Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

de weg naar onder

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • de weg naar onder

    het zit echt niet mee
    vandaag na lange tijd weer eens naar buiten getrokken
    met mijn toestel
    een paar foto's kunnen maken en dan gebeurt het

    klak boem een slag en foetsie fototoestel
    tegen het beton gesmakt
    de adaptor ring is los gebroken van het toestel en niet meer te herstellen
    trekt wel nog foto's maar kan de macro voorzetlens niet bevestigen op het toestel
    dan zit de lens klem omdat de ring scheef staat

    dus zit er niets anders op dan een nieuw toestel aan te schaffen
    want geen macrofotografie meer kunnen maken zie ik echt niet zitten

    eentje uit de doos van 2012

    Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
    Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

  • #2
    Re: de weg naar onder

    Jammer van je toestel, maar het heeft zijn diensten bewezen.
    Zo getuige ook alweer dit plaatje. Knap werk !
    Hopelijk heb je weer een nieuw toestel tegen dat het macro seizoen weer begint.
    Je plaatjes zullen alleen maar beter van worden van zo'n gedwongen up-grade (als dat een troost mag zijn).

    Comment


    • #3
      Re: de weg naar onder

      een hele mooie! en eens iets anders dan naar de top hé
      veel plezier met de aankoop van een nieuw toestel! is toch altijd spannend
      groetjes
      hilde

      Comment


      • #4
        Re: de weg naar onder

        Oorspronkelijk geplaatst door tullep Bekijk bericht
        een hele mooie! en eens iets anders dan naar de top hé
        veel plezier met de aankoop van een nieuw toestel! is toch altijd spannend
        ja een nieuw toestel maar ik denk toch dat ik terug voor het zelfde ga, ben er zeer te vrede over
        en de opvolger de FZ 200 ziet er ook wel goed uit maar dan moet ik weer nieuwe batterijen en en dergelijke aankopen voor de FZ 150 heb ik nog alles
        Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
        Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

        Comment


        • #5
          Re: de weg naar onder

          Maar Liliane toch, wat een pech, en dan nog hetzelfde dan dat ik meegemaakt heb
          Heb toen ook hetzelfde terug aangekocht, omdat ik er zéér tevreden over ben
          En dat we er tevreden over zijn, laat zeker dit, en al je fotokes wel heel goed zien, weer een prachtige
          GROETJES ROSIE
          Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
          panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

          Comment


          • #6
            Re: de weg naar onder

            wat een details van het beestje
            maar wat een brute pech zeg, deze had je toch ook nog niet zo lang ?
            kan er ook geen draagriem aan hangen ?
            ik gebruik die zelf (als ik het niet vergeet ) wanneer ik mijn statief gebruik, je weet nooit wat er kan gebeuren.
            wat betreft je nieuwe aankoop zeker en vast goed overwegen wat je gaat doen.
            groetjes Ingrid

            Comment


            • #7
              Re: de weg naar onder

              Oorspronkelijk geplaatst door MG-TF Bekijk bericht
              wat een details van het beestje
              maar wat een brute pech zeg, deze had je toch ook nog niet zo lang ?
              kan er ook geen draagriem aan hangen ?
              ik gebruik die zelf (als ik het niet vergeet ) wanneer ik mijn statief gebruik, je weet nooit wat er kan gebeuren.
              wat betreft je nieuwe aankoop zeker en vast goed overwegen wat je gaat doen.
              is van het statief gedonderd bij het oversteken van de straat de draagriem heb ik er steeds aan vast en meestal ook nog eens vast want je weet maar nooit. en dan gebeurt het je toch nog
              ga toch voor het zelfde toestel terug rond kijken al zal ik me mogen haasten het is al een toestel van 07/2011 en ze raken langzaam op in de handel omdat de FZ 200 er is
              Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
              Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

              Comment


              • #8
                Re: de weg naar onder

                Oorspronkelijk geplaatst door lilybie Bekijk bericht
                is van het statief gedonderd bij het oversteken van de straat de draagriem heb ik er steeds aan vast en meestal ook nog eens vast want je weet maar nooit. en dan gebeurt het je toch nog
                ga toch voor het zelfde toestel terug rond kijken al zal ik me mogen haasten het is al een toestel van 07/2011 en ze raken langzaam op in de handel omdat de FZ 200 er is
                ja er zijn zo van die dagen (Murphy)
                ik dacht dat hij nog in voorraad was bij Konijn in Turnhout
                groetjes Ingrid

                Comment


                • #9
                  Re: de weg naar onder

                  Ik zal maar even de moraliserende vinger opsteken. Laat nooit je camera op het statief wanneer je je verplaatst. Die snelkoppelingsplaatjes zijn er niet voor niets gekomen en o zo makkelijk. Vroeger moest je schroeven, en was de schroefdraad in de body in metaal gevat. Dat kon wel wat hebben, ik haalde toen ook nooit de camera los. Maar de bevestiging is niet gemaakt om schokken op te vangen (van het lopen), die is berekend op een statische belasting. Als je je statief verticaal verplaatst kan het weinig kwaad, maar horizontaal is echt geen optie.
                  't Is natuurlijk zonde, en een nieuwe camera moeten kopen is niet leuk. Denk goed na over de keuze, ik hoop dat de nieuwe veel langer zal meegaan.
                  D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                  Comment


                  • #10
                    Re: de weg naar onder

                    Prachtige plaat Lily en die druppel op zijn rug is een extraatje.
                    Ik hoop dat je met je nieuwe toetstel even mooie foto's maakt.

                    groetjes

                    moniq
                    groetjes, moniq (BD1321BE)

                    A picture paints a thousand words

                    Comment


                    • #11
                      Re: de weg naar onder

                      Oei ... Dat is echt wel zonde, ik hoop je snel een nieuw toestel kan kopen. Know that feeling,
                      mijn toestel is paar weken terug met mijn breedhoek 2 meter naar beneden gekwakt, heb uren lopen wenen.
                      Maar echt lijk een klein kind he, gelukkig kon ik hem wel nog herstellen, toestel was ok.
                      Als je die prachtfoto ziet, weet je dat je dat niet mag stoppen.
                      facebook
                      Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                      Comment


                      • #12
                        Re: de weg naar onder

                        Zoals gewoonlijk weer TOP Liliane !
                        Compo, kleur en BG super

                        Ik schrok toch wel even toen ik het las dat je camera gevallen was en onherstelbaar vernield is.
                        Zulke dingen gebeuren gewoon, ondanks alle voorzorg maatregelen.
                        Mijn camera is ook gevallen enkele weken geleden terwijl hij op statief stond.
                        Gelukkig stond hij maar op een hoogte van 0.5 m.Er was alleen maar een klein stukje van het kapje van de vaste flits afgebroken.
                        Mijn tranen stonden ook in mijn ogen.Thuis alles getest en gelukkig geen andere mankementen.
                        Ik kan me voorstellen hoe jij je gevoeld heb, kl....ten.

                        Veel sterkte,en hoop dat je snel een andere camera tot je beschikking hebt.

                        Groetjes chrit.
                        Grootse dingen zijn vaak gegrondvest op een stevige onderlaag van mislukking.

                        Comment


                        • #13
                          Re: de weg naar onder

                          Heel knap en veel plezier met je nieuwe toestel!

                          Comment


                          • #14
                            Re: de weg naar onder

                            Ai, wat erg voor je. Zoals Ingrid al zei, er zijn zo van die dagen hé.
                            Veel succes met de aankoop van je nieuwe toestel.

                            OT : Ook deze staat er in ieder geval weer schitterend op. Mooie kleuren en heerlijke scherpte
                            Canon 5D mark III - EF 17-40mm F4.0 L - EF 24-105mm F4.0 L & Sony SLT A55V - Tamron Macro 90mm F2.8
                            www.myriamvos.jalbum.net of facebook

                            Comment


                            • #15
                              Re: de weg naar onder

                              Wat een pech Liliane kan me voorstellen hoe je je op dat moment voelt.
                              Wel weer een pracht opname, succes met de aankoop van een nieuwe.
                              Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                              MIJN WEBSITE

                              Comment

                              Working...
                              X