Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CF kaart traag???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • CF kaart traag???

    Hallo,
    Ik heb een kingston 512mb cf kaart in m'n cp5700.Nu heb ik de indruk dat deze nogal traag is.Het duurt ongeveer 4 sec.in fine instelling eer er een foto weggeschreven is.Is dit normaal?Er staat wel niks speciaal op de kaart(bv ultrafast of zoiets)En hoe kan je zien of je met CF1 of CF2 te maken hebt?
    Vitarake


    Canon Eos 300D + Tamron 28-300/3,5-6,3 AF XR Di LD Asph. (IF) Macro +Ridata pro 1Gig + Lowepro Nova 1

  • #2
    Het verschil tussen CF 1 en twee is de dikte. Een CF 2 is dikker, en die past niet in alle toestellen die met een CF-kaart werken. Een CF 1 past dus wel altijd in alle toestellen met CF.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Als je een snelle kaart wil, ga je het best voor een Ultra II (=CF1).

      CF2 is enkel MicroDrive voor het moment, geen flashgeheugen beschikbaar (bij mijn weten).

      IIRC is er geen snelheidsverschil tussen CF1 en CF2. Het zit hem in het feit dat de MicroDrive een HD is, en dus trager dan Flashgeheugen.

      Comment


      • #4
        Als je bij Kingston de snelle flashkaart wilt moet je de elite pro reeks kopen.

        Nu is 4 sec in fine bij met een 5700 en een Kingston trager dan normaal. Een vriend van mij had ook dit toestel en flashkaart en in RAW trekken duurde eindeloos lang maar in jpeg ging toch wel sneller dan die 4 sec moet ik zeggen.

        Comment


        • #5
          Hmm zal eens proberen met het originele kaartje,eens zien of da verschil maakt
          Vitarake


          Canon Eos 300D + Tamron 28-300/3,5-6,3 AF XR Di LD Asph. (IF) Macro +Ridata pro 1Gig + Lowepro Nova 1

          Comment


          • #6
            Klein verschil,nu nog slechts 3 seconden !
            Vitarake


            Canon Eos 300D + Tamron 28-300/3,5-6,3 AF XR Di LD Asph. (IF) Macro +Ridata pro 1Gig + Lowepro Nova 1

            Comment

            Working...
            X