Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

AF 80-200F2.8 IF ED moeilijk te krijgen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • AF 80-200F2.8 IF ED moeilijk te krijgen ?

    Ik ben op deze lens gewezen doordat hij zeer goede kwaliteiten schijnt te bezitten.

    Het is geen AF-S lens, maar hij is blijkbaar maar iets trager.

    Maar als ik voor een prijs ga informeren wordt het lastig.

    Ook Corné levert deze lens niet.

    Weet iemand waarom dat is ?

    Groet,
    Marco
    (die nog steeds de ultieme telezoom lens zoekt voor 1000 euro)
    Nikon D70 | Nikkor AF-S DX 18-70 | Nikkor AF-S 70-300 G | Sigma 105 DG 2.8 macro | Nikon SB600

  • #2
    Koop de AF 80-200mm F2,8D ED.Dezelfde lens als jij opnoemt maar met statiefbevestiging.Je vindt deze lens genoeg op de tweedehandsmarkt en ook nieuw is dat geen enkel probleem ( www.topfoto-online.de )
    Danny's Photosite

    Comment


    • #3
      Dank je wel roadrunner voor de info. Er staan er inderdaad een aantal te koop op verschillende plekken.

      Is er een soort test te doen als je deze tweedehands aankoopt ?
      Ik ga zo wie zo met mijn portable op bezoek bij de verkoper.

      Groet,
      Marco
      Nikon D70 | Nikkor AF-S DX 18-70 | Nikkor AF-S 70-300 G | Sigma 105 DG 2.8 macro | Nikon SB600

      Comment


      • #4
        ....nog effe een andere vraag. Tijdens mijn zoektocht zie je af en toe
        de AF-D 80-200 ED staan met een draai of een schuif zoom.

        Maakt dit nog uit qua kwaliteit of is dit een persoonlijke afweging ?

        Tevens zie je ook dat er gepraat wordt over IF. Maar in de documentatie van Nikon zie je dat niet terug.

        Groet,
        Marco
        Nikon D70 | Nikkor AF-S DX 18-70 | Nikkor AF-S 70-300 G | Sigma 105 DG 2.8 macro | Nikon SB600

        Comment


        • #5
          Originally posted by Marcomantel
          ....nog effe een andere vraag. Tijdens mijn zoektocht zie je af en toe
          de AF-D 80-200 ED staan met een draai of een schuif zoom.

          Maakt dit nog uit qua kwaliteit of is dit een persoonlijke afweging ?

          Tevens zie je ook dat er gepraat wordt over IF. Maar in de documentatie van Nikon zie je dat niet terug.

          Groet,
          Marco
          http://www.kenrockwell.com/nikon/80200.htm

          neem hier 'n kijkje, dan zie je de historie ervan...er zijn nml verschillende modellen....
          ik zou minstens voor de AF-D met tripod collar gaan, want daar is de AF bizonder snel....
          (het model wat juist voor de AFS is uitgebracht)
          anyway, optisch zijn die lenzen vrijwel allemaal top-klasse

          Comment


          • #6
            Originally posted by Marcomantel
            ....nog effe een andere vraag. Tijdens mijn zoektocht zie je af en toe
            de AF-D 80-200 ED staan met een draai of een schuif zoom.

            Maakt dit nog uit qua kwaliteit of is dit een persoonlijke afweging ?

            Tevens zie je ook dat er gepraat wordt over IF. Maar in de documentatie van Nikon zie je dat niet terug.

            Groet,
            Marco
            Neem deze ook eens door Marco,zeer interessant!
            http://www.nikonlinks.com/unklbil/Nomenclature.htm

            Groetjes,
            Pol.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #7
              Originally posted by Marcomantel
              ....nog effe een andere vraag. Tijdens mijn zoektocht zie je af en toe
              de AF-D 80-200 ED staan met een draai of een schuif zoom.

              Maakt dit nog uit qua kwaliteit of is dit een persoonlijke afweging ?

              Tevens zie je ook dat er gepraat wordt over IF. Maar in de documentatie van Nikon zie je dat niet terug.

              Groet,
              Marco
              En deze : http://www.bythom.com/nikkordb.htm
              Bij de 80-200 waarover je spreekt staat emmers [B]discontinued/b].Weet niet of dit voor jou van belang is.

              Pol.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #8
                Originally posted by w00ha

                http://www.kenrockwell.com/nikon/80200.htm

                neem hier 'n kijkje, dan zie je de historie ervan...er zijn nml verschillende modellen....
                ik zou minstens voor de AF-D met tripod collar gaan, want daar is de AF bizonder snel....
                (het model wat juist voor de AFS is uitgebracht)
                anyway, optisch zijn die lenzen vrijwel allemaal top-klasse
                Klopt zoals Edmond zegt Deze zou bijna even snel (80 percent van de AFS-snelheid)zijn als de AFS-versie en 't scheelt inderdaad veel in je portefeuille.Als ik ooit m'n ouwe 70-210 F4 vervang zal het waarschijnlijk door deze lens zijn.(of de VR-versie,maar dan moet ik eerst de lotto winnen )

                Draai- of schuifzoom?Ik heb er niks ervaring mee dus kan er niks over vertellen.Heb nog nooit een schuifzoom in m'n handen gehad.Zal misschien persoonlijke voorkeur zijn wat je zelf 't gemakkelijkste vindt.Geen idee
                Danny's Photosite

                Comment


                • #9
                  Bedankt allemaal voor de info. Ziet er goed uit dus.
                  Dus ik ga opzoek naar deze lens.

                  Wat houdt "tripod collar" in ? En kun je dat zien bij een aankoop ?

                  Groeten,
                  Marco
                  Nikon D70 | Nikkor AF-S DX 18-70 | Nikkor AF-S 70-300 G | Sigma 105 DG 2.8 macro | Nikon SB600

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Marcomantel
                    Bedankt allemaal voor de info. Ziet er goed uit dus.
                    Dus ik ga opzoek naar deze lens.

                    Wat houdt "tripod collar" in ? En kun je dat zien bij een aankoop ?

                    Groeten,
                    Marco
                    Gewoon de beugel om je statief of monopod aan de lens te bevestigen.

                    Als je de versie zonder D koopt van deze lens (koop zoals Edmond zei de laatste in de rij voor de AFS)heb je geen statiefbeugel op je lens en kan je ze niet bevestigen.Moet je nogeens apart een beugel of zo kopen en dat zal ook weer wel centen kosten
                    Danny's Photosite

                    Comment

                    Working...
                    X