Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Elinchrom D lite 4 RX OF IT

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Elinchrom D lite 4 RX OF IT

    Hey!

    Ben aan het rondneuzen om de Dlite 4 2dehands te kopen!


    Mijn vragen zijn :

    wat is het verschil tussen de RX EN IT? de recycletijd?

    zijn er verschillende versies /uitvoeringsdatums op de markt van de D lite 4 ? (kwestie van de laatste nieuwe te hebben)
    "http://Kevin-V.com
    [SIZ

  • #2
    Re: Elinchrom D lite 4 RX OF IT

    Mss ffkes een reactie die hard gaat overkomen maar goed, dan weze het maar zo.

    Ge wilt u profileren als iemand die alles weet heb ik de indruk en veel geld te gaan uitgeven om zogenaamd goed materiaal te bezitten om pro over te komen.

    Ge zegt zelf in nen topic omtrent specificaties van ne ringflash da ge verkoopt omdat het teveel kracht geeft en niet eens weet of die sneller dan 1/200ste kan gaan terwijl ge dat zelf heel snel had kunnen testen of diene synchro al dan niet sneller kon & later in dat topic dat ge op f1.2 / f2 het liefste werkt en dus heel snel op uwen synchro-tijd zogenaamd aanloopt.

    En nu komde weer af met vragen voor honderden euro's te gaan uitgeven aan studioflitsen die dan ook weer vrij krachtig zijn waardoor ge nog teveel licht gaat hebben voor uw f1.2 / f2 te bekomen. Het is 400 Wattseconde per flits op full power en 6 stops regelbaar.
    De vragen die ge trouwens ook nog eens stelt van de specificaties kunt ge daarenboven nog eens vinden op de website van elinchrom zelf.

    Investeert uw geld dus eerder eens in een workshop of dergelijke zodat ge eens deftig weet welke impact welk licht heeft op uw beeld.
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Elinchrom D lite 4 RX OF IT

      -Indoor denk ik niet dat er iemand shoot op F1.2?

      -Wanneer profileerde ik mij hier, of buiten bd als iemand die alles weet ?

      -Hoe kan ik PRO overkomen door 'zogenaamd' goed materiaal? voor een model zien alle camera's er hetzelfde uit

      Raar dat je voor de zoveelste keer een nieuwe site hebt gemaakt trouwens, waar nergens uw naam in vermeld wordt?nieuwe pagina op facebook,nieuw logo?

      zegt in mijn ogen al heel veel!

      Zei jij mij vorig jaar niet dat ik beter de eerste 2 jaar geen enkele mens fotografeerde, maar mij beter zoals ''''elke normale?''' fotograaf bloemen en planten fotograaf.
      "http://Kevin-V.com
      [SIZ

      Comment


      • #4
        Re: Elinchrom D lite 4 RX OF IT

        dan zou ik toch eens goed uw reacties in uw eigen topic http://forum.belgiumdigital.com/f99/...rx-446402.html lezen.

        Daar staat volgens mij toch F1.2-2.
        En in deze topic wordt er ook niet gesproken over binnenshoots.
        Of ik word blijkbaar ook nog eens blind verklaard.
        En daarenboven zie ik ook niet in waarom je binnen niet op F2.8 zou willen / kunnen shooten. Er zijn fotografen die dat uitvoeren, zowel in studio & indoor-locaties.
        Het is een manier van werken en het gevolg van een bepaalde outcome die men wilt krijgen.

        Dat ik een herstart heb genomen trouwens onder een andere naam is een keuze die ik heb gemaakt, niet meer en niet minder.
        Dat daar dan bijgevolg een nieuwe website & pagina aan gekoppeld wordt aan de nieuwe naam, lijkt mij persoonlijk ook niet onlogisch maar goed, wie ben ik? Ik zal het maar zelf zeggen .
        Blijkbaar nemen er daar sommigen aanstoot aan, mij niet gelaten. Jij hebt er ook een duidelijke mening over zonder dat je mij goed kent.
        Voor de zoveelste keer mag een mening tenzij het hen persoonlijk aanbelangt, dan ineens niet meer.

        Waarom investeer je dan 2500 euro in een body, duizenden euro's in lichtsterke lenzen / primes, honderden euro's in flitsmateriaal? Met welk materiaal ben je dan begonnen? Daar ben ik dan benieuwd naar. Want naar mijn gedacht en hetgeen ik hier ook reeds regelmatig heb gelezen, beginnen de meesten wel met een instaptoestel en basis-lenzen om zo door te groeien naar het duurderde materiaal als ze tegen de grenzen van hun materiaal aanlopen qua kennis.
        En denk je nu ook nog eens dat modellen niet naar de grootte van het toestel kijken?
        Als ze volgens jou voor hen er hetzelfde uitzien, waarom lees je dan bij anderen dat modellen het op een shoot zijn afgestapt omdat de fotograaf een fototoestel met kleine afmetingen bovenhaalt en zij dan zegt van 'das geen deftig toestel, ik ben naar huis' terwijl die fotograaf met Leica fotografeert welke wel degelijke toestellen zijn maar in bepaalde gevallen inderdaad niet veel groter dan een compact-camera.

        Voor zover ik weet, heb ik trouwens nooit dergelijke uitspraken gedaan omtrent het feit dat je geen mensen mag fotograferen. Iedereen doet op dat vlak wat hij / zij wil. Maar goed, dat ik word afgebroken en zwart gemaakt langs alle kanten omdat ik een mening durf hebben en ook te verkondigen, weten we ook al langer als vandaag hoor.
        Laat je gerust gaan om eraan mee te werken.
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #5
          Re: Elinchrom D lite 4 RX OF IT

          Oorspronkelijk geplaatst door kevinva Bekijk bericht
          Hey!

          Ben aan het rondneuzen om de Dlite 4 2dehands te kopen!


          Mijn vragen zijn :

          wat is het verschil tussen de RX EN IT? de recycletijd?

          zijn er verschillende versies /uitvoeringsdatums op de markt van de D lite 4 ? (kwestie van de laatste nieuwe te hebben)
          De RX is de laatste nieuwe.
          Het enige verschil van belang is dat deze kan werken met de Skyport wifi voor bediening via Ipad enzo.
          De IT versie is de vorige versie (draadloos te besturen (powersettings) via de Skyportzender op je camera).
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

          Comment

          Working...
          X