Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gold & Blue

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gold & Blue



    Exotisch exemplaartje uit m'n vakantiemap.
    Voor degenen die van "scherp" houden ...




  • #2
    Re: Gold & Blue

    waw deze is knap
    Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
    Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

    Comment


    • #3
      Re: Gold & Blue

      scherp is ie wel
      deze heeft wel een bewerking ondergaan denk ik
      groetjes Ingrid

      Comment


      • #4
        Re: Gold & Blue

        De BG is erg mooi.
        De kleuren en de scherpte zijn ook knap hoor.

        groetjes

        moniq
        groetjes, moniq (BD1321BE)

        A picture paints a thousand words

        Comment


        • #5
          Re: Gold & Blue

          Zeer mooi vooral de BG is klasse !




          Groetjes chrit.
          Grootse dingen zijn vaak gegrondvest op een stevige onderlaag van mislukking.

          Comment


          • #6
            Re: Gold & Blue

            Die achtergrond is wel heel speciaal...ook de kleuren....knap!
            Gr Pascale
            Eerlijkheid duurt het langst!!
            Mijn website: http://www.degrafon.be/

            Comment


            • #7
              Re: Gold & Blue

              Dit volledige plaatje is echt wel heel knap Die kleuren vind ik werkelijk super.
              Ik zou ook wel eens graag willen weten hoe je dit gedaan hebt. ;-)
              Canon 5D mark III - EF 17-40mm F4.0 L - EF 24-105mm F4.0 L & Sony SLT A55V - Tamron Macro 90mm F2.8
              www.myriamvos.jalbum.net of facebook

              Comment


              • #8
                Re: Gold & Blue

                Prachtig zeg, is haast een heel grafisch beeld zo.
                Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                MIJN WEBSITE

                Comment


                • #9
                  Re: Gold & Blue

                  Exotisch beeld in meerdere opzichten. Intrigerend, maar tegelijkertijd doet het lichtjes synthetisch aan - ik associëer bokeh-bubbels steeds met tegenlicht. Niet mijn smaak maar wel een pluim voor originaliteit (zeker als het gedaan is zonder manipulatie).
                  Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gold & Blue

                    Ik heb me laten inspireren door het macro materiaal op 1X.com.
                    Dat (en zoveel andere foto's daar) is grotendeels manipulatie, zo ook deze.
                    Ben erg blij met de reactie van Thierry. Jij bent steeds inspirerend geweest voor mij,
                    maar dit is even een andere weg die ik ben ingeslagen.
                    Mercikes ook voor de overige reacties natuurlijk.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gold & Blue

                      Dan vraag ik me af waarom er bij de aanvangspost ook niet gewoon staat dat er 2 foto's gebruikt zijn
                      Ik heb niks tegen manipulatie op zich (inderdaad, 1x.com staat er vol mee), maar wel tegen het feit dat velen hun manipulatie naar de meeste kijkers voor echt willen laten doorgaan.
                      Zo ook hier wordt enkel vermeld dat het een exotisch plaatje van op vakantie is.

                      De doorsnee reacties op natuurbeelden gaan meestal uit van een echt natuurshot, afgewerkt met min of meer standaard bewerkingen. Foto's mixen en filters gebruiken om een resultaat te creëren is een tak binnen de fotografie op zich geworden.
                      Zij die het doen vinden deze 'kritiek' erop overroepen en halen aan dat het het beeld is dat telt. Dan is het toch ook niet erg om ineens aan te geven dat het beeld met manipulatie bereikt is en niet dmv 1 mooi gelukte foto denk ik dan. Het beeld blijft dan toch ook het getoonde beeld?
                      Als er in een paar reacties gewag gemaakt wordt van de bewerking komt het meestal wel naar voor dat het zo is. Maar zolang niemand er een opmerking over maakt zwijgt de auteur er vaak in alle talen over.

                      Dit is geen persoonlijke sneer naar u toe hoor Kohraya. Bij deze foto is het vrij duidelijk dat dit geen volledig natuurlijk plaatje is. Maar niet ieder niveau van fotograaf kijkt hier onmiddellijk door
                      Die trend is overheersend en onomkeerbaar zoals je op 1x.com en 500px kan zien. Een 'gewoon' macroplaatje maakt nog maar zelden kans om geselecteerd te worden tussen al dat prachtig bewerkt materiaal. Ook ik vind de resultaten vaak heel knap hoor. Het is niet omdat ik het zelf niet kan dat ik er een opmerking over maak en dit heeft dus zeker niks met jaloezie te maken

                      Ik vind het gewoon een categorie op zich geworden en past niet echt meer samen met natuurfotografie in de eerste betekenis van het woord. Niet meer of niet minder.
                      De grenzen zijn gewoon veel te subtiel vervaagd geworden.
                      Iedereen hecht waarde aan "echtheid" van een beeld of woord. Zeker gezien dit zeer schaars wordt in ons digitaal tijdperk. Maar tegelijk wordt er minder moeite gedaan om het op een "echte" manier te doen.
                      Thierry haalt het hier ook nog aan: als het bereikt was zonder manipulatie stijgt voor hem de beeldwaarde. Ook al verandert dit niks aan het getoonde beeld.

                      Dit wou ik gewoon ff kwijt over deze evolutie binnen de (macro)fotografie vermits het stilaan op elk fora binnen sijpelt. Is dus niet de bedoeling om de foto van TS onderuit te halen.

                      OT: TS zegt even deze weg in te slaan en laat direct een geslaagd resultaat zien. Kleur van BG misschien net iets te artificieel naar mijn smaak, maar heel verzorgd beeld bekomen. Mooie eyecatcher vanwege de gebruikte kleuren en bokeh tekening.

                      Grtz,
                      Kurt

                      Comment


                      • #12
                        Re: Gold & Blue

                        Ik begrijp je reactie volkomen.
                        Ik moet eerlijk toegeven dat ik wél jaloers ben op al die mooie beelden die vaak door manipulatie tot stand komen.
                        Het werkte ontmoedigend dat ik niet zo'n mooie plaatjes kon schieten, totdat ik er achter kwam dat het inderdaad plaatjes waren die uit meerdere beelden bestonden of in ps waren bewerkt.
                        Nu denk ik wel dat ik mezelf reeds heb bewezen op het vlak van macrofotografie. Dit is gewoon een 'andere weg' zoals ik aangaf en het was niet mijn bedoeling mensen om de tuin te leiden. Maar ik heb geen probleem met je kritiek. Ik heb respect voor ieder zijn mening. Zoals je zelf zegt, is dit soort fotografie een categorie op zich geworden. En er zijn al eindeloze discussies gevoerd over waar we onze grenzen leggen wat betreft fotobewerking en/of -manipulatie.
                        Zo worden er in het veld soms ook vooraf geproduceerde achtergronden gebruikt die achter het onderwerp worden gehouden. Weer een andere categorie, maar ook weer hetzelfde effect op de kijker. Of fotostacking, een tactiek die ook Thierry gebruikt; niet ieder niveau van fotograaf zal dit kennen, maar wel ontmoedigd achter blijven omdat hij of zij er niet in slaagt zulke scherpe plaatjes te schieten.
                        Maar zoals gezegd, ik begrijp je reactie en neem het je ook niet kwalijk.

                        Wat betreft de gebruikte techniek; dit kwam tot stand met behulp van digitale filters van Nik-sofware en het gebruik van een zelf ontworpen brush in photoshop.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Gold & Blue

                          Persoonlijk heb ik niet echt moeite met deze evolutie op zich. De mogelijkheden zijn er nu eenmaal en hij die ze het best beheerst kan vaak het knapste resultaat laten zien.
                          En ja, dat kan frustrerend werken voor iemand zonder die skills. En ik ben ook zo iemand hoor

                          Alleen vloeit de grens vaak zo door elkaar dat de mate van bewerking onduidelijk wordt en de mogelijkheid voor "echt" ten onrechte hoog gehouden wordt. Zoals ik al zei ziet niet iedereen even snel in welke mate de bewerkingen het beeld beïnvloeden.
                          Ook het bij elkaar zetten van meerdere dieren in een mooie omgeving is een vorm van manipulatie die op 1x.com hoge toppen scheert en steeds de meest lovende reacties oproept. En dit zorgt dan weer voor navolging door anderen om niet achter te blijven op die mooie, speciale foto's.

                          Dit zou eigenlijk een apart onderdeel moeten worden om misverstanden te vermijden. Maar waar trek je de grens hé? Een landschapsfoto met meerdere belichtingen is ook een resultaat dat niemand met 1 druk op de knop kan bekomen in het veld.
                          Ik besef dat dit moeilijk onder te verdelen valt en dat het staat en valt met de eerlijkheid van de auteurs. Ik ben wel blij dat je er zelf ook wel zo over denkt blijkbaar.

                          Natuurlijk heb jij al bewezen dat je in het veld knappe plaatjes kan schieten.
                          Je reeks van bidsprinkhanen in de vrije natuur waren voor mij ook van grotere beeldwaarde dan de propere shots die je hier ziet passeren die vanuit de huiskamer genomen zijn. Terwijl ik aan die soort foto's ook geen afbreuk wil doen. Het is gewoon een andere manier van werken.
                          Een duidelijke vermelding in de aanvangspost zou al een mooie start zijn. Zo weten ook beginnende fotografen of PS leken dat het getoonde resultaat niet zomaar uit een camera gerold gekomen is.
                          Net zoals met het vermelden van het aantal foto's voor het stacken vaak gedaan wordt. De foto wordt er niet minder knap door. De verduidelijking wordt echter meestal gewaardeerd door de andere fotografen en is vaak leerrijk op de koop toe.

                          Ben benieuwd in hoeverre je deze weg gaat inslaan en ik hoop zeker ook nog werk van je op de 'oude' manier te mogen zien.

                          Grtz,
                          Kurt

                          Comment


                          • #14
                            Re: Gold & Blue

                            Mooie libel, goede compositie en mooie bokeh, maar ik vind dat hij tegen deze donkere achtergrond te weinig in het oog springt.
                            http://jonggolde.nl

                            Comment


                            • #15
                              Re: Gold & Blue

                              een mooie scherpe foto met een prima bewerking!!!

                              Comment

                              Working...
                              X