Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Proefkonijn

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Proefkonijn

    Ik ben nieuw hier op het forum en zal dus ook maar eens een eerste foto'tje plaatsen..
    Ik heb mezelf een paar weken geleden een Nikon D3200 aangeschaft met 18-105 kitlens en vorige week ook nog een 35mm 1.8g waarmee ik deze foto genomen heb.
    Technisch perfect zal de foto zeker niet zijn, maar ik vond de foto zelf wel iets hebben, mijn dochter was het blijkbaar beu om proefkonijn te zijn die avond denk ik
    Ik hoop wel wat tips te krijgen



    Nikon D3200
    35mm
    f/2.0
    iso 400
    1/20 sec
    D3 - D300 - Sigma 70-200mm F2.8 Ex Dg Os Hsm - sigma 17-50 f2.8 OS HSM - nikkor 50mm f1.8 - nikkor 35mm f1.8 - SB700

  • #2
    Re: Proefkonijn

    leuk, alleen nog wat meer aandacht aan de compo besteden.
    links niet mooi.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Proefkonijn

      Ik volg Bouk ... links een stuk er af
      Nikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150

      Comment


      • #4
        Re: Proefkonijn

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        leuk, alleen nog wat meer aandacht aan de compo besteden.
        links niet mooi.
        grt,bouk.
        +1
        Iets kleiner diafragma (groter getal) zal je wat meer DoF geven, zodat de ogen wat scherper kunnen.
        Met 1/20 zal het moeilijk zijn om scherpe kinderportretjes te nemen.
        Zoek een locatie met wat meer licht.
        Leuke expressie.
        mvg,
        Eddy
        Smaken verschillen

        Comment


        • #5
          Re: Proefkonijn

          welkom hier!
          leuke foto, volg de anderen eigenlijk niet met "het linkse stuk eraf". Dat mag blijven voor mij.
          Eddy's tip eens uitvoeren kwa diafragma.

          Ik weet niet of je met photoshop werkt; maar eventueel eens de oogjes selecteren en iets verscherpen...
          ik probeer...
          mijn Fijsboecq en mijn flickr

          Comment


          • #6
            Re: Proefkonijn

            Welkom op BD, alles is hier al vermeld om je plaatje sterker te maken, ik vind dat hij nog mee valt
            Alleen heb ik de vraag waarom je de Exif hebt verwijderd?, ik had graag gezien met wat voorkeurstand u hebt gewerkt.

            Grts
            Luc
            I try to do always my best.
            http://fotografieluc.jimdo.com/

            Comment


            • #7
              Re: Proefkonijn

              Eigen kind, mooi kind.
              Eigen foto ...

              Ga met de verkregen commentaren maar betere foto's maken.
              Wat in de basis onvoldoende is, krijg je zelfs met geavanceerde sorftware niet op topnivo.
              Zou je bij een fototentoonstelling voor deze foto langer blijven staan?
              Van waardering geniet ik.
              Van kritiek leer ik.

              Comment


              • #8
                Re: Proefkonijn

                Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
                +1
                Iets kleiner diafragma (groter getal) zal je wat meer DoF geven, zodat de ogen wat scherper kunnen.
                Met 1/20 zal het moeilijk zijn om scherpe kinderportretjes te nemen.
                Zoek een locatie met wat meer licht.
                Leuke expressie.
                mvg,
                Eddy
                idd 1/20 is toch wat te weinig en dat zie je ook.
                de vuistregel zegt, aantal mm (brandpunt afstand) x 1.5 (crop factor) = minimale sluitertijd.
                maar dit is een ..... zeker geen waarheid;-)

                veelal hoor je ook van het onderwerp staat te centraal, hier vind ik dit niet storen.
                wel wat oppasten voor over belichting linker wang en neus, nu op het randje

                leuke expressie en zeker een goed begin.

                Comment


                • #9
                  Re: Proefkonijn

                  alles is al gezegd.
                  de z/w omzetting kan ook een beetje punch gebruiken
                  een pessimist is een optimist met ervaring.
                  Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
                  Pentax k-3II en nog meer glas

                  Comment


                  • #10
                    Re: Proefkonijn

                    Bedankt iedereen om eens een kijkje te nemen en voor de tips
                    ivm de compo: het was eigenlijk ook maar een snapshotje van de dochter, ik was met verschillende instellingen aan het spelen die dag, dus echt goed was de foto niet van kwaliteit, ik vond het gewoon een leuke expressie, dat toch ook belangrijk is in een foto voor mij...
                    @Luegen: ivm de exif verwijderen, ik weet zelfs nog niet eens dat ik dat gedaan heb (voor mij is alles nieuw op gebied van fotografie en bewerking)
                    Ik heb de foto in Lightroom 4 een klein beetje bewerkt, en dan geexporteerd. Ik was al blij dat ik de foto hier met de goede afmetingen op het forum kreeg
                    @Plaatwerker: ik ben net begonnen met fotograferen, en het is hier trouwens de beginnershoek dacht ik toch...geen fototentoonstelling
                    Ik zal de goede tips zeker gebruiken, bedankt!
                    D3 - D300 - Sigma 70-200mm F2.8 Ex Dg Os Hsm - sigma 17-50 f2.8 OS HSM - nikkor 50mm f1.8 - nikkor 35mm f1.8 - SB700

                    Comment

                    Working...
                    X