Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

van de haan tot oostende

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • van de haan tot oostende




    origineel

    foto's zijn opgenomen met de nikon 55-300 en de foto's zijn klein beetje bewerkt

    iso: 125
    diafragma:
    foto1:F/7,1
    foto2: F/5,6
    sluitertijd: 1/125
    belichtingscompensatie: 1EV

    bedankt om te kijken en de reacties
    of
    Last edited by lumos; 9 februari 2013, 20:49.
    www.facebook.com/jeffreynatuurfotograafnikon D7000 met nikon 16-85 / nikon AF-S 55-300 / sigma 105 macro / tamron 150-600 / nikon 35

  • #2
    Re: van de haan tot oostende

    Beide, naar mijn mening, onderbelicht.
    F 7,1 en 5,6 --> dit had iets hoger gemogen.

    Comment


    • #3
      Re: van de haan tot oostende

      Ik begrijp het resultaat van je foto niet zo goed. Ik heb de Exif van de eerste foto bekeken en ik zie dat je +1 hebt overbelicht. Toch is de foto nog steeds heel donker. Ik zie dat je de camera had staan op sluitersnelheidvoorkeuze. Voor een landschapsfoto kun je hem misschien beter op diafragmavoorkeuze zetten. Dan kun je je diafragma instellen en dat als uitgangspunt nemen. Je belichtingsmethode heb je staan op punt belichting. Dit wil zeggen dat je camera een heel klein punt heeft gepakt om je belichting op af te stellen. Beter kun je in het begin misschien matrixmeting gebruiken waarbij hij meer punten uit je beeld pakt om de belichting op af te stellen. Waarschijnlijk heeft de camera op de een of andere manier de vrij lichte grijze lucht gepakt als metingspunt en dit goed belicht. Hierdoor raakt de rest van de foto onderbelicht zelfs met een compensatie van +1. Ik hoop dat je wat met mijn opmerkingen kunt. Ik vind het wel jammer, want je compositie is op zich niet verkeerd.

      Groeten,
      Bart

      Comment


      • #4
        Re: van de haan tot oostende

        niet alleen de belichting, de scherpte is hier ook zoek
        bij de eerste dreigen de mensen in zee te vallen
        mvg Wilfried

        7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

        Comment


        • #5
          Re: van de haan tot oostende

          de eerste twee foto's had ik wat donker gemaakt daarom heb ik een orgineel foto bij geplaats. om misverstanden the voorkomen op de camera instellingen.
          maar alvast bedankt voor de tips en reacties
          www.facebook.com/jeffreynatuurfotograafnikon D7000 met nikon 16-85 / nikon AF-S 55-300 / sigma 105 macro / tamron 150-600 / nikon 35

          Comment


          • #6
            Re: van de haan tot oostende

            Waarom heb je er dan voor gekozen om de foto zo donker te maken? Dit gaat ten koste van het contrast, kleur en scherpte. Als ik jouw foto zie had ik ervoor gekozen om hem juist meer op te lichten en de donkere partijen terug te halen. Daarna had ik de kleuren meer gesatureerd, de scherpte aangepast en de foto recht gezet. Een heel andere benadering dus. Ik ben hier benieuwd naar.
            Met vriendelijke groet,
            bart

            Comment

            Working...
            X