de gewenste kwaliteit kiezen.
                  Als je geresized hebt naar 900px kan je best voor de beste kwaliteit kiezen.
                  Groetjes,
                  Dominic

                  Comment


                  • #10
                    Re: britt

                    er is geen verbetering, integendeel, laat eens weten met welk pog je werkt
                    mvg Wilfried

                    7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                    Comment


                    • #11
                      Re: britt

                      ik gebruik nu iphoto maar binnenkort zal ik lightroom of aperture kopen

                      vandaag nog tijd gehad om het histogram te leren . ik ben nog volledig beginneling en ik moet nog veel leren
                      en sorry dat de update zo slecht overkwam
                      www.facebook.com/jeffreynatuurfotograafnikon D7000 met nikon 16-85 / nikon AF-S 55-300 / sigma 105 macro / tamron 150-600 / nikon 35

                      Comment


                      • #12
                        Re: britt

                        voor te beginnen download picasa, is een gratis prog waar je de eerste bewerking mee kunt doen, is een goed album
                        mvg Wilfried

                        7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                        Comment


                        • #13
                          Re: britt

                          ik heb picasa staan op men computer ik wist niet dat ook een beelbewerkings programma was bedankt voor de tip
                          maar ik gebruik wel picasaweb voor dat ik hier foto's post
                          www.facebook.com/jeffreynatuurfotograafnikon D7000 met nikon 16-85 / nikon AF-S 55-300 / sigma 105 macro / tamron 150-600 / nikon 35

                          Comment


                          • #14
                            Re: britt

                            met picasa een autokleur doen, zal al iets beter zijn
                            mvg Wilfried

                            7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                            Comment


                            • #15
                              Re: britt

                              ik heb het programma juist een keer bekeken en je kan er ook veel mee doen zie ik bedankt
                              ik dacht dat juist dat je het programma nodig voor op het internet je foto's te plaatsen
                              www.facebook.com/jeffreynatuurfotograafnikon D7000 met nikon 16-85 / nikon AF-S 55-300 / sigma 105 macro / tamron 150-600 / nikon 35

                              Comment

                              Working...
                              X