Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

City trip Rome (material)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • City trip Rome (material)

    Kortelings gaan we enkele dagen naar Rome.
    Echte twijfel ik er sterk aan om mijn Batterygrip al dan niet op het toestel te laten...Dit om minder in het oog te springen bij dieven.
    Ik overweeg om mijn D800 met 24-85 VR mee te nemen.
    Voor breedhoek twijfel ik nog aan de tamron 17-35 of sigma 14 2.8 ..weet niet wat het handigste zou zijn daar?
    Weet ook niet of het nu heeft om bv de 70-200 mee te nemen?
    Prime lenzen zullen niet echt nodig zijn gok?
    Voor mij is het totaal nieuw zo'n citytrip en wil uiteraard ook niet al mijn materiaal gaan meenemen.
    Alvast bedankt voor de tips.

  • #2
    Re: City trip Rome (material)

    Ben vorig jaar in Rome geweest, heb toen vrijwel alles met mijn D7000 in combinatie met de 16-85 gedaan.
    De Tokina 11-16 had ik toen nog niet anders had die zeker wel mee gegaan.
    Alles is een beetje afhankelijk wat u wilt fotograferen. ( architectuur of meer straatfotografie )

    Ik zou de 24-85 en de 14 2.8 meenemen, ben je toch redelijk allround.
    Batterygrip zou ik zeker thuis laten, al is het maar om het gewicht lager te houden, wel zou ik een licht statief meenemen, zeker `s avonds is Rome ook heel mooi om te fotograferen.
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

    Comment


    • #3
      Re: City trip Rome (material)

      Als je de Trevi fontein wil schieten dan zal je zeker die 14 nodig hebben. Voor de rest volstaat de 24-85 en een goed statief (Rome is prachtig 's avonds). Mbt veiligheid vond ik Rome geen probleem (heb dan ook enkel de touristische plaatsen gedaan).

      Comment


      • #4
        Re: City trip Rome (material)

        Paar jaar geleden ook Rome gedaan. Alles met de 24-70 en 70-200 op fullframe ZONDER statief!
        Voorbeelden zijn hier te zien:
        jAlbum is de meest flexibele manier om fotoalbums te delen op het internet. Maak prachtige online fotoalbums. Deel deze albums met vrienden.
        "Just do it !"

        http://jr52.be/index.html

        Comment


        • #5
          Re: City trip Rome (material)

          Oorspronkelijk geplaatst door jr52 Bekijk bericht
          Paar jaar geleden ook Rome gedaan. Alles met de 24-70 en 70-200 op fullframe ZONDER statief!
          Voorbeelden zijn hier te zien:
          http://jalbum.net/nl/browse/user/album/15910
          Knappe reeks! bedankt!

          Comment


          • #6
            Re: City trip Rome (material)

            [QUOTE=boerkejos;3787788]Echte twijfel ik er sterk aan om mijn Batterygrip al dan niet op het toestel te laten...Dit om minder in het oog te springen bij dieven.
            /QUOTE]
            Dan kunt ge wel alles thuis laten Beter nog blijf dan helemaal thuis

            Comment


            • #7
              Re: City trip Rome (material)

              Pas vooral op in de metro (en andere drukke plaatsen) ! (zakkenrollers).
              (Ik heb er verschillende toeristen gezien die waren bestolen - vooral uit hun rugzak).
              Ik ging met mijn echtgenote steeds rug(zak) tegen rug(zak) staan, misschien geen garantie, maar toch iets veiliger (wij werden in elk geval niet bestolen - misschien dat als je naar de buitenwereld toont dat je alert bent ze je eerder zullen gerust laten ?).
              KingCanon - Canon EOS 7D & 50D - Canon EF-S 10-22mm 3.5-4.5 USM, EF-S 17-55mm 2.8 IS USM, EF 100mm 2.8 Macro L USM IS, EF 70-300 4-5.6 L IS USM, EF 100-400mm II F/4.5-5.6 L iS USM, Speedlite 580EXII, Manfrotto 3-pod - Gitzo mono.

              Comment


              • #8
                Re: City trip Rome (material)

                Dank je wel voor de tips... Ik ga mijn Batterygrip er wel afhalen tijdens de citytrip..ziet er dan iets minder groot uit. Ook een gewone rugzak gebruiken ipv mijn fototas... Ik heb weinig ervaring met citytrips en daarmee ben ik misschien een beetje te bezorgd naar veiligheid toe.

                Comment


                • #9
                  Re: City trip Rome (material)

                  als je een rugzak met 2 ritsen hebt kan je er een klein slotje aanhangen.
                  Waardevolle spullen niet in de buitenste zakjes...een binnenzak van een jas misschien.
                  En de camera heb je waarschijnlijk veel in de hand.

                  Ik dacht dat lowepro daar wel een mooie oplossing voor had. De 'ingang' van de rugzak zit op je rug. Nadeel is natuurlijk dat je elke keer de rugzak van je rug moet halen om aan je spullen te kunnen.


                  Qua lenzen kies je best waar jij je het beste bij voelt. Een groothoek is zeker aangeraden. Er zijn veel nauwe straatjes en plaatsen waar je niet veel plaats hebt.
                  Denk ook aan hoelang je wandelingen gaan zijn. Een hele dag met al je lenzen en camera+grip sleuren kan veel pret bederven maar dit is natuurlijk u keuze.
                  Ipv een statief kan je ook een soort rijstzakje meenemen. er zijn meestal meer dan genoeg plaatsen om zo je camera stabiel te zetten.

                  (Als er dieven zijn die op camera's gericht zijn weten ze echt wel wat ze zoeken, met of zonder grip...)


                  Veel plezier!

                  Comment


                  • #10
                    Re: City trip Rome (material)

                    Ik zou ook nooit een citytrip doen zonder een (super-)groothoek mee te nemen...
                    Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
                    Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
                    GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

                    Comment


                    • #11
                      Re: City trip Rome (material)

                      Juist terug van Rome (Enkele foto's volgen later).
                      Ik heb Mijn D800E voornamelijk gebruikt met de 24-85VR lens (80%) van de foto's, De 14mm heeft ook zijn dienst gedaan (15%) en de overige 5 % heb ik de 85 1.8 gebruikt.
                      Tele heb ik eignelijk niet nodig gehad.
                      Wel was ik enorm blij dat ik een licht statiefje bij had.

                      Comment

                      Working...
                      X