Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Briksdalsbreen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Briksdalsbreen

    1 van de bekendere meer toeristische gletsjers in Noorwegen.
    Zal er later ook nog wel 1 posten met een iets weidser beeld.



    Update:
    Last edited by jos82; 9 februari 2013, 10:23.
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

  • #2
    Re: Briksdalsbreen

    Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
    ....
    Zal er later ook nog wel 1 posten met een iets weidser beeld.
    OK...vind dit wat krapjes.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Briksdalsbreen

      Ik denk dat het weidser beeld beter zal zijn...niet dat deze niet goed is...maar hier heb ik geen notie van de grootte van die gletsjer.
      Gr Pascale
      Eerlijkheid duurt het langst!!
      Mijn website: http://www.degrafon.be/

      Comment


      • #4
        Re: Briksdalsbreen

        Helaas heb ik wel notie van de grootte van die gletsjer - het is stukken kleiner dan vroeger. Ik heb ooit een gletsjer tocht gedaan op een stuk dat nu niet meer bestaat. Foto technisch is deze niet slecht, maar meer ruimte was wel mooier geweest.
        vriendelijke groeten, Helen
        Updated WWW.HELENICA.NL
        ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

        Comment


        • #5
          Re: Briksdalsbreen

          Hoi Jos,
          Inderdaad een beetje krapjes, maar voor de rest een plaat met prachtig details in de rotsen. Als detailshot in ieder geval geslaagd !
          Begrijp me goed, ik heb het zelf niet gezien, maar ik denk dat er nog wel meer uit te halen is.
          Allereerst kan, denk ik de witbalans wat warmer, en vervolgens na wat stoeien met de curve, kunnen de "aders" van de rotsen nog mooier worden.
          Kijk maar of je het wat vindt, en of je er wat mee doet.
          Groeten,
          Johan
          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

          Vriendelijke groeten, Johan

          Comment


          • #6
            Re: Briksdalsbreen

            Bedankt voor de reacties.
            Heb nog een update geplaatst.

            Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
            Allereerst kan, denk ik de witbalans wat warmer, en vervolgens na wat stoeien met de curve, kunnen de "aders" van de rotsen nog mooier worden.
            Je hebt helemaal gelijk, vooral de vooral de warmere WB kijkt een stuk beter, althans naar mijn smaak/mening.
            Bedankt.
            Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
            MIJN WEBSITE

            Comment


            • #7
              Re: Briksdalsbreen

              ga toch voor de eerste.
              ga er vanuit, dat het blauw van de gletsjer door het zoete water komt.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Briksdalsbreen

                Bedankt Bouk,

                Een gletsjer is inderdaad zoet, het is in feite samngeperste sneeuw.
                Zie WIKIPEDIA hoe een gletsjer aan de blauwe kleur komt.
                Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                MIJN WEBSITE

                Comment


                • #9
                  Re: Briksdalsbreen

                  knappe foto, veel detail en gevarieerde kleuren ik kan me ook niet voorstellen hoe groot of klein ik ben ook nog niet verder geweest dan de kerkentoren en de zee


                  grtjes

                  Comment


                  • #10
                    Re: Briksdalsbreen

                    Hier ga ik voor het origineel. Misschien wat krap maar toch wel een mooi beeld
                    Canon 5D mark III - EF 17-40mm F4.0 L - EF 24-105mm F4.0 L & Sony SLT A55V - Tamron Macro 90mm F2.8
                    www.myriamvos.jalbum.net of facebook

                    Comment


                    • #11
                      Re: Briksdalsbreen

                      Voor mij toch ook het origineel Jos. Mooi en veel detail.

                      We zijn er vorig jaar in het voorjaar ook bij geweest en als ik eerlijk mag zijn,
                      'k Vond het een beetje teleurstellend, zeker in vergelijking met andere veel mooiere gletsjers in de streek.
                      Deze is waarschijnlijk de meest bezochte door de goede bereikbaarheid maar zeker niet de mooiste.

                      Wat uiteraard niets afdoet aan deze foto. Ik kijk wel uit naar een iets ruimer beeld.
                      vriendelijke groeten, Kurt
                      Mijn foto's
                      Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

                      Comment


                      • #12
                        Re: Briksdalsbreen

                        Bedankt voor de reacties.

                        Oorspronkelijk geplaatst door mortierke Bekijk bericht
                        We zijn er vorig jaar in het voorjaar ook bij geweest en als ik eerlijk mag zijn,
                        'k Vond het een beetje teleurstellend, zeker in vergelijking met andere veel mooiere gletsjers in de streek.
                        Deze is waarschijnlijk de meest bezochte door de goede bereikbaarheid maar zeker niet de mooiste.
                        Je hebt gelijk Kurt, zeker toen ik de foto had gezien van de gletsjer waar je die ene reiziger had ontmoet verbleekt deze gletsjer erg.
                        Ook dat er karretjes heen en weer rijden met toeristen was niet echt mijn ding.
                        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                        MIJN WEBSITE

                        Comment

                        Working...
                        X