Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Automatisch canvas aanpassen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Automatisch canvas aanpassen?

    Ik heb screenshots van verschillende afmetingen.
    Het programma waarmee ik de foto moet "samenvoegen" eist dezelfde afmetingen van al de ingevoerde beelden.
    Ik zou de foto's niet willen verkleinen maar wel dezelfde resolutie willen behouden door enkel het canvas te veranderen. (zodat alle foto's dezelfde resolutie krijgen zo groot als de kleinste screenshot)


    Is dit op de een of andere manier mogelijk?
    Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
    Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

  • #2
    Re: Automatisch canvas aanpassen?

    Tja, nogal vaag, vrees ik.
    Het programma, zeg je?
    Als dat Photoshop is, dan open ik een van die afbeeldingen, vergroot ik de canvas size, en voeg ik de andere daaraan toe. Simpel mag ook.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Automatisch canvas aanpassen?

      Probleem is dat het om een 200-tal beelden gaat...
      Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
      Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

      Comment


      • #4
        Re: Automatisch canvas aanpassen?

        Ai... Tja, in zo'n geval, en ik blijf bij Photoshop wordt het een canvas op een bepaalde resolutie (bv 300 dpi, of 150dpi), waarnaar je al je andere afbeeldingen sleept of kopieert, nadat ze eerst op dezelfde resolutie gezet zijn.
        What a job!
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Automatisch canvas aanpassen?

          Oorspronkelijk geplaatst door C. Ruben Bekijk bericht
          Is dit op de een of andere manier mogelijk?
          Ja, maar zonder je meedeelt met welke software en tot welk doel is het onzinnig op je vraag te antwoorden.

          Cheers,
          F.

          Comment


          • #6
            Re: Automatisch canvas aanpassen?

            je kunt dit niet tegelijk doen, een dergelijk programma bestaat wel (meerder foto's tegelijk van formaat wijzigen) maar met het oog op wat je wilt (namelijk de resolutie behouden) kan dit niet.
            om volgende reden: als je de resolutie wilt behouden maar het formaat aanpassen zul je moeten bijsnijden, omdat de wijze van bijsnijden voor iedere foto anders is (gezien de verschillende composities e.d.) moet je ze wel stuk voor stuk bewerken.
            Schroniskogórskie Photography

            Comment

            Working...
            X